Ποιο Dacia Duster συμφέρει; Βενζίνη, diesel ή LPG;

To Duster είναι το μοντέλο εκείνο που έχει δώσει τεράστια αξία στη Dacia, μιας και είναι το πλέον μοσχοπουλημένο μοντέλο της στη Γηραιά Ήπειρο κι όχι άδικα. Η 2η γενιά του Duster διαθέτει όλα όσα ζητάει ο σύγχρονος αγοραστής, με χαμηλές τιμές απόκτησης, πλούσιο εξοπλισμό και με ευρεία γκάμα κινητήρων, βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και υγραερίου.

Δείτε ακόμα: Πλούσια SUV μοντέλα σε χαμηλές τιμές

Στη βάση της γκάμας των κινητήρων βενζίνης υπάρχει ο νέος 3κύλινδρος 1.0 TCe των 100 ίππων (από 13.580 ευρώ στην έκδοση Ambiance 4x2), ενώ αντίστοιχα ο diesel είναι ο γνωστός 1.5 Blue dCi 115 PS (από 17.330 ευρώ η έκδοση το Sportive 4×2). Όμως διαθέσιμος είναι κι ο κινητήρας διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο), ο 1.0 TCe GPL (από 14.180 ευρώ το Ambiance), διευρύνοντας έτσι τις επιλογές των αγοραστών. Μεγάλο το… τρίλλημα, ας μας επιτραπεί η έκφραση, για τον υποψήφιο αγοραστή μιας και η κοινή συνισταμένη όλων των εκδόσεων είναι η εξής: Παίρνεις ένα αξιόλογο αυτοκίνητο σε λογική τιμή για αυτά που παρέχει και το μόνο που μένει να επιλέξεις είναι με τη… «καρδιά» θα στα προσφέρει.

Σε επίπεδο εξοπλισμού τώρα, η αρχική έκδοση πετρελαίου Sportive είναι πιο πλούσια, συγκρινόμενη με τις πιο βασικές εκδόσεις βενζίνης και LPG (Ambiance). Ενδεικτικά προσφέρει επιπλέον, cruise control με χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, πίσω αισθητήρες στάθμευσης αλλά και το σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo με ελληνικούς χάρτες. Τον ίδιο εξοπλισμό έχει το Duster στις πιο συμφέρουσες εκδόσεις Sportive με τους κινητήρες 1.0 TCe 100 (από 15.050 ευρώ) και 1.0 TCe 100 LPG (από 15.650 ευρώ).

διπλού καυσίμου κινητήρας βασίζεται στον 1.0 TCe 100, με ισχύ 100 ίππων και μόνο η ροπή είναι κατά 10 Nm υψηλότερη συγκριτικά με την έκδοση βενζίνης. Το ρεζερβουάρ του υγραερίου έχει χωρητικότητα 34 λτ., είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετείται στη θέση της ρεζέρβας, που σημαίνει ότι δεν αλλάζει η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ των 445 λίτρων. Επίσης, υπάρχει και το ρεζερβουάρ των 50 λτ. της βενζίνης. Η επιλογή από βενζίνη σε LPG και αντίστροφα μπορεί να γίνεται μέσω του σχετικού διακόπτη, ή αυτόματα όταν αδειάσει ένα από τα δύο καύσιμα. Ο ανεφοδιασμός του LPG διαρκεί περίπου δύο λεπτά.

Διαβάστε επίσης: Νέο Renault Captur βενζίνη, ντίζελ ή υγραέριο;

Στον τομέα των επιδόσεων τώρα, το βενζινοκίνητο Duster ολοκληρώνει τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ, με την έκδοση υγραερίου να χρειάζεται 13,8 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 173 και 168 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Στον αντίποδα η έκδοση πετρελαίου, που είναι πιο γρήγορη (διαθέτει κι 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων έναντι 5 σχέσεων στη βενζίνη και LPG) σε θέμα επιδόσεων (10,3 το 0-100 χλμ./ώρα και τελική 183 χλμ./ώρα)

H αίσθηση που προσφέρει στο δρόμο το Dacia Duster, ανεξάρτητα από την έκδοση, είναι αυτή της άνεσης και της ασφάλειας, ενώ και οι κινητήρες διακρίνονται για την πολιτισμένη λειτουργία που διαθέτουν. Πολύ καλή είναι κι ανάρτηση, η οποία φιλτράρει με ευκολία τις κακοτεχνίες των δρόμων, (στις εκδόσεις βενζίνης και βενζίνης/LPG είναι ελαφρώς πιο σφιχτή αλλά δεν επηρεάζει την άνεση) προσφέροντας παράλληλα επαρκές κράτημα ακόμα κι υπό πίεση.

Δείτε ακόμα: Καινούργια αυτοκίνητα με έως 15.000 ευρώ

Τώρα όμως ήρθε η ώρα του χρήματος. Η χρήση LPG προσφέρει σημαντικό όφελος σε ετήσιο επίπεδο ή 12.000 χλμ., όπου το κόστος για καύσιμο αγγίζει τα 575 ευρώ, έναντι 906 ευρώ με τη βενζίνη, έχοντας έτσι ένα κέρδος της τάξεως των 331 ευρώ. Όμως με τις υπάρχουσες τιμές ο κινητήρας πετρελαίου 1.5 dCi προσφέρει μεγάλη οικονομία σε κόστος καυσίμων μιας και χρειάζεται 558 ευρώ σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις και τις τρέχουσες μέσες τιμές των καυσίμων πανελλαδικά. Βέβαια κοστίζει παραπάνω στο ταμείο, με τη διαφορά στην τιμή να αγγίζει στα 3.150 ευρώ συγκριτικά με την έκδοση υγραερίου. Όμως η πραγματική διαφορά είναι 1.680 ευρώ αν το συγκρίνουμε στην ίδια έκδοση εξοπλισμού (Sportive). Επίσης, πρατήρια LPG υπάρχουν σε όλη την επικράτεια και έτσι δεν θα έχετε θέμα για τον ανεφοδιασμό και με άνεση θα μπορείτε να γυρίσετε κάθε γωνιά της χώρας μας!

Τεχνικά χαρακτηριστικά* 1.0 TCe 100 1.0 TCe 100 LPG 1.5 Blue dCi 115
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη/LPG Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 999 1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12 4/8
Ταχύτητες 5 5 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 100/5.000 100/5.000 115/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 160/2.750 170/2.000 260/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,5 13,8 10,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 173 168 183
Βάρος (κιλά) 1.191 1.252 1.320
Κατανάλωση – κόστη 1.0 TCe 100 1.0 TCe 100 LPG 1.5 Blue dCi 115
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 5,3 6,8 (LPG) 4,1
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 906 € 575 € 558 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 121 125 108
Τέλη κυκλοφορίας 145,20 € 150,00 € 105,84 €
Τεκμήριο 4.000 € 4.000 € 5.800 €
Εξοπλισμός  – τιμή 1.0 TCe 100 1.0 TCe 100 LPG 1.5 Blue dCi 115
Έκδοση Sportive Sportive Sportive
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας τυφλού σημείου
Αυτόματα φώτα
Αερόσακοι 6 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός ο ο ο
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη αφής 7 ιντσών Οθόνη αφής 7 ιντσών Οθόνη αφής 7 ιντσών
Πίσω αισθητήρες στάθμευσης
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 15.050 15.650 17.330
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης 1,424 €/λτ., πετρελαίου 1,135 €/λτ. και LPG 0,705 €/λτ.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Renault Captur Βενζίνη ή LPG; Ποιο συμφέρει;
Renault Captur Βενζίνη ή LPG; Ποιο συμφέρει;
Citroen C3 1.2 110 PS Vs VW Polo 1.0 TSI 110 PS
Citroen C3 1.2 110 PS Vs VW Polo 1.0 TSI 110 PS
Ποιο Renault Clio να αγοράσω; Βενζίνη ή υγραέριο;
Ποιο Renault Clio να αγοράσω; Βενζίνη ή υγραέριο;
Peugeot 2008 1.2 λτ. Βενζίνη ή 1.5 λτ. Diesel;
Peugeot 2008 1.2 λτ. Βενζίνη ή 1.5 λτ. Diesel;
Honda Jazz e:HEV ή Civic 1.0 VTEC Turbo στα ίδια λεφτά;
Honda Jazz e:HEV ή Civic 1.0 VTEC Turbo στα ίδια λεφτά;
Skoda Kamiq βενζίνη ή CNG; Τι συμφέρει;
Skoda Kamiq βενζίνη ή CNG; Τι συμφέρει;
Honda Jazz Hybrid Vs Toyota Yaris Hybrid
Honda Jazz Hybrid Vs Toyota Yaris Hybrid
Συγκριτικό: Hyundai i10 1.0 vs Toyota Aygo 1.0
Συγκριτικό: Hyundai i10 1.0 vs Toyota Aygo 1.0
Nissan Qashqai 1.5D ή Toyota C-HR 1.8 Hybrid;
Nissan Qashqai 1.5D ή Toyota C-HR 1.8 Hybrid;
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store