Ποιο Renault Clio συμφέρει; Βενζίνη, diesel ή LPG;

112

Το νέο Renault Clio αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Η προσθήκη του κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) το ολοκληρώνει, διευρύνοντας τις επιλογές για τον υποψήφιο αγοραστή.

Δείτε ακόμα: Ford Kuga ή Skoda Octavia diesel στα ίδια λεφτά;

Η κινητήρια γκάμα του επιτυχημένου γαλλικού μικρού ξεκινάει με τον κινητήρα βενζίνης 1.0 SCe 75, με τιμή αγοράς στην έκδοση Authentic από 13.590 ευρώ. Στην ίδια εξοπλιστική έκδοση αλλά με 100 ίππους προσφέρεται από 14.890 ευρώ. Για τους πιο σβέλτους οδηγούς υπάρχει η έκδοση Dynamic με 130 ίππους, συνδυασμένη αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και τιμή που ξεκινάει από τα 20.680 ευρώ.

Για όσους όμως θέτουν ως προτεραιότητα την οικονομία κίνησης, το νέο Clio προσφέρεται με δύο επιλογές για τον κινητήρα πετρελαίου που δεν είναι άλλος από το γνώριμο 1.5 Blue dCi, με 85 και 115 άλογα. Για την έκδοση των 85 ίππων στο επίπεδο εξοπλισμού Authentic η τιμή ξεκινάει από τα 15.890 ευρώ, ενώ οι 115 ίπποι στην έκδοση Dynamic κοστίζουν από 19.970 ευρώ. Τέλος, διαθέσιμη είναι κι η λύση διπλού καυσίμου με βενζίνη και υγραέριο, ο 1.0 TCe 100 LPG, με τιμή κτήσης από 15.690 ευρώ.

Πλήρες εξοπλισμού

Το νέο Renault Clio ακόμα και στην πρώτη έκδοση Authentic προσφέρει με άκρως ικανοποιητικό εξοπλισμό ασφάλειας κι άνεσης όπως 6 αερόσακους, αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων (AEB), κλήση έκτακτης ανάγκης, cruise control με speed limiter και χειριστήρια στο τιμόνι, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας (TSR), σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA) & προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (LDW). Επίσης, διαθέτει πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέπτη με αισθητήρα φώτων και βροχής, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες και ηχοσύστημα.

Διαβάστε επίσης: Kia Ceed 1.0 T-GDi VS Toyota Corolla 1.2T

Στην ισχυρότερη έκδοση με τους 100 ίππους και στην ίδια έκδοση Authentic, ο εξοπλισμός είναι ακόμα πιο ολοκληρωμένος, καθώς περιλαμβάνονται επιπλέον σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, διαφορετικές επενδύσεις στο εσωτερικό, πίσω αισθητήρες στάθμευσης και τροχοί 16 ιντσών. Η αμέσως επόμενη έκδοση Expression είναι εξίσου πλούσια, ενώ η RS Line ξεχωρίζει από το σπόιλερ στον εμπρός προφυλακτήρα, τις 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου, τα λογότυπα R.S. Line και τους διαφορετικού σχεδιασμού προφυλακτήρες. H Intiale Paris διαθέτει πιο πολυτελή χαρακτηριστικά, όπως, χρωμιωμένη μάσκα, ζάντες 17 ιντσών, χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης, αλλά και μεγαλύτερο τεχνολογικό υπόβαθρο με κάμερα 360ο, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος και οθόνη 9,3 ιντσών.

Ας δούμε όμως τι γίνεται με τους κινητήρες του Clio, ξεκινώντας με τις τρεις εκδόσεις βενζίνης. Ο 3κύλινδρος 1.000άρης των 75 ίππων και 95 Nm ροπής, ο οποίος είναι κι ο μοναδικός ατμοσφαιρικός της γκάμας, ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 16,4 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 162 χλμ./ώρα. Ακολουθεί ο turbo, ίδιας χωρητικότητας, με ισχύ 100 ίππων, που χρειάζεται 11,8 δλ., για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, με τελική 187 χλμ./ώρα, ενώ ο μεγαλύτερος 1.3 TCe των 130 ίππων και των 240 Nm ροπής, είναι κι ο πλέον σβέλτος ολοκληρώνοντας την διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ., με το κοντέρ να τερματίζει στα 200 χλμ./ώρα.

Δείτε ακόμα: VW Polo βενζίνη TSI, ντίζελ TDI ή φυσικό αέριο TGI;

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως κι άξιος αγοράς είναι ο 100άρης TCe, ο οποίος παρά την 3κύλινδρη υπόσταση του έχει πολιτισμένη λειτουργία, τραβώντας δυνατά από χαμηλά χωρίς κενά ισχύος, παρά την αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου. Χαρακτηριστικό που ενισχύει τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία σύμφωνα με τη Renault ανέρχεται στα 4,4 λτ./100 χλμ. Βέβαια για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω τότε ο 1.3 TCe με τους 130 ίππους είναι ο κινητήρας που ψάχνουν, έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Mercedes και συνδυάζεται αποκλειστικά με σοφιστικέ ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Η τελευταία προσθήκη στη γκάμα είναι ο 1.000άρης 3κύλινδρος turbo κινητήρας διπλού καυσίμου που αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 160 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ. Η μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζεται χάρη στο κιβώτιο 5 ταχυτήτων και προσφέρει επιτάχυνση στο βάρους 1.137 κιλών αμάξωμα από 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ. και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 7,7 λτ./100 χλμ. με LPG και 5,4 λτ./100 χλμ. με βενζίνη. Η δεξαμενή του LPG έχει χωρητικότητα 32 λτ. και βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας, ενώ υπάρχει και το ρεζερβουάρ βενζίνης των 39 λτ.

Αποδοτικός και δυνατός ο diesel

Ο 1.5 Blue dCi diesel κινητήρας της μάρκας, είτε στην έκδοση των 85 είτε των 115 ίππων παραμένει μια εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν ικανοποιητικές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Η λειτουργία του κινητήρα ανεξάρτητα από την έκδοση ιπποδύναμης είναι γραμμική, η ροπή διαθέσιμη από το χαμηλό φάσμα στροφών με την μέση κατανάλωση να αγγίζει τα 3,6 λτ./100 χλμ. Νούμερο που για να επιτευχθεί υποβοηθείται από το πολύ καλό σε κλιμάκωση κι αίσθηση 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Στο δρόμο το Renault Clio εντυπωσιάζει με την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του, η βάση της οποίας είναι η άνεση κι η ασφάλεια. Η ανάρτηση φιλτράρει κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, αφήνοντας ανεπηρέαστη τη καμπίνα επιβατών, προσφέροντας παράλληλα κι άφθονη πρόσφυση. Την πιο γρήγορη έκδοση των 130 ίππων θα την λατρέψουν οι σβέλτοι οδηγοί της παρέας μας, μιας και πέρα από τις επιδόσεις ξεχωρίζει και με την ελαφρώς τονισμένη οδική συμπεριφορά του σε δρόμο με στροφές.

Διαβάστε επίσης: Nissan Qashqai 1.3 βενζίνη ή 1.5 ντίζελ στα ίδια λεφτά;

Και πάμε τώρα να δούμε τι θα μας στοιχήσει κάθε έκδοση σε ετήσιο κόστος κατανάλωσης καυσίμου ή για διάστημα 12.000 χλμ. Η χρήση LPG προσφέρει σημαντικό όφελος με το κόστος καυσίμου να αγγίζει τα 486 ευρώ, έναντι 752 ευρώ που θα στοιχίσει η χρήση βενζίνης (υπολογισμός για την έκδοση των 100 ίππων που είναι κι η πλέον εμπορική), με το όφελος για τον αγοραστή να αγγίζει τα 266 ευρώ. Εξίσου οικονομική είναι όμως κι η έκδοση πετρελαίου μιας και χρειάζεται 489,5 ευρώ σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις και τις τρέχουσες μέσες τιμές των καυσίμων πανελλαδικά.

Η διαφορά των 1.000 ευρώ στην τιμή για την έκδοση των 85 ίππων είναι αμελητέα. Αν όμως αποφασίσετε να το αγοράσετε στην ισχυρότερη έκδοση των 115 ίππων τα επιπλέον 5.080 ευρώ σίγουρα είναι μια υπολογίσιμη διαφορά.

Τεχνικά χαρακτηριστικά* 1.0 TCe 100 PS 1.0 TCe 100 PS LPG 1.5 Blue dCi 85 PS
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη/LPG Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 999 1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12 4/8
Ταχύτητες 5 5 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 100/5.000 100/5.000 85/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 160/2.750 160/2.750 220/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,8 12,5 14,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 187 188 178
Βάρος (κιλά) 1.178 1.206 1.277
Κατανάλωση – κόστη 1.0 TCe 100 PS 1.0 TCe 100 PS LPG 1.5 Blue dCi 85 PS
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 4,4 5,7 3,6
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 752 € 486 € 490 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 100 94 95
Τέλη κυκλοφορίας 90,00 € 84,60 € 85,50 €
Τεκμήριο 4.000 € 4.000 € 5.800 €
Εξοπλισμός  – τιμή 1.0 TCe 100 PS 1.0 TCe 100 PS LPG 1.5 Blue dCi 85 PS
Έκδοση Authentic Authentic Authentic
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας τυφλού σημείου
Αυτόματα φώτα
Αερόσακοι 6 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 2 2 2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός ο ο ο
Σύστημα πολυμέσων
Πίσω αισθητήρες στάθμευσης
Ζάντες αλουμινίου ο ο ο
Τιμή από (ευρώ) 14.890 15.690 15.890
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται

**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης 1,424 €/λτ., πετρελαίου 1,133 €/λτ. και LPG 0,710 €/λτ.