Toyota Yaris Cross 1.5 125 hp ή 1.5 Hybrid 116 hp;

Για πρώτη φορά στα χρονικά του το Yaris απέκτησε έκδοση SUV, ενώ ταυτόχρονα η Toyota με το Yaris Cross κάνει τη είσοδό της στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των B-SUV. Με το «καλημέρα» κατάφερε και βρέθηκε ψηλά στην προτίμηση των αγοραστών, ενώ οι κινητήρες που βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος είναι οι δύο 1.500άρηδες. Ωστόσο πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικά μηχανικά σύνολα, αφού το ένα είναι αμιγώς βενζίνης και το άλλο φουλ υβριδικό. Εύλογα λοιπόν οι διαφορές μεταξύ τους είναι πολλές, σε απόδοση, επιδόσεις, κατανάλωση, αλλά και τιμές, όπως αναλύουμε παρακάτω.

Καταρχήν, το Yaris Cross διαφέρει ριζικά εξωτερικά από το χάτσμπακ Yaris και αυτό φαίνεται από κάθε πλευρά του. Το Yaris Cross δεν είναι απλά ένα Yaris με πλαστικά προστατευτικά, ελαφρώς μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και διαφορετικές ζάντες. Είναι ένα άλλο αυτοκίνητο με τη δική του σχεδιαστική προσωπικότητα και με μεγαλύτερες διαστάσεις (μήκος 4.180 χλστ., πλάτος 1.765 χλστ., ύψος 1.595 χλστ. και μεταξόνιο 2.560 χλστ.). Το αμιγώς βενζίνης με το υβριδικό είναι ολόιδια εξωτερικά, με μόνες ειδοποιές διαφορές το γαλάζιο χρώμα στα σήματα της Toyota και τα λογότυπα Hybrid.

Φθηνότερο κατά 2.850 ευρώ το 1.5 125 hp

Σημαντικές όμως διαφορές υπάρχουν σε επίπεδο τιμών. Στις αρχικές αλλά πλήρως εξοπλισμένες εκδόσεις Active, το Yaris Cross 1.5 125 hp εκκινεί από τις 19.170 ευρώ και το 1.5 Hybrid 116 hp από τις 22.020 ευρώ. Όμως πέρα από το υβριδικό σύστημα έχει το αυτόματο κιβώτιο e-CVT (από 20.720 το 1.5 125 hp CVT), συν του ότι διαθέτει ηλεκτρονικό κλιματισμό, αντί για το απλό air condition. Αν σε όλα αυτά υπολογίσουμε τη χαμηλότερη κατανάλωση συν τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας για το Hybrid, τότε η «ψαλίδα» στην τιμή μειώνεται και άλλο.

Ισχυρότερο το 1.5 125 hp – πολύ πιο οικονομικό το υβριδικό

Οι σημαντικότερες διαφορές μεταξύ των δύο Yaris Cross αφορούν τα μηχανικά τους σύνολα. Το 1.500άρι αμιγώς βενζίνης με τους 125 ίππους και τα 153 Nm ροπής προσφέρει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και εμφανίζει αρκετή ζωντάνια. Η μέση πραγματική του κατανάλωση σε ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,7 λτ./100 χλμ., όμως στην πόλη ξεπερνά τα 9 λτ./100 χλμ. Εδώ είναι που το υβριδικό σύνολο έχει το μεγάλο ατού, αφού σε μεικτή οδήγηση σημειώνει 5,5 λτ./100 χλμ. και στην πόλη μπορεί να πέσει κατά 1 λίτρο. Κάτι που σημαίνει ότι σε αστικές διαδρομές καίει τα μισά από το αμιγώς βενζίνης, συν του ότι με εκπομπές CO2 στα 100 γρ./χλμ. κυκλοφορεί ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας. Ουσιαστικά μόνο σε επιδόσεις χάνει ελαφρώς, αν και αυτό δεν θα απασχολήσει ιδιαίτερα τους αγοραστές του.

Ευελιξία και σιγουριά στο δρόμο

Toyota Yaris Cross 1.5 125 test side

Το Yaris Cross και με τους δύο κινητήρες εμφανίζει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, χάρη στον συνδυασμό του στιβαρού πλαισίου με το αρκούντως σφιχτό σετάρισμα στις αναρτήσεις. Η απόσβεση κινείται σε αξιοσέβαστα επίπεδα, αν και δεν αποκλείεται κάποιοι να αναζητήσουν περισσότερη άνεση, ειδικά όταν το αυτοκίνητο περνά από πολλές ανωμαλίες. Το Yaris Cross μπορεί να στρίψει εντυπωσιακά γρήγορα για τον χαρακτήρα του, ενώ το τιμόνι είναι αρκετά γρήγορο αλλά ελαφρύ, δεδομένου ότι το αυτοκίνητο φτιάχτηκε για να είναι εύκολο στους χειρισμούς. Στο υβριδικό οι λίγο πιο «ενθουσιώδεις» οδηγοί θα αναζητήσουν εναλλαγές ταχυτήτων και όχι χειρισμό του αυτοκινήτου με μόνο γκάζι – φρένο, ειδικά σε κατηφορικές διαδρομές. Οπότε, εδώ το 1.5 125 hp έχει το πάνω χέρι και θα κερδίσει περισσότερο το κοινό που θέλει να εκμεταλλευτεί καλύτερα τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σε πιο πιεσμένους ρυθμούς. Παράλληλα τα δυνατά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς συμβάλλουν στο αίσθημα ασφάλειας, καθώς δεν αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επιβράδυνση των 1.100+ κιλών των αμαξωμάτων.

Μικροδιαφορές στο εσωτερικό με τους αρκετούς χώρους

Toyota Yaris Cross 1.5 125 test dashboard

Στο εσωτερικό των δύο εκδόσεων του Yaris Cross, οι διαφορές είναι ελάχιστες και εντοπίζονται στο λεβιέ των ταχυτήτων και σε ενδείξεις του πίνακα οργάνων. Σε κάθε περίπτωση ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος (παρόμοιος με του Yaris) και την ποιότητα αναβαθμίζουν το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και η γεροδεμένη συναρμογή. Όσον αφορά τους χώρους αμφοτέρων, τέσσερα άτομα θα χωρέσουν δίχως στρίμωγμα. Επιπλέον, το πολύ χαμηλό κεντρικό τούνελ διευκολύνει τις ανέσεις στο πίσω κάθισμα, όχι όμως και το σχετικά μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών. Όσο για τις αποσκευές, το πορτ μπαγκάζ των 397 λίτρων είναι αρκετό και φέρει μια εύκαμπτη εταζέρα για περισσότερη πρακτικότητα.

Χαμηλότερη τιμή ή κατανάλωση;

Οι βασικές διαφορές μεταξύ του Yaris Cross 1.5 125 hp και του 1.5 Hybrid 116 hp αφορούν την τιμή και την κατανάλωση. Το αμιγώς βενζίνης με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων είναι σημαντικά φθηνότερο από το υβριδικό, το οποίο όμως κοστίζει πολύ λιγότερα λεφτά σε καύσιμο και ειδικά στην πόλη όπου η κατανάλωσή του είναι η μισή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο 1.5 λτ. 125 hp 1.5 λτ. Hybrid 116 hp
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.490 1.490
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12
Ταχύτητες 6 e-CVT
Ισχύς (HP/σ.α.λ.) 125/6.600 92/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 153/4.800-5.000 120/3.600-4.800
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (HP) 80
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) 141
Συνδυαστική ισχύς (HP) 116
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,9 11,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180 170
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 5,9 4,4
Βάρος (κιλά) 1.115 1.175
Κατανάλωση – κόστη
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 7,7 5,5
Κόστος στα 1.000 χλμ.** 156 € 112 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 133 100
Τέλη κυκλοφορίας 85 € 0 €
Εξοπλισμός  – τιμή
Έκδοση Active Active
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας φώτων
Αισθητήρας βροχής
Αερόσακοι 8 8
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air Condition
Αυτόματος κλιματισμός ο
Ψηφιακός πίνακας οργάνων ο ο
Σύστημα πολυμέσων 8 ιντσών 8 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 19.170 22.020
* Εργοστασιακές μετρήσεις
**Με μέση πανελλαδική τιμή 2,028 €/λτ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιο Hyundai Bayon; 1.2 84 hp ή 1.0 T-GDi 100 hp;
Ποιο Hyundai Bayon; 1.2 84 hp ή 1.0 T-GDi 100 hp;
Hyundai i20 1.2 MPi 84 PS ή 1.0 T-GDi 100 PS;
Hyundai i20 1.2 MPi 84 PS ή 1.0 T-GDi 100 PS;
Citroen C3 Aircross 1.2 βενζίνη ή 1.5 diesel;
Citroen C3 Aircross 1.2 βενζίνη ή 1.5 diesel;
Hyundai i10 1.0 67 PS ή 1.2 84 PS;
Hyundai i10 1.0 67 PS ή 1.2 84 PS;
Kia Sportage 1.6 T-GDi 150 PS ή 180 PS;
Kia Sportage 1.6 T-GDi 150 PS ή 180 PS;
Νέο Renault Clio με LPG ή χωρίς; Ποιο συμφέρει;
Νέο Renault Clio με LPG ή χωρίς; Ποιο συμφέρει;
Opel Corsa 1.2Τ βενζίνη ή 1.5D ντίζελ; Ποιο συμφέρει;
Opel Corsa 1.2Τ βενζίνη ή 1.5D ντίζελ; Ποιο συμφέρει;
Renault Clio 1.0 LPG ή 1.5 Diesel; Ποιο συμφέρει;
Renault Clio 1.0 LPG ή 1.5 Diesel; Ποιο συμφέρει;
Toyota Yaris 1.5 125 hp ή 1.5 Hybrid 116 hp;
Toyota Yaris 1.5 125 hp ή 1.5 Hybrid 116 hp;
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store