VW T-Cross 1.0 TSI ή Polo 1.0 TGI στα ίδια λεφτά;

85

Τα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας ήταν ανέκαθεν δημοφιλή και συνεχίζουν να είναι, ωστόσο πλέον οι αγοραστές έχουν και μία ακόμα επιλογή, τα μικρά SUV. Οπότε εύλογα και εύκολα μπορεί κανείς να βρεθεί στο δίλημμα μεταξύ ενός κλασικού μικρού χάτσμπακ ή ενός κόμπακτ SUV.

Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.3 140 PS ή Peugeot 2008 1.2 130 PS

Στην συγκεκριμένη περίπτωση του T-Cross 1.0 TSI 95 PS και του Polo 1.0 TGI 90 PS που συγκρίνουμε, υπάρχει και ένα ακόμα βασικό κοινό στοιχείο που βάζει σε ακόμα περισσότερη σκέψη, αυτό της ίδιας τιμής. Ας δούμε παρακάτω, που κερδίζει και που χάνει το κάθε μοντέλο.

Σχεδόν ίδια τιμή αλλά με αρκετές διαφορές

To T-Cross 1.0 TSI 95 PS και το Polo 1.0 TGI 90 PS κοστίζουν από 17.440 ευρώ και 17.400 ευρώ αντίστοιχα, όμως εμφανίζουν αρκετές διαφορές μεταξύ τους. To T-Cross ανήκει στα B-SUV και διαθέτει συνολικά λίγο περισσότερο όγκο (μόνο το μεταξόνιο είναι ίδιο), καθώς και πλουσιότερο στάνταρ εξοπλισμό. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει επιπλέον τα συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και του τυφλού σημείου, μεγαλύτερη οθόνη αφής 8 ιντσών (6,5 ιντσών στο Polo) και κάμερα οπισθοπορείας. Από το Polo δεν λείπει κάτι το ουσιαστικό από τον εξοπλισμό του, συν του ότι διαθέτει κινητήρα φυσικού αερίου.

Κερδίζει σε ποιότητα το Polo και σε χώρους το T-Cross

Στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων τις εντυπώσεις σε ποιότητα κερδίζει περισσότερο το Polo, στο οποίο ολόκληρο το ταμπλό, από τη βάση του παρμπρίζ έως κάτω από το διακοσμητικό φιλέτο αποτελείται από μαλακό και παχύ πλαστικό. Αντιθέτως, στο T-Cross τα πλαστικά στο ταμπλό είναι σκληρά παντού, αν και όλη η κατασκευή είναι στιβαρή. Σε ότι αφορά την συναρμογή και το τελικό φινίρισμα, δεν εμφανίζονται ψεγάδια και στα δύο αυτοκίνητα. Παράλληλα ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία.

Δείτε ακόμα: VW T-Roc 1.0 TSI ή 1.6 TDI στα ίδια λεφτά;

Στον τομέα των χώρων και της πρακτικότητας, το T-Cross έχει ξεκάθαρο προβάδισμα. Όχι ότι το Polo στερείται χώρων για τους επιβάτες, όμως στο T-Cross οι φιλοξενούμενοι έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο ωφέλιμο ύψος και αέρα για τα πόδια στο πίσω κάθισμα. Το τελευταίο είναι συρόμενο και συμβάλλει στην πρακτικότητα, καθώς μεταβάλλει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 347-417 λτ. Στο Polo ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος κατά 100 λτ. στα 251 λτ., λόγω της ύπαρξης των δεξαμενών του φυσικού αερίου κάτω από το δάπεδο.

Ασφαλή και άνετα στο δρόμο

Στην οδήγηση και τα δύο μικρά μοντέλα της VW κερδίζουν τους οδηγούς τους, χάρη στην άνετη και ασφαλή οδική τους συμπεριφορά. Tο Polo 1.0 TGI δεν διαφέρει σε σχέση με το 1.0 TSI, που σημαίνει ότι η κατάλληλη ρύθμισή της σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας σε κάθε διαδρομή. Κινούμενο στους αυτοκινητόδρομους, το Polo εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα ανεξαρτήτως ταχύτητας, ενώ είναι σε θέση να καλύψει μακρινές αποστάσεις χωρίς να κουράσει τους επιβάτες του. Περνώντας σε επαρχιακές διαδρομές παρουσιάζεται ουδέτερο, με μικρές κλίσεις και δεν θα ξαφνιάσει τον οδηγό του, οποίος λαμβάνει καλή αίσθηση από το τιμόνι.

Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi vs VW T-Roc 1.5 TSI

Στο T-Cross, αναμενόμενα ο οδηγός κάθεται πιο ψηλά και έχει καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός. Επίσης, είναι ευέλικτο στην πόλη, ενώ εκτός αυτής θα ταξιδέψει με άνεση στην εθνική οδό και θα στρίψει με ασφάλεια σε επαρχιακές διαδρομές. Ωστόσο, το Polo έχει πιο ποιοτικό πάτημα και φιλτράρει καλύτερα τις ανωμαλίες των δρόμων. Το τιμόνι και στα δύο αυτοκίνητα προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση και είναι όσο βαρύ χρειάζεται. Στα φρένα υπερέχει το Polo με τους δίσκους και στους πίσω τροχούς, έναντι των ταμπούρων στο T-Cross.

Εξαιρετική οικονομία ο κινητήρας του Polo

Οι δύο κινητήρες του 1.0 λτ. έχουν παρόμοια δομή, με 3 κυλίνδρους και turbo, ωστόσο ο TGI του Polo έχει δεχτεί απαραίτητες τροποποιήσεις για να καίει και φυσικό αέριο (CNG/βενζίνη). Η απόδοσή του φτάνει τους 90 ίππους και 160 Nm ροπής στις 1.800-3.800 σ.α.λ., ενώ προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ. και τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις στροφές (από τις 1.800 σ.α.λ. και άνω) και έχει ομαλή λειτουργία δίχως δονήσεις η ενοχλητικούς θορύβους. Μεγάλο του ατού, είναι το απίστευτα χαμηλό κόστος σε καύσιμο, αφού η μεικτή κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 4,4 κιλά/100 χλμ. CNG, που σημαίνει ότι κοστίζει μόλις 3,3 ευρώ/100 χλμ. (με τιμή CNG 0,834 ευρώ/kg). Η συνολική χωρητικότητα σε CNG φτάνει τα 13,8 κιλά, όμως μειονέκτημα αποτελεί η μικρή χωρητικότητα του βοηθητικού ρεζερβουάρ βενζίνης των 9 λίτρων. Να σημειωθεί ότι κυρίως καύσιμο είναι το φυσικό αέριο και όταν αδειάσει και δεν γίνει ανεφοδιασμός, τότε ο κινητήρας γυρίζει αυτόματα στη βενζίνη.

Δείτε ακόμα: Mercedes A 160 ή Skoda Kamiq 1.5 TSI στα ίδια λεφτά;

Στο T-Cross o αρχικός 1.0 TSI των 95 ίππων και των 175 Nm ροπής εξασφαλίζει λίγο καλύτερες επιδόσεις από το Polo 1.0 TGI. Το μηχανικό αυτό σύνολο με την πολιτισμένη, δίχως κραδασμούς λειτουργία τα πάει πολύ καλά, συνεπικουρούμενο κι από το πολύ καλής κλιμάκωσης χειροκίνητο κιβώτιο, με το τράβηγμα να είναι καλό και συνεχές από το χαμηλό φάσμα στροφών. Στις πιο υψηλές στροφές δείχνει ότι δεν έχει άλλη δύναμη, ενώ και σε ανηφορικούς αυτοκινητόδρομους θα χρειαστεί κατέβασμα ταχύτητας για να διατηρήσει τον ρυθμό του. Σε συνθήκες ταξιδιού, το Polo με 6η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα λειτουργεί στις 2.800 σ.α.λ., ενώ το T-Cross με το 5τάχυτο κιβώτιο βρίσκεται στις 3.000 σ.α.λ.

Συμπέρασμα:

Τo Polo 1.0 TGI είναι με μεγάλη διαφορά ο νικητής στο κομμάτι του κόστους σε καύσιμο, με τη βασική προϋπόθεση ότι στις περιοχές που θα κινείται υπάρχει πρατήριο φυσικού αερίου. To T-Cross είναι πιο ευρύχωρο και πρακτικό και μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες ακόμα και μιας οικογένειας.

VW T-Cross 1.0 TSI 95 PS

+ Οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, χώροι επιβατών – αποσκευών, συρόμενο πίσω κάθισμα, πρακτικότητα, εργονομία, εξοπλισμός, ευελιξία στο δρόμο, τιμή

– Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, δύναμη κινητήρα στις υψηλές στροφές

VW Polo 1.0 TGI 90 PS

+ Κατανάλωση, οικονομία σε καύσιμο, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, εργονομία, χώροι επιβατών

– Μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης, μικρό πορτ μπαγκάζ

Δείτε ακόμα: Αθήνα – Χαλκίδα με 2 ευρώ με το VW Polo 1.0 TGI

Τεχνικά χαρακτηριστικά* Polo 1.0 TGI 90 PS T-Cross 1.0 TSI 95 PS
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 999
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 90/4.500 95/5.000-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 160/1.800-3.800 175/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,9 11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 183 180
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 3,7 kg 5,9
Βάρος (κιλά) 1.185 1.245
Χώρος αποσκευών (λτ.) 251 347-417
Εξωτερικές διαστάσεις Polo 1.0 TGI 90 PS T-Cross 1.0 TSI 95 PS
Μήκος (χλστ.) 4.053 4.108
Πλάτος (χλστ.) 1.751 1.760
Ύψος (χλστ.) 1.461 1.584
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.551 2.551
Κατανάλωση – κόστη Polo 1.0 TGI 90 PS T-Cross 1.0 TSI 95 PS
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 4,4 kg 7,0
Κόστος στα 12.000 χλμ. 440 € 1.200 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 103 135
Τέλη κυκλοφορίας 100,94 € 162 €
Τεκμήριο 4.000 € 4.000 €
Εξοπλισμός  – τιμή Polo 1.0 TGI 90 PS T-Cross 1.0 TSI 95 PS
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας ο
Αισθητήρας τυφλού σημείου ο
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός ο ο
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη αφής 6,5 ιντσών Οθόνη αφής 8,0 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας ο
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 17.400 17.440
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -Δεν διατίθεται
Το κόστος είναι υπολογισμένο με τιμή CNG 0,834 €/kg και βενζίνης 1,429 €/λτ.