Δοκιμή Fiat Tipo Hatchback diesel 1.3 MTJ 95 HP

Η πρόταση της Fiat στην κατηγορία των μικρομεσαίων 5θυρων μοντέλων, το Tipo Hatchback παρουσιάζει ελκυστικό σχεδιασμό με δυναμικά στοιχεία, διαθέτει καλό value for money και προσφέρει άνετους χώρους. Στη βάση της γκάμας των κινητήρων πετρελαίου τοποθετείται η έκδοση της δοκιμής με τον 1.300άρη Multijet II των 95 ίππων, σε τιμές που ξεκινούν από 15.600 ευρώ, χωρίς κάποια βασική έλλειψη στον εξοπλισμό. Για όσους αναζητούν καλύτερες επιδόσεις, υπάρχει το Tipo Hatchback 1.6 diesel 120 HP (διαβάστε εδώ τη δοκιμή), σε τιμές που ξεκινούν από 17.400 ευρώ και πιο πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό.

Διαβάστε εδώ όλες τις δοκιμές

Επαρκής ο 1.300άρης diesel κινητήρας

Ο αρχικός κινητήρας πετρελαίου των 1.248 κ.εκ. με ισχύ 95 ίππων και 200 Nm ροπή από τις 1.500 σ.α.λ., κρίνεται επαρκής για να κινήσει το αμάξωμα των 1.290 κιλών. Το μηχανικό σύνολο παρουσιάζει μια υστέρηση απόκρισης στις πολύ χαμηλές στροφές και τραβάει μετά τις στροφές που αποδίδεται η ροπή, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δευτερόλεπτα). Για να έχει το απαιτούμενο νεύρο, συνδυάζεται με κοντής κλιμάκωσης 5τάχυτο κιβώτιο, από το οποίο όμως ο οδηγός θα αναζητήσει μια 6η ταχύτητα σε ένα ταξίδι. Ενδεικτικά, στα 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει 3.000 σ.α.λ., (υψηλές για ντίζελ) γεγονός που δεν ευνοεί ιδιαίτερα την κατανάλωση, ούτε και τον αισθητό θόρυβο από το μοτέρ που φτάνει στα αυτά των επιβατών. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,2 λτ./100 χλμ., όταν στο Tipo Hatchback 1.6 λτ. diesel 120 HP μετρήσαμε 6,3 λτ./100 χλμ.

Ουδέτερο και ασφαλές στο δρόμο

Το Tipo Hatchback παρουσιάζει καλά χαρακτηριστικά στο δρόμο και θα ικανοποιήσει το οικογενειακό κοινό στο οποίο απευθύνεται. H ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, όμως καταφέρνει και απορροφά με ικανοποιητικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και μόνο στις συνεχόμενες παρουσιάζει μια νευρικότητα στην απόσβεση.

Διαβάστε ακόμα: Νέο και πιο δυναμικό Fiat Tipo Sport

Κινούμενο στις ευθείες των εθνικών οδών, το 5θυρο Tipo εμφανίζεται σταθερό και δεν θα φοβίσει τον οδηγό του ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του. Αντίστοιχα και σε διαδρομές με στροφές παρουσιάζει ουδέτερες αντιδράσεις υπό πίεση, με λογικές κλίσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Τέλος, το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση ικανοποιεί τον οδηγό με το βάρος και την πληροφόρηση που μεταφέρει στα χέρια του, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση.

Εσωτερικό με έμφαση στους χώρους

Στο θάλαμο των επιβατών του Tipo Hatchback έχει δοθεί έμφαση στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και στην πρακτικότητα. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης θα μετακινηθούν με άνεση, όπως και δύο (ή και τρία με λίγες παραχωρήσεις) άτομα στο πίσω κάθισμα, όπου υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 440 λίτρων.

Εκεί που θα μπορούσε να δοθεί περισσότερη προσοχή, είναι στην ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού και ειδικά στη μέτρια υφή και φινίρισμα των σκληρών πλαστικών στο κάτω μέρος του ταμπλό και στις πόρτες. Ωστόσο, το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό, η οθόνη αφής των 5 ιντσών στη δεύτερη έκδοση Easy και ο πλήρης σε ενδείξεις πίνακας οργάνων με οθόνη TFT αναβαθμίζουν την συνολική εικόνα.

Διαβάστε ακόμα: Εκπτώσεις 20% σε ανταλλακτικά για Fiat, Alfa Romeo, Abarth

+ Σχεδίαση αμαξώματος, πρακτικότητα, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, οδική συμπεριφορά

– Υφή σκληρών πλαστικών, τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, κοντή 5η ταχύτητα

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.248
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
99
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
89,1
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 284x22 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 251x10 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.368
Πλάτος (χλστ.)
1.792
Ύψος (χλστ.)
1.495
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.638
Βάρος (κιλά)
1.290
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
440
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
82%
Ασφάλεια παιδιού
60%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.600
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS
Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS
Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 6MT
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 6MT
Δοκιμή Mercedes A 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes A 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store