Γιατί είναι κακό να οδηγούμε με ανοιχτά τα πίσω παράθυρα;

To καλοκαίρι δεν μεταφράζεται μόνο σε διακοπές, θάλασσα και εκδρομές. Συνεπάγεται ζέστη καθ’όλη την διάρκεια των ανωτέρω, η οποία ειδικά στο αυτοκίνητο μπορεί να προκαλέσει μπόλικο εκνευρισμό. Τα όπλα οδηγού και επιβατών: κλιματισμός και ανοιχτά παράθυρα.

Η δεύτερη λύση, βέβαια, έχει αρκετά περιορισμένο φάσμα απόδοσης. Στις ταχύτητες πόλης δεν υπάρχει αρκετό ρεύμα αέρα για να δροσίζει την καμπίνα. Σε αυτές της εθνικής, αντίθετα, δημιουργείται τόσο που και την κατανάλωση ανεβάζει, και ενοχλητικό στην οδήγηση γίνεται. Υπάρχουν αρκετοί, ωστόσο, που ακόμα κι έτσι επιλέγουν να μην ενεργοποιούν τον κλιματισμό, θεωρώντας πως εξοικονομούν καύσιμο. Για όσους οδηγούν αυτοκίνητα παλαιότερης εποχής, δίχως το προνόμιο air condition, αναγκαστικά τα ανοιχτά παράθυρα είναι μονόδρομος. Κάπως έτσι, ανακαλύφθηκε μια «παράκαμψη» των ζητημάτων που δημιουργούν τα μπροστά ανοιχτά παράθυρα, η οποία, ωστόσο, δυνητικά δημιουργεί ακόμα περισσότερα.

Δείτε ακόμα: Πως να δροσίσεις γρήγορα το εσωτερικό του αυτοκινήτου

Προκειμένου να αντιπαρέλθουν τη μετωπική «σύγκρουση» με τον άνεμο, πολλοί οδηγοί ανοίγουν μόνο τα πίσω παράθυρα. Κάποιες παλιές «γνωματεύσεις» έδιναν και υπόβαθρο αεροδυναμικής αποδοτικότητας σε αυτή την πρακτική: ο αέρας διανύει περισσότερη απόσταση μέχρι τα πίσω παράθυρα, οπότε ομαλοποιείται σε μεγαλύτερο βαθμό από το αμάξωμα και τα κλειστά εμπρός και δεν προκαλεί τις ίδιες αναταράξεις. Μια άποψη που ενισχύονταν από κάποια μοντέλα, που είχαν μικρότερα παράθυρα πίσω από εμπρός, οπότε πράγματι δημιουργούσαν σχετικά μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση.

Για τον οδηγό, βέβαια, η ληφθείσα αίσθηση είναι πολύ απλούστερη: ο αέρας δεν τον χτυπάει κατάμουτρα και το εσωτερικό δροσίζεται. Άρα το άνοιγμα των πίσω παραθύρων, είναι το αντίμετρο του κλιματισμού. Μόνο που κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά μπορεί να προκαλέσει μεγάλο πονοκέφαλο. Κυριολεκτικά.

Αν φυσήξετε στο στόμιο ενός μπουκαλιού, θα ακούσετε έναν συνδυασμό έντονου βουητού με ανεπαίσθητο συριγμό, νιώθοντας τον αέρα να «γκελάρει» μερικώς και να επιστρέφει στο πρόσωπο. Η παραγωγή της αεροδυναμικής αυτής ηχούς μέσω του συντονισμού των κυμάτων του αέρα, ονομάζεται Φαινόμενο Helmholtz – εκ του Γερμανού φυσικού που το ανακάλυψε, Hermann von Helmholtz. Φανταστείτε, τώρα, του κεφάλι του οδηγού λίγο κάτω από το στόμιο του μπουκαλιού. Αυτό συμβαίνει στους εμπρός επιβάτες ενός αυτοκινήτου, που κινείται με ταχύτητες άνω των 60-80 χλμ./ώρα με ανοιχτά πίσω παράθυρα.

Διαβάστε επίσης: Συμβουλές για ξέγνοιαστη οδήγηση το καλοκαίρι

Θα το έχετε ακούσει όταν κατά λάθος κατεβάζετε τα πίσω αντί για τα εμπρός κρύσταλλα: ένας υπόκωφος βόμβος να γεμίζει το ακουστικό νεύρο, σε συνδυασμό με τις ριπές ανέμου στον αυχένα. Το φαινόμενο αυτό, αναλόγως ταχύτητας οχήματος, διάρκειας διαδρομής και ηλικίας οδηγού, μπορεί να προκαλέσει από πόνο στα αυτιά και το κεφάλι, μέχρι ημικρανία, ίλιγγο και σε ακραίες περιπτώσεις, λιποθυμία! Προφανώς δεν χρήζει περαιτέρω ανάλυσης το πόσο επικίνδυνα μπορεί να εξελιχθεί μια κατάσταση, με τον οδηγό εξουδετερωμένο. Ακόμα και τα πιο ήπια συμπτώματα, πάντως, αρκούν για να αποπροσανατολίσουν την προσοχή του ανθρώπου πίσω από το τιμόνι.

Οπότε αν έχουμε κλιματισμό, τον ενεργοποιούμε. Αν δεν υπάρχει, ανοίγουμε τον εξαερισμό του αυτοκίνητου και κατεβάζουμε τα παράθυρα «τόσο όσο».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H χρησιμότητα του αλουμινόχαρτου στο αυτοκίνητο
H χρησιμότητα του αλουμινόχαρτου στο αυτοκίνητο …
Πώς υπολογίζεται η ασφάλεια ηλεκτρικού αυτοκινήτου;
Πώς υπολογίζεται η ασφάλεια ηλεκτρικού αυτοκινήτου; …
Ξεθαμπώνουν τα φανάρια με εντομοαπωθητικό; (+video)
Ξεθαμπώνουν τα φανάρια με εντομοαπωθητικό; (+video) …
Πόσες φορές κάνουν «τικ-τακ» τα φλας σε 1 λεπτό;
Πόσες φορές κάνουν «τικ-τακ» τα φλας σε 1 λεπτό; …
Κάθε πότε θέλουν αλλαγή τα φρένα;
Κάθε πότε θέλουν αλλαγή τα φρένα;
Πόσο πάνε τα service του Honda e έως τα 100.000 χλμ.;
Πόσο πάνε τα service του Honda e έως τα 100.000 χλμ.;
Ξέρετε πότε επιτρέπεται η προσπέραση;
Ξέρετε πότε επιτρέπεται η προσπέραση;
Μύθοι και αλήθειες σχετικά με τις σπιτικές επισκευές
Μύθοι και αλήθειες σχετικά με τις σπιτικές επισκευές …
Τι χαλάει τις οθόνες των infotainment;
Τι χαλάει τις οθόνες των infotainment;
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store