Μικρομεσαία diesel 5ετίας με 10.000 ευρώ

205

Η οικονομία στις μετακινήσεις μας είναι μείζονος σημασίας, ανεξάρτητα από την εποχή και την τυχόν οικονομική κρίση που μπορεί να διάγουμε. Ένα ικανό κι οικονομικό συνάμα αυτοκίνητο, μας λύνει τα χέρια στις καθημερινές μας υποχρεώσεις.

Δείτε ακόμα: Τα 10 καλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Εμείς επιλέξαμε τέσσερα δημοφιλή μικρομεσαία μοντέλα 5ετίας με κινητήρες πετρελαίου, τα οποία από την αρχή της καριέρας τους είχαν αγαπηθεί από το αγοραστικό κοινό. Λατρεία, η οποία συνεχίζεται και τώρα ως μεταχειρισμένα μοντέλα, ενώ πωλούνται σε προσιτές τιμές, που κυμαίνονται στις 10.000 ευρώ.

Hyundai i30 1.4 CRDi 90 PS

Το κορεάτικο μικρομεσαίο μοντέλο από την αρχή της κυκλοφορίας του είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, τόσο λόγω της προσιτής τιμής του συνδυαστικά με τον ικανοποιητικό εξοπλισμό του, όσο και λόγω των ικανοτήτων του στο δρόμο.

Σημαντική συμβολή για την επιτυχία έχει ο πετρελαιοκινητήρας των 1.396 κ.εκ., με απόδοση 90 ίππους και 220 Nm ροπής και μέση κατανάλωση που δεν υπερβαίνει, σε πραγματικές συνθήκες, τα 6 λτ./100 χλμ. Πολιτισμένη και ήσυχη λειτουργία, με τράβηγμα από χαμηλά (η ροπή είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ.) επαρκεί πλήρως τόσο στο καθημερινό πήγαινε – έλα από το σπίτι στη δουλειά και πίσω, όσο και στα ταξίδια. Στον αυτοκινητόδρομο ξεχωρίζει με την ποιοτική κύλιση και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, ενώ στις καμπές εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά. Μόνο το τιμόνι με την υποβοήθηση Flex Steer δεν ενθουσιάζει, προσφέροντας όμως επαρκή πληροφόρηση.

Το μοντέρνο σχεδιαστικά Hyundai i30 διαθέτει ένα επίσης σύγχρονης αισθητικής εσωτερικό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά, με πολύ καλό φινίρισμα, ενώ και η συναρμογή είναι ιδιαίτερα προσεγμένη. Αρκετά καλοί με την σειρά τους είναι οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (378 λτ.)

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ράδιο CD.

Μέση τιμή: 10.600 ευρώ, Τεκμήριο: 5.200 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 106,82 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.396 κ.εκ., Ισχύς: 90/4.000 ps/σ.α.λ., Ροπή: 220/1.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,1 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 109 γρ./χλμ.

Opel Astra 1.3 CDTi 95 PS

Για την Opel, το Astra είναι ένα σημαντικό μοντέλο, το οποίο επί σειρά ετών διαπρέπει στο στίβο των πωλήσεων. Η γερμανική εταιρεία φρόντισε να το προσφέρει στους αγοραστές της κι ως diesel, όπου η πλέον προσιτή έκδοση του είναι αυτή με τον 1.300άρη κινητήρα που ξεχωρίζει με την άκρως χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, με την Opel να ανακοινώνει μόλις 3,9 λτ./100 χλμ.

Ο 1.300άρης κινητήρας (είναι ο γνωστός Multijet II της Fiat) αποδίδει 95 ίππους και 190 Nm ροπής, προσφέροντας απλά ικανοποιητικές επιδόσεις. Κύριο χαρακτηριστικό του, η αρκετά καλή άνεση κατά το ταξίδι, όμως κι όταν ο οδηγός αποφασίσει να το στρίψει, το Astra εμφανίζεται σταθερό κι ασφαλές, με λογικές κλίσεις κατά τις στροφές.

Διαβάστε επίσης: Οικονομικά SUV του 2015 με diesel κινητήρες

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση είναι μοντέρνα, ωστόσο η κεντρική κονσόλα είναι φορτωμένη με αποτέλεσμα να μην ευνοείται η εργονομία. Σε επίπεδο ποιότητας, τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι καλής υφής, ιδίως στα τμήματα εκείνα που ντύνονται με λεπτό αφρώδες υλικό. Ωστόσο δεν λείπουν κάποιες μικροατέλειες στο φινίρισμα. Οι χώροι τέλος κινούνται λίγο πιο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας και το πορτ-μπαγκάζ έχει αρκετά ικανοποιητικό όγκο 370 λίτρων.

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 4 αερόσακοι, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, air condition και ράδιο CD.

Μέση τιμή: 9.300 ευρώ, Τεκμήριο: 4.600 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 84,6 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.248 κ.εκ., Ισχύς: 95/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 190/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,9 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 94 γρ./χλμ.

Renault Megane 1.5 dCi 110 PS

Ο εκπρόσωπος της Renault στην κατηγορία των μικρομεσαίων 5θυρων hatchback, το Megane αποτελεί μια πολύ καλή αγορά για όσους θέλουν ένα μοντέλο της γαλλικής μάρκας. Ειδικά στην diesel έκδοσή του είναι μια value for money επιλογή.

Ο 8βάλβιδος άμεσου ψεκασμού πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λτ. με ισχύ 110 ίππων και με πλούσια ροπή 260 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. εμφανίζει πολύ καλά χαρακτηριστικά, αφού καταφέρνει και κινεί το θελκτικό Megane με άνεση και χαμηλή κατανάλωση, που σύμφωνα με τη Renault δεν ξεπερνάει τα 3,5 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμα: Μικρά diesel 5ετίας σε χαμηλές τιμές

Στο εσωτερικό του Megane, η συνολική εικόνα είναι ελκυστική, ενώ παραμένει σύγχρονη ακόμα και τώρα, έχοντας προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από παχύ αφρώδες υλικό, ενώ και τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν όπως επίσης το φινίρισμα και η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, όπως κι οι αποσκευές τους στον τετραγωνισμένο και εκμεταλλεύσιμο χώρο αποσκευών των 372 λίτρων.

Το Megane 1.5 dCi προσφέρει αρκετά καλά χαρακτηριστικά στο δρόμο, συνδυάζοντας με επιτυχία την άνεση με την ασφαλή συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή. Η κατάλληλα ρυθμισμένη ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω καταφέρνει και αμβλύνει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα τόσο στις ευθείες όσο και σε μια διαδρομή με στροφές σε γρήγορους ρυθμούς.

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλ. παράθυρα εμπρός – πίσω, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, air condition και ράδιο CD.

Μέση τιμή: 10.500 ευρώ, Τεκμήριο: 5.800 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 110/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 260/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,1 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,5 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 90 γρ./χλμ.

Toyota Auris 1.4D-4D 90 PS

Μπορεί η Toyota να έχει κάνει μια μεγάλη στροφή προς τα υβριδικά, αφήνοντας στο παρελθόν το diesel, όμως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το πόσο καλός κι αποδοτικός ήταν ο κινητήρας 1.4D-4D. Ένας κινητήρας που συνόδευε τόσο το Yaris, όσο και το Auris, το οποίο θα αναλύσουμε παρακάτω.

Ο diesel κινητήρας αποδίδει 90 ίππους και 205 Nm ροπής και συνεργάζεται εξαιρετικά με το πολύ καλής κλιμάκωσης μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Στην πράξη, η λειτουργία του κινητήρα είναι πολιτισμένη με λίγους κραδασμούς στις χαμηλές στροφές και η δύναμή του ικανοποιητική, όπως και οι επιδόσεις, με την κατανάλωση να αγγίζει τα 3,8 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε επίσης: Μεταχειρισμένο Toyota Yaris υβριδικό ή ντίζελ;

Στο δρόμο το Auris αποδεικνύεται ιδιαίτερα εύκολο κι άνετο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και προσεγμένη άνεση από την ανάρτηση. Παράλληλα, η προσεγμένη εργονομία, η αίσθηση ευρυχωρίας και η καλή ποιότητα κατασκευής, τονίζουν τη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου. Στα συν του μοντέλου έρχεται να προστεθεί η σύγχρονη εμφάνισή του.

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλ. παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλ. καθρέπτες, κλιματισμός και ράδιο CD.

Μέση τιμή: 10.500 ευρώ, Τεκμήριο: 5.800 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 89,1 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.364 κ.εκ., Ισχύς: 90/3.800 ps/σ.α.λ., Ροπή: 205/1.800 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.