Οικονομικά SUV του 2015 με diesel κινητήρες

Τα SUV έχουν κατακλύσει την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, με τις επιλογές να είναι πλέον πάρα πολλές. Παράλληλα και στα μεταχειρισμένα υπάρχουν πολλά SUV για κάθε ανάγκη και οικονομικές δυνατότητες. Μεταξύ αυτών διατίθενται και μοντέλα με κινητήρες πετρελαίου, λίγων ετών και σε προσιτές τιμές.

Δείτε ακόμα: Μικρά diesel 5ετίας σε χαμηλές τιμές

Δημοφιλή SUV πενταετίας (μοντέλα του 2015) παραμένουν σύγχρονα, περιλαμβάνουν όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και είναι προσιτά για το ευρύ αγοραστικό κοινό. Εμείς, ψάξαμε την αγορά των μεταχειρισμένων και εστιάσαμε σε μοντέλα με τιμές που κυμαίνονται κατά μέσο όρο στις 13.000 ευρώ ή και χαμηλότερα, ενώ διαθέτουν κινητήρες πετρελαίου 1.5 λτ. – 1.6 λτ. με χαμηλή κατανάλωση και τέλη κυκλοφορίας. Αυτά είναι τα Dacia Duster, Renault Captur, Peugeot 2008 και Suzuki SX4 S-Cross, που σας παρουσιάζουμε παρακάτω, μαζί με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεστε, πριν τα αναζητήσετε σε αγγελίες μεταχειρισμένων.

Dacia Duster 1.5 dCi 110 PS

Με τον 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα, το Duster αποτελεί μια καλή πρόταση στα μεταχειρισμένα SUV λίγων ετών, αφού προσφέρεται σε πολύ χαμηλές τιμές. Το μικρομεσαίο αυτοκίνητο κερδίζει αρχικά τις εντυπώσεις με τη μυώδη σχεδίασή του, η οποία τονίζει ακόμα πιο πολύ τον off road χαρακτήρα του. Θετικά κρίνεται και η εικόνα του εσωτερικού του, όπου τα σκληρά πλαστικά διακρίνονται περισσότερο για την καλή τους συναρμογή παρά για το φινίρισμα και την ποιότητά τους. Επιπλέον το εσωτερικό του Dacia Duster προσφέρει άνετους χώρους για τους επιβάτες και ένα μεγάλο πορτ μπαγκάζ 473 λίτρων.

Δείτε ακόμα: Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4×4 ή Skoda Kamiq 1.0 TSI

Ο ντίζελ κινητήρας του Duster είναι ο γνώριμος από την Renault 8βάλβιδος των 1.5 λτ. με ισχύ 110 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με 6άρι κιβώτιο κα ταιριάζει κατάλληλα στο αυτοκίνητο (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του 4×4). Το μοτέρ αυτό συνδυάζει τις αρκετά καλές επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση και τα καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Στο δρόμο, το Duster ξεχωρίζει για την πολύ άνετη ανάρτησή του, όμως οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι τονισμένες και το τιμόνι μειονεκτεί σε αίσθηση.

Βασικός εξοπλισμός: 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, air condition και ράδιο CD.

Δείτε ακόμα: Νέο Dacia Duster με υγραέριο LPG από 14.180 ευρώ

Μέση τιμή: 11.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 152,4 ευρώ, Τεκμήριο: 5.800 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 110/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 240/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,2 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 127 γρ./χλμ. *Εργοστασιακές μετρήσεις

Renault Captur 1.5 dCi 90 hp

To δημοφιλές μικρό SUV Renault Captur (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) με τον κινητήρα 1.5 dCi πωλείται σε προσιτές τιμές (γύρω στις 13.000 ευρώ τα 5ετίας). Συνδυάζει στοιχεία από SUV, πολυχρηστικά και χάτσμπακ, προσελκύοντας το ενδιαφέρον με τη μοντέρνα και κομψή του σχεδίαση. Παρά το γεγονός ότι βασίζεται στο Clio (προηγούμενη γενιά) δεν παρουσιάζει με αυτό καμία σχεδόν ομοιότητα τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό.

Στο θάλαμο των επιβατών η σχεδίαση είναι σύγχρονη, όμως στον τομέα της ποιότητας τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό ξενίζουν. Από πλευράς χώρων πίσω υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και τα κεφάλια. Την χρηστικότητα αυξάνει το συρόμενο κατά 16 εκατοστά πίσω κάθισμα, το οποίο διαμορφώνει την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από τα 377 έως τα 455 λίτρα.

Δείτε ακόμα: Πόσο υγραέριο καίει το νέο Renault Captur LPG;

Πολύ καλά στοιχεία προσφέρει στο δρόμο το Captur, αφού συνδυάζει με ισορροπημένο τρόπο την άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά και την ευκολία στους χειρισμούς. Στα σημαντικά πλεονεκτήματά του ανήκει ο ντίζελ κινητήρας των 1.5 λτ. με 90 ίππους και 220 Nm ροπής, ο οποίος ταιριάζει ιδανικά στο αυτοκίνητο, χαρίζοντάς του σβέλτες επιδόσεις και μεγάλη οικονομία σε καύσιμο.

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα. *Εργοστασιακές μετρήσεις

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Renault Captur 0.9 TCe 90 PS

Μέση τιμή: 13.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 85,5 ευρώ, Τεκμήριο: 5.800 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.461 κ.εκ., Ισχύς: 90/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 220/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,1 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,6 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 95 γρ./χλμ. 

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 75 hp

Το πρώτης γενιάς 2008 έμοιαζε σαν ένα μεγαλύτερο 208, ενώ το μήκους 4,16 μέτρων αμάξωμά του παραμένει σχεδιαστικά σύγχρονο, κομψό και ελκυστικό με δυναμικά χαρακτηριστικά στο εμπρός τμήμα του. Τον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα του τονίζουν η αυξημένη απόστασή του από το έδαφος, τα πλαστικά προστατευτικά στα μαρσπιέ και στους προφυλακτήρες, οι «ποδιές» και οι ράγες οροφής.

Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.3 140 PS ή Peugeot 2008 1.2 130 PS

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι παρόμοια με εκείνη του προγενέστερου 208, όπου ξεχωρίζει ο πίνακας οργάνων που βρίσκεται ψηλά, το μικρό τιμόνι και η οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων (εκτός της αρχικής έκδοσης). Παράλληλα, οι διαθέσιμοι χώροι είναι ικανοποιητικοί τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (350 λτ.).

Το Peugeot 2008 (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του) διατίθεται με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς ανεξαρτήτως έκδοσης, όπως άλλωστε η πλειοψηφία των μικρών SUV. Στο δρόμο είναι ευχάριστο στην οδήγηση, άνετο και πολύ σταθερό σε κάθε διαδρομή. Η πιο φθηνή ντίζελ έκδοση είναι αυτή με τον κινητήρα 1.6 BlueHDi ισχύος 75 ίππων και με κατανάλωση μόλις 3,7 λτ./100 χλμ.

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Μέση τιμή: 13.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 87,3 ευρώ, Τεκμήριο: 5.200 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.560 κ.εκ., Ισχύς: 75/3.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 230/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,8 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 3,7 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 97 γρ./χλμ. *Εργοστασιακές μετρήσεις

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 120 HP

Από τις πιο προσιτές σε τιμή προτάσεις μικρομεσαίου SUV με κινητήρα πετρελαίου, είναι το SX4 S-Cross 1.6 DDiS του 2015, το οποίο πωλείται κατά μέσο όρο στις 13.800 ευρώ. Με μήκος 4,3 μέτρων συνδυάζει την ευελιξία που χρειάζεται στις αστικές συνθήκες, με τους άνετους χώρους που θα αναζητήσει κανείς από ένα χάτσμπακ μοντέλο (πορτ μπαγκάζ 430 λίτρων). Σχεδιαστικά μπορεί να μην ενθουσιάζει με την κομψότητα ή με το δυναμισμό του, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του, όπου τα σκληρά πλαστικά και ένα μέρος μαλακού υλικού στο εμπρός τμήμα του ταμπλό διαθέτουν καλή συναρμογή.

Δείτε ακόμα: Suzuki Vitara 1.4T Ηybrid 4WD ή Toyota C-HR 1.8 Hybrid;

Στο δρόμο το SX4 S-Cross (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) με την σχετικά σφιχτή ανάρτηση παρουσιάζει αρκετά καλή οδική συμπεριφορά. Όμως, η προσφερόμενη άνεση δεν είναι η καλύτερη δυνατή, ενώ το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ σε αίσθηση. Όσον αφορά τον αποδοτικό 1.600άρη ντίζελ κινητήρα των 120 ίππων παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία με περιορισμένο θόρυβο και ελάχιστους κραδασμούς. Το μηχανικό αυτό σύνολο είναι σε θέση να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το αυτοκίνητο και εμφανίζει χαμηλή κατανάλωση, ωστόσο στις πολύ χαμηλές στροφές (κάτω από τις 1.500 σ.α.λ.) εμφανίζει μέτριο τράβηγμα.

Βασικός εξοπλισμός: ESP, 7 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ράδιο CD.

Δείτε ακόμα: Νέο Suzuki Vitara 1.4T Hybrid 129HP (+επιδόσεις)

Μέση τιμή: 13.800 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 105,84 ευρώ, Τεκμήριο: 6.400 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.598 κ.εκ., Ισχύς: 120/3.750 PS/σ.α.λ., Ροπή: 320/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 12,0 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,1 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 108 γρ./χλμ. *Εργοστασιακές μετρήσεις

Get it on Google Play Download on the App Store