Πουλμούρ αυτοκίνητο με λίγα λεφτά

Για πολλούς αγοραστές ο σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου παίζει το σημαντικότερο ρόλο ως προς την τελική επιλογή, γιατί με αυτό θα συμβιώσουν αρκετά χρόνια. Μπορεί ακόμα να παραβλέψουν κάποια μειονεκτήματά του, αφού θέλουν πρωτίστως να τους αρέσει, αλλά και γιατί όχι, να… πουλάνε μούρη στο δρόμο.

Θα σκεφτείτε ότι για να γίνει κάτι τέτοιο απαιτούνται συνήθως πολλά λεφτά, γιατί τα αυτοκίνητα που συνήθως τραβάνε το ενδιαφέρον και γοητεύουν τα πλήθη προέχονται από τις πολυτελείς κατηγορίες και μάρκες. Μπορεί όμως ένα μεταχειρισμένο 15ετίας και με λίγα αναλογικά λεφτά να γίνει μαγνήτης βλεμμάτων; Στην περίπτωση του τελευταίου Opel GT σίγουρα γίνεται.

Μουράτο ακόμα και σήμερα

Παρόλο που μετρά 16 ολόκληρα χρόνια από τότε που λανσαρίστηκε (το 2007), το διθέσιο roadster παραμένει πολύ εντυπωσιακό σχεδιαστικά και μόνο απαρατήρητο δεν περνάει. Κάλλιστα θα μπορούσε να κυκλοφορήσει ξανά και σήμερα χωρίς να γίνουν τίποτα ιδιαίτερες αλλαγές στο μυώδες αμάξωμά του. Βασισμένο στο αμερικανικό αδελφάκι του, το Saturn Sky, διέφερε από αυτό σχεδιαστικά μόνο στη μάσκα. Άλλωστε το γεμάτο φουσκώματα και ακμές χαμηλό του αμάξωμα, έχει αρκετές δόσεις «αμερικανιάς». Παρά την εξωτική του εμφάνιση, το Opel GT δεν κατάφερε να προσελκύσει το αγοραστικό κοινό, με αποτέλεσμα η παραγωγή του να κρατήσει τρία μόλις χρόνια και με κάτι περισσότερες από 7.500 μονάδες.

Στο εσωτερικό η εικόνα του είναι πολύ πιο λιτή, όχι μόνο σε επίπεδο σχεδιασμού, αλλά και σε ποιότητα κατασκευής. Τα σκληρά πλαστικά με την άγρια υφή εμφανίζουν ατέλειες στη συναρμογή, ενώ μέτρια είναι η εργονομία και η θέση οδήγησης, γιατί το κάθισμα είναι ψηλά τοποθετημένα σε σχέση με το τιμόνι. Επίσης απουσιάζουν χώροι για μικροαντικείμενα και ο χώρος αποσκευών των 157 – 66 λίτρων (κλειστή – ανοιχτή οροφή) χωράει τα απολύτως ελάχιστα. Στα μειονεκτήματά του ανήκει και η πολύπλοκη διαδικασία αναδίπλωσης της οροφής.

Με το… πλάι αλλά με σύνεση

Το Opel GT δεν είναι ένα αυτοκίνητο για αρχάριους, αλλά ούτε για συντηρητικούς οδηγούς. Θέλει γνώση της πίσω κίνησης, εγρήγορση και καλά χέρια, γιατί με το ESP off, η υπερστροφή καραδοκεί ανά πάσα στιγμή. Με το ηλεκτρονικό βοήθημα ενεργοποιημένο το αυτοκίνητο μαζεύεται πιο εύκολα, αλλά ο οδηγός νιώθει συχνά την παρουσία του κάθε φορά που θα πατήσει λίγο παραπάνω το γκάζι. Όσον αφορά τον 2λιτρο turbo κινητήρα των 264 ίππων και 352 Nm ροπής έχει αρκετή δύναμη και προσφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,3 δλ., με μέγιστη ταχύτητα 229 χλμ./ώρα. Η Opel υπόσχονταν μεικτή κατανάλωση 9,2 λτ./100 χλμ., όμως στην πραγματικότητα ήταν 2-3 λτ./100 χλμ. παραπάνω στο… χαλαρό.

Σε προσιτές τιμές

Πληροφοριακά, το 2008 η τιμή του ξεκινούσε από τις 37.190 ευρώ και τότε αποτελούσε το πιο οικονομικό σε τιμή roadster με τέτοια χαρακτηριστικά. Τώρα τα μεταχειρισμένα στοιχίζουν περίπου από 11.000 έως 16.000 ευρώ, ενώ υπάρχουν και πολύ ακριβότερα.

Get it on Google Play Download on the App Store