Σούπερ ιαπωνικό ντιζελάκι με 8 χιλιάρικα

Πριν από μια πενταετία ή και λιγότερο, η αγορά του αυτοκινήτου έσφυζε από αξιόλογα μικρά και οικονομικά αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, τα οποία είχαν γίνει πολύ δημοφιλή και στην Ελλάδα. Όμως τώρα βρίσκονται στο αντίθετο άκρο, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ρίξει όλο το βάρος στα υβριδικά σύνολα βενζίνης και στα ηλεκτρικά, παραγκωνίζοντας τα diesel.

Τα καινούργια μικρά πετρελαιοκίνητα μετριούνται στα δάκτυλα της μιας παλάμης, όταν τα προηγούμενα έτη δεν ήξερε κανείς πιο να διαλέξει. Σήμερα ντίζελ σε χαμηλή τιμή υπάρχουν, αλλά μόνο στα μεταχειρισμένα. Τουλάχιστον διατίθενται αρκετά μοντέλα, οπότε είναι βέβαιο ότι θα βρείτε το καλύτερο δυνατό σε κατάσταση και χρήματα. Αυτή τη φορά σας προτείνουμε να αναζητήσετε αγγελίες με το Suzuki Swift 1.3 DDiS. Αφορά το προγενέστερο μοντέλο (το νέο δεν είχε ποτέ diesel), το οποίο πωλείται σε τιμές κοντά στις 8.000 ευρώ, για τα μοντέλα του 2014-2015.

Από τη βασική έκδοση δεν λείπει κάτι από το εξοπλισμό του, μιας και διαθέτει στάνταρ ESP, 7 αερόσακους, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και ράδιο CD. Στο ανανεωμένο μοντέλο ξεχωρίζουν ακόμα τα φώτα ημέρας LED στον εμπρός προφυλακτήρα, τα οποία τοποθετούνταν στην έκδοση GL+ μαζί με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Την κίνησή του αναλαμβάνει ο 1.300άρης πετρελαιοκινητήρας (προέλευσης Fiat) των 75 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και με ροπή 190 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Στις πολύ χαμηλές στροφές (κάτω από τις 1.500 σ.α.λ.) είναι υπαρκτή μια έλλειψη δύναμης, ωστόσο από εκεί και πάνω ανεβάζει εύκολα ρυθμούς και τραβάει άνετα. Ο θόρυβος και οι κραδασμοί που παράγει φτάνουν φιλτραρισμένοι στην καμπίνα και δεν θα ενοχλήσουν τους επιβάτες. Όσο για την κατανάλωση, σε μεικτές πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ.

Όπως σε κάθε σύγχρονο Swift, έτσι και σε αυτό, ένα από τα θετικά του γνωρίσματα αποτελεί ο ευχάριστος οδηγικός του χαρακτήρας. Ο οδηγός θα εκτιμήσει την ευκολία που προσφέρει στους χειρισμούς και την ευελιξία χάρη και στις μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 3.850 χλστ.), αν και από πλευράς άνεσης η σφιχτή ανάρτηση δεν είναι και η πιο άνετη.

Στο εσωτερικό ο σχεδιασμός ακολουθεί τα τυπικά πρότυπα της Suzuki, δηλαδή σκουρόχρωμος διάκοσμος και αισθητική δίχως εξάρσεις, προς όφελος της πρακτικότητας και εργονομίας. Τα πλαστικά στο ταμπλό και στις υπόλοιπες επιφάνειες είναι σκληρά αλλά με καλό «δέσιμο». Στον τομέα των χώρων, 4 ενήλικοι επιβάτες θα μετακινηθούν δίχως περίσσιες ανέσεις, όμως κύριο αρνητικό του γνώρισμα αποτελεί το πολύ μικρό και με ψηλό κατώφλι πορτ μπαγκάζ των 211 λίτρων.

Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.

Get it on Google Play Download on the App Store