Τιμιότατο diesel SUV 4×4 5ετίας με 14.000 ευρώ

Τα καινούρια SUV έχουν κατακλύσει την αγορά του αυτοκινήτου, ενώ ο ενδιαφερόμενος έχει να επιλέξει ανάμεσα σε δεκάδες μοντέλα, διαφορετικών τιμών, μεγεθών, κινητήρων κ.λπ. Οι λάτρεις της φύσης και των outdoor δραστηριοτήτων που δεν θέλουν να περιορίζονται στα στενά όρια της ασφάλτου, θα αναζητήσουν τετρακίνητα SUV και ειδικά με πετρελαιοκινητήρα, έτσι ώστε να μην πληρώνουν πολλά λεφτά για καύσιμο, αλλά και για να έχουν στη διάθεσή τους μπόλικη ροπή από χαμηλές στροφές.

Αυτή τη στιγμή, το φθηνότερο 4κίνητο πετρελαιοκίνητο SUV, είναι το προσφάτως «φρεσκαρισμένο» Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 PS 4×4. Στην αρχική και λιτή σε εξοπλισμό έκδοση Ambiance ξεκινάει από τις 21.710 ευρώ, ενώ στην πιο ενδιαφέρουσα Sportive πωλείται από 23.570 ευρώ. Σίγουρα δεν τα λες και λίγα, όταν για παράδειγμα με 17.180 ευρώ παίρνεις το 1.0 TCe 100 hp 4×2 LPG Sportive, δίχως όμως τετρακίνηση.

Όσοι λοιπόν δεν μπορούν να φτάσουν σε αυτά τα ποσά, τότε η εναλλακτική πρόταση βρίσκεται στα μεταχειρισμένα. Το προγενέστερο Duster 1.5 dCi 110 4×4 μπορεί να αποκτηθεί με πάνω – κάτω 14.000 ευρώ, όσον αφορά αυτά που έχουν ταξινομηθεί το 2016 – 2017, πριν το λανσάρισμα του νέου και αισθητά βελτιωμένου Duster. Να υπενθυμίσουμε ότι το πρώτο Duster παρουσιάστηκε το 2010 και το 2013 ανανεώθηκε σε σχεδίαση, τεχνολογία και ποιότητα.

Το μυώδες αμάξωμά του με το μήκος των 4.315 χλστ. διακρίνεται από τα έντονα φουσκώματα στα φτερά και τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Το εσωτερικό βελτιώθηκε μετά το facelift, καθώς είχε αλλάξει η σχεδίαση του ταμπλό, της κονσόλας, του πίνακα οργάνων και του τιμονιού, ενώ είχαν τοποθετηθεί νέες επενδύσεις και διακοσμητικά. Προτιμήστε τις πιο πλούσιες εκδόσεις και με το σύστημα πολυμέσων MediaNav με οθόνη αφής 7 ιντσών. Σε επίπεδο ποιότητας μην περιμένετε πολυτέλειες με αυτά τα χρήματα, ωστόσο η καμπίνα του Duster ανταμείβει σε χώρους. Τέσσερις επιβάτες θα μετακινηθούν δίχως παραχωρήσεις (ένας ακόμα δεν θα στριμωχτεί πολύ), ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 408 λίτρα.

Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει ο ντίζελ 1.5 λτ. dCi της Renault, ισχύος 110 ίππων και 260 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Ο εν λόγω κινητήρας διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία και ανεπαίσθητους κραδασμούς, χαρίζοντας σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ.) με χαμηλή κατανάλωση πετρελαίου (6,7 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες). Αυτό που ενδέχεται να ενοχλήσει εντός δρόμου, είναι οι πολύ κοντές 3 πρώτες ταχύτητες και ειδικά η 1η, αφού «τερματίζουν» γρήγορα. Από την άλλη αυτό αποτελεί σύμμαχο του οδηγού εκτός δρόμου, ωστόσο τα πιο πολλά χιλιόμετρα θα τα κάνει στην άσφαλτο.

Όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά, το προγενέστερο τετρακίνητο ντίζελ Duster εμφανίζει καλή σταθερότητα στις ευθείες και σχετικά τονισμένες κλίσεις στις στροφές. Όμως, με την επιλογή Auto στην τετρακίνηση και με την συνδρομή του ESP, το αυτοκίνητο παραμένει πεισματικά στην πορεία του, ακόμα και με έντονη πίεση. Εκεί που μειονεκτεί είναι στην αίσθηση του τιμονιού, το οποίο παράλληλα μεταφέρει κραδασμούς στα χέρια του οδηγού. Εκτός δρόμου το Duster βρίσκεται στο στοιχείο του, μιας και οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις καταπίνουν τις διάφορες ανωμαλίες, ενώ σε συνδυασμό με την ικανή τετρακίνηση, το Duster δεν «κωλώνει». Μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου που βρίσκεται στην κονσόλα, ο οδηγός επιλέγει το «Auto» για αυτόματη κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων ή το «Lock» στα πιο δύσκολα για κλείδωμα της ροπής στο 50:50.

Get it on Google Play Download on the App Store