Εκατοντάδες δις οι απώλειες από την έλλειψη τσιπ

Τους τελευταίους μήνες, η αυτοκινητοβιομηχανία μαστίζεται από ένα πρωτοφανές πρόβλημα: την έλλειψη μικροτσίπ! Οι κατασκευαστές αναγκάζονται μέχρι σε παύσεις παραγωγής, καθώς δεν έχουν τα απαραίτητα εξαρτήματα για να ολοκληρώσουν τις μονάδες ελέγχου. Κι από τη στιγμή που τα ηλεκτρονικά πλέον είναι το «Α» και το «Ω» ενός αυτοκινήτου, όλα σταματάνε αν δεν υπάρχει η πρώτη ύλη για τη λειτουργία τους.

Η συμβουλευτική εταιρία AlixPartners προβλέπει τρομακτικές απώλειες για το χώρο του αυτοκινήτου, λόγω των προβλημάτων στην παραγωγική διαδικασία που προκαλεί η «ξηρασία» στους ημιαγωγούς. Σύμφωνα με τους Αμερικανούς, μέχρι το τέλος του χρόνου οι ζημιές συνολικά στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα φτάσουν τα 210 δις δολάρια (179 δις ευρώ) – κατ’ ελάχιστο! Αυτή, δηλαδή, είναι η «αισιόδοξη» πρόβλεψη. Χαρακτηριστικό το γεγονός πως τον περασμένο Μάιο, η ίδια εταιρία προέβλεπε απώλειες 110 δις δολαρίων (93,8 δις ευρώ). Μέσα σε 5 μήνες ο αντίκτυπος της έλλειψης μικροτσίπ έχει ενταθεί τόσο, ώστε η εκτίμηση των ζημιών σχεδόν διπλασιάστηκε!

Απολύτως λογικό, καθώς το Μάη οι προβλέψεις έκαναν λόγο για κατασκευή 3,9 εκατ. οχημάτων λιγότερων των προγραμματισμένων παγκοσμίως. Όσο η κατάσταση εμμένει, τόσο επιδεινώνονται τα προβλήματα στα εργοστάσια. Πλέον μιλάμε για 7,7 εκατ. οχήματα λιγότερα και το κοντέρ «γράφει», όσο οι μονάδες παραγωγής δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους. Όπως αναφέρει ο Mark Wakefield, συν-τομεάρχης αυτοκινήτου της AlixPartners: «Όλοι ελπίζαμε πως μέχρι τώρα, τα προβλήματα από την έλλειψη ημιαγωγών θα είχαν αμβλυνθεί. Διάφορες δυσάρεστες καταστάσεις όμως, όπως τα λοκντάουν λόγω κορωνοϊού, στη Μαλαισία επιδείνωσαν την κατάσταση».

Πιο δεικτικός ο επικεφαλής του τμήματος, Dan Hearsch, που υπογραμμίζει: «Πολύ απλά, δεν υπάρχουν πια αντίμετρα. Οποιαδήποτε έλλειψη στην παραγωγή οχημάτων πλέον, οδηγεί σε παύση λειτουργίας του εργοστασίου. Οι εναλλακτικές τελείωσαν. Συν τοις άλλοις, το όλο φαινόμενο είναι αλυσίδα. Η έλλειψη στους ημιαγωγούς οδηγεί και σε άλλες ελλείψεις, οπότε η κατάσταση επιδεινώνεται και διαιωνίζεται παράλληλα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε πόσο καιρό ξεπούλησαν οι Alfa Romeo Giulia GTA/GTAm;
Σε πόσο καιρό ξεπούλησαν οι Alfa Romeo Giulia GTA/GTAm;
Τέλος οι δερμάτινες επενδύσεις από τα Volvo
Τέλος οι δερμάτινες επενδύσεις από τα Volvo
Σφαίρα πάνε στην Ευρώπη τα Citroen C4 & e-C4!
Σφαίρα πάνε στην Ευρώπη τα Citroen C4 & e-C4!
Έως 4 χρόνια η αναμονή για το νέο Toyota Land Cruiser
Έως 4 χρόνια η αναμονή για το νέο Toyota Land Cruiser
Έρχεται με σομπρέρο η νέα BMW Σειρά 2 Coupé
Έρχεται με σομπρέρο η νέα BMW Σειρά 2 Coupé
Τέλος τα Hyundai βενζίνης και ντίζελ από το 2035
Τέλος τα Hyundai βενζίνης και ντίζελ από το 2035
Τελειώνει το χειροκίνητο κιβώτιο από το VW Group
Τελειώνει το χειροκίνητο κιβώτιο από το VW Group …
Πιθανή αναγέννηση της SAAB μέσω Xiaomi!
Πιθανή αναγέννηση της SAAB μέσω Xiaomi!
Οι Σαουδάραβες «μπαίνουν» στην Pagani
Οι Σαουδάραβες «μπαίνουν» στην Pagani
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store