Εκατοντάδες δις οι απώλειες από την έλλειψη τσιπ - AutoGreekNews

Εκατοντάδες δις οι απώλειες από την έλλειψη τσιπ

Τους τελευταίους μήνες, η αυτοκινητοβιομηχανία μαστίζεται από ένα πρωτοφανές πρόβλημα: την έλλειψη μικροτσίπ! Οι κατασκευαστές αναγκάζονται μέχρι σε παύσεις παραγωγής, καθώς δεν έχουν τα απαραίτητα εξαρτήματα για να ολοκληρώσουν τις μονάδες ελέγχου. Κι από τη στιγμή που τα ηλεκτρονικά πλέον είναι το «Α» και το «Ω» ενός αυτοκινήτου, όλα σταματάνε αν δεν υπάρχει η πρώτη ύλη για τη λειτουργία τους.

Η συμβουλευτική εταιρία AlixPartners προβλέπει τρομακτικές απώλειες για το χώρο του αυτοκινήτου, λόγω των προβλημάτων στην παραγωγική διαδικασία που προκαλεί η «ξηρασία» στους ημιαγωγούς. Σύμφωνα με τους Αμερικανούς, μέχρι το τέλος του χρόνου οι ζημιές συνολικά στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα φτάσουν τα 210 δις δολάρια (179 δις ευρώ) – κατ’ ελάχιστο! Αυτή, δηλαδή, είναι η «αισιόδοξη» πρόβλεψη. Χαρακτηριστικό το γεγονός πως τον περασμένο Μάιο, η ίδια εταιρία προέβλεπε απώλειες 110 δις δολαρίων (93,8 δις ευρώ). Μέσα σε 5 μήνες ο αντίκτυπος της έλλειψης μικροτσίπ έχει ενταθεί τόσο, ώστε η εκτίμηση των ζημιών σχεδόν διπλασιάστηκε!

Απολύτως λογικό, καθώς το Μάη οι προβλέψεις έκαναν λόγο για κατασκευή 3,9 εκατ. οχημάτων λιγότερων των προγραμματισμένων παγκοσμίως. Όσο η κατάσταση εμμένει, τόσο επιδεινώνονται τα προβλήματα στα εργοστάσια. Πλέον μιλάμε για 7,7 εκατ. οχήματα λιγότερα και το κοντέρ «γράφει», όσο οι μονάδες παραγωγής δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους. Όπως αναφέρει ο Mark Wakefield, συν-τομεάρχης αυτοκινήτου της AlixPartners: «Όλοι ελπίζαμε πως μέχρι τώρα, τα προβλήματα από την έλλειψη ημιαγωγών θα είχαν αμβλυνθεί. Διάφορες δυσάρεστες καταστάσεις όμως, όπως τα λοκντάουν λόγω κορωνοϊού, στη Μαλαισία επιδείνωσαν την κατάσταση».

Πιο δεικτικός ο επικεφαλής του τμήματος, Dan Hearsch, που υπογραμμίζει: «Πολύ απλά, δεν υπάρχουν πια αντίμετρα. Οποιαδήποτε έλλειψη στην παραγωγή οχημάτων πλέον, οδηγεί σε παύση λειτουργίας του εργοστασίου. Οι εναλλακτικές τελείωσαν. Συν τοις άλλοις, το όλο φαινόμενο είναι αλυσίδα. Η έλλειψη στους ημιαγωγούς οδηγεί και σε άλλες ελλείψεις, οπότε η κατάσταση επιδεινώνεται και διαιωνίζεται παράλληλα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυξήσεις - σοκ στην παραγωγή αυτοκινήτων
Αυξήσεις - σοκ στην παραγωγή αυτοκινήτων
Η BMW εξελίσσει νέους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ!
Η BMW εξελίσσει νέους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ! …
Έκλεισε ο κύκλος του Smart EQ Forfour
Έκλεισε ο κύκλος του Smart EQ Forfour
Finale για το ταχύτερο Sandero των 0-100 σε 8,0 δλ.
Finale για το ταχύτερο Sandero των 0-100 σε 8,0 δλ.
Πατέντα για «drone-oδρόμιο» από τη Mazda
Πατέντα για «drone-oδρόμιο» από τη Mazda
Φινάλε για τις Lotus Elise, Exige και Evora
Φινάλε για τις Lotus Elise, Exige και Evora
Μια πρώτη γεύση από το νέο Toyota MR2;
Μια πρώτη γεύση από το νέο Toyota MR2;
Toyota: «30 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030»
Toyota: «30 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030»
Η Toyota θέλει μηδενικούς ρύπους έως το 2035!
Η Toyota θέλει μηδενικούς ρύπους έως το 2035!
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store