Τέλος και για το «φάντασμα» της SAAB

H ιστορία της SAAB είναι από τις πιο ταλαίπωρες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Θα μπορούσε να αποτελεί άλλη μια περίπτωση άλλοτε εδραιωμένης φίρμας που χρεοκόπησε, όμως από το 2011 που αυτό συνέβη οι Σουηδοί δεν μπορούν να βρουν ησυχία.

Η απόκτηση των μετοχών και του εργοστασίου στο Τρολχάταν από την κινεζική NEVS (National Electric Vehicle Sweden), δημιούργησε την αίσθηση πιθανής αναβίωσης. Μέχρι και ηλεκτρικό πρωτότυπο υπήρξε, το 2017, βασισμένο στο 9-3, με τον ετήσιο στόχο των πωλήσεων να διαμορφωνόταν στις 220.000 μονάδες. Τελικά, το όραμα για μια νέα SAAB – έστω με διαφορετική ονομασία- δεν υλοποιήθηκε. Όχι μόνο αυτό, αλλά η μητρική Evergrande Group περνάει κρίση. Κι όταν περνάει κρίση ο αρχηγός, τότε μόνο μπελάδες μπορεί να έχει η μητρική.

Σύμφωνα με βρετανικά μέσα, η NEVS μπαίνει σε καθεστώς «χειμερίας νάρκης». «Παγώνουν», δηλαδή, όλες οι δραστηριότητες μέχρι νεωτέρας, ενώ παράλληλα περικόπτονται θέσεις εργασίας. Στην προκειμένη βέβαια δεν μιλάμε απλά για περικοπές, αλλά για θερισμό: το 95% των εργαζομένων θα αναγκαστεί σε έξοδο από την εταιρία, αφήνοντας τη NEVS με ένα προσωπικό ανάγκης 20 ατόμων (από 320)! Κοντολογίς, η ηλεκτρική μετενσάρκωση της SAAB από την Κίνα μετράει αντίστροφα για λουκέτο. Μήπως, όμως, υπάρχει ελπίδα να συνεχίσει η SAAB, έστω σε αυτή τη φυτοζωούσα κατάσταση;

Στα τέλη του 2021 ακουγόταν έντονα πως οι Κινέζοι αναζητούσαν επενδυτές σε Ευρώπη και Η.Π.Α. για τη National Electric Vehicle Sweden, προκειμένου να τη βγάλουν από το σκόπελο των χρεών (τότε στα 300 δις δολάρια). Ένα από τα σημαντικότερα ατού (το σημαντικότερο, βασικά) της NEVS, που θα μπορούσε να φέρει «ζεστό» και σεβαστό χρήμα στα ταμεία, ήταν και παραμένει η SAAB. Το όνομα αποσύρθηκε από την αγορά το 2016, όμως τα δικαιώματα ανήκουν ακόμα στη NEVS. Το κυριότερο: το ίδιο ισχύει για τις εγκαταστάσεις στο Τρολχάταν. Συνεπώς, μια ενδεχόμενη παραχώρηση της SAAB θα μπορούσε από τη μια να βοηθήσει οικονομικά τη NEVS, αφετέρου να δώσει άλλη μια ζωή στην αγαπημένη αυτοκινητοβιομηχανία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Nissan ξανά στο Βόλο για το «Ελληνικό» Qashqai!
Η Nissan ξανά στο Βόλο για το «Ελληνικό» Qashqai!
Stellantis: «Δεν υπάρχει αρκετό λίθιο για τα ηλεκτρικά»
Stellantis: «Δεν υπάρχει αρκετό λίθιο για τα ηλεκτρικά» …
Δεν έχουν τελειωμό οι ελλείψεις στην παραγωγή
Δεν έχουν τελειωμό οι ελλείψεις στην παραγωγή …
Made in Slovakia η νέα Porsche Cayenne
Made in Slovakia η νέα Porsche Cayenne
Τέταρτη αλλαγή ονόματος για τη SsangYong
Τέταρτη αλλαγή ονόματος για τη SsangYong
Τέλος μετά από μισό αιώνα το σεντάν VW Passat
Τέλος μετά από μισό αιώνα το σεντάν VW Passat
«Πάγωσε» η παραγωγή σε χειροκίνητο Ford
«Πάγωσε» η παραγωγή σε χειροκίνητο Ford
Πετρελαϊκή «τάπα» της Ρωσίας στη Σαουδική Αραβία
Πετρελαϊκή «τάπα» της Ρωσίας στη Σαουδική Αραβία …
Fiat για την Αλγερία και από την Αλγερία
Fiat για την Αλγερία και από την Αλγερία
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store