Πόση ασφάλεια προσφέρει ένα αυτοκίνητο του 2003;

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα θυμίζουν διαστημόπλοια σε σχέση με τα -όχι πολύ παλαιότερα- στον τομέα της τεχνολογίας, αλλά και θωρηκτά σε αυτόν της ασφάλειας. Μια ματιά στις επιδόσεις των crash tests, όπου πλέον ξενίζει το γεγονός όταν κάποιο νέο μοντέλο δεν πάρει 5 αστέρια, αρκεί. Αλλά δεν οδηγούν όλοι καινούργια.

Οι περισσότερες μετακινήσεις γίνονται με κατασκευές 10ετίας και άνω. Στα 10,7 έτη ορίζεται ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στους δρόμους της Ε.Ε., με κάποιες χώρες να βρίσκονται στα 16 χρόνια και άνω (από τα πρώτα «βιολιά» η Ελλάδα με 16 έτη ακριβώς, πίσω μόνο από Ρουμανία, Εσθονία και Λιθουανία). Κάτι που σημαίνει πως καθαρά αριθμητικά να το πάρουμε, τις περισσότερες πιθανότητες για συμμετοχή σε ατύχημα συγκεντρώνουν αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας. Ειδικά αυτά που έχουν κυκλοφορήσει σε μεγάλους αριθμούς, όπως το Hyundai Getz.

Το κορεατικό σουπερμίνι παρουσιάστηκε το 2003 και στην εποχή του, υπήρξε ένα από τα ασφαλέστερα μοντέλα της κατηγορίας. Τέσσερα αστέρια συγκέντρωσε στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, το 2004, με πολύ καλή συνολική συμπεριφορά τόσο στους ενήλικες, όσο και τα παιδιά. Αυτό, όμως, έγινε πριν 17 χρόνια. Τι θα γινόταν σήμερα, αν ένα Getz κατέληγε σε τοίχο με 50 χλμ./ώρα. Αυτή την απάντηση ανέλαβε να δώσει η Dekra, υποβάλλοντας σε crash test ένα ταλαίπωρο Hyundai του 2003. Κι όταν λέμε «ταλαίπωρο», εννοούμε με 270.000 χλμ. και σκουριά σε κάποια σημεία.

Τα αποτελέσματα πάντως, εξέπληξαν ακόμα και τους συνήθως εγκρατείς Γερμανούς. Παρά τα προβλήματα διάβρωσης και τα πάνω από 250.000 χλμ. στο κοντέρ, η συμπεριφορά του Getz δεν απείχε από αυτή όταν ήταν ολοκαίνουργιο! Στα 17 milliseconds από την πρόσκρουση στο σταθερό εμπόδιο, ενεργοποιήθηκαν οι προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας και έσφιξαν κατά 10 εκατοστά. Στα 19 millisecondss άνοιξαν οι αερόσακοι, ενώ 37,9 milliseconds χρειάστηκε για να ξαναπατήσει στο έδαφος το πίσω μέρος μετά το «μπαμ». Σημειωτέον, 100 milliseconds διαρκεί το ανοιγόκλειμα του ματιού.

Πεντάλ και τιμόνι δεν δημιούργησαν προβλήματα για την ακεραιότητα του οδηγού, ενώ και τα πόδια του συνοδηγού παρέμειναν ασφαλή χάρις στην υποχώρηση του κάτω μέρους του ταμπλό, από τη μεριά του. Τέλος, οι ζώνες παραμόρφωσης έκαναν τη δουλειά τους και διατήρησαν πρακτικά ανέπαφη την καμπίνα των επιβατών, επιτρέποντας το άνοιγμα των θυρών χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έβρεξε αστέρια στα crash tests του Euro NCAP (+video)
Έβρεξε αστέρια στα crash tests του Euro NCAP (+video)
Tα νέα Crash tests του Euro NCAP! (+video)
Tα νέα Crash tests του Euro NCAP! (+video)
Tα νέα Crash tests του Euro NCAP! (+video)
Tα νέα Crash tests του Euro NCAP! (+video)
Αυτά είναι τα νέα 5άστερα του Euro NCAP!
Αυτά είναι τα νέα 5άστερα του Euro NCAP!
To Defender διέλυσε τις μπάρες του Euro NCAP
To Defender διέλυσε τις μπάρες του Euro NCAP
Το αγροτικό που στέλνει τον οδηγό στα θυμαράκια
Το αγροτικό που στέλνει τον οδηγό στα θυμαράκια …
Το εντυπωσιακό crash test της Scania (+video)
Το εντυπωσιακό crash test της Scania (+video)
Κινητός τάφος το νέο Lada Granta van (+video)
Κινητός τάφος το νέο Lada Granta van (+video)
Βράχος το VW ID.3 στα crash tests (+video)
Βράχος το VW ID.3 στα crash tests (+video)
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store