Νέα υβριδικά 1.000άρια Fiat 500 και Panda

163

Τα νέα 500 Hybrid και Panda Hybrid αποκάλυψε η Fiat, τα οποία θα είναι διαθέσιμα το 1ο τρίμηνο του έτους. Με την παρουσίασή τους ξεκινά ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της μάρκας που θα συνεχιστεί με το νέο ηλεκτρικό Fiat 500e.

Δείτε ακόμη: Διαθέσιμο το νέο Fiat 500X Sport (+τιμές)

Τα 500 και Panda θα προσφέρονται για πρώτη φορά στην ιστορία τους στην κοινή ειδική σειρά «Launch Edition». Είναι άμεσα αναγνωρίσιμα από το τοποθετημένο στο πίσω μέρος λογότυπο «Hybrid» και το λογότυπο «H» στις μεσαίες κολόνες.

Για πρώτη φορά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από «SEAQUAL YARN». Ένα συνθετικό ύφασμα πιστοποιημένο που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό. Αυτό προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά.

Δείτε ακόμη: Τι ετοιμάζουν PSA-FCA για το νέο Fiat Punto;

Το νέο Mild Hybrid υβριδικό σύνολο χρησιμοποιεί ένα νέο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 λτ. και ένα ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter Generator) που τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου. Το μηχανικό σύνολο αποδίδει 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 92 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Σε σχέση με τον κινητήρα 1.2 69hp προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων κατά μέσο όρο 20%. Αναλυτικά στοιχεία επιδόσεων, κατανάλωσης και εκπομπών CO2 δεν ανακοινώθηκαν.

Το BSG είναι τοποθετημένο πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Κατά την επιβράδυνση το BSG αποθηκεύει ενέργεια σε μία προηγμένη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah. Την αξιοποιεί με μέγιστη ισχύ 3.600 W, τόσο κατά την εκκίνηση του κινητήρα μέσω του Stop&Start, όσο και κατά την επιτάχυνση.

Δείτε ακόμη: Fiat Panda φυσικού αερίου με τιμή 11.990 ευρώ

Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στο θερμικό κινητήρα να απενεργοποιείται ακόμα και στα 30 χλμ./ώρα με την επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο. Μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό. Κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα η μπαταρία λιθίου αναλαμβάνει να τροφοδοτεί όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας τα επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου.

Η νέα Mild Hybrid μονάδα κίνησης συνεργάζεται με ένα επίσης νέο σύστημα μετάδοσης που περιλαμβάνει το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Fiat 500X 1.3 Turbo FireFly 150 HP DCT Cross