Νέα Ford Bronco Sport και «αγρίμι» εκτός δρόμου

Η Ford αποκάλυψε πλήρως το νέο μοντέλο της Bronco, το οποίο εμφανίζεται σε δύο εκδοχές, το Bronco Sport, το οποίο είναι ένα SUV με στάνταρ 4κίνηση και το πιο σκληροτράχηλο και μεγαλύτερο Bronco με 2 ή 5 πόρτες, που στοχεύει απευθείας στο Jeep Wrangler.

Δείτε ακόμα: Ford Puma και Kuga με Hybrid Bonus

Ξεκινώντας από το Bronco Sport, πρόκειται για ένα κόμπακτ SUV με μήκος 4.387 χλστ., πλάτος 2.088 χλστ. (με τους καθρέπτες), ύψος 1.783-1.890 χλστ. και μεταξόνιο 2.670 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος κυμαίνεται από 198-223 χλστ. (ανάλογα την έκδοση), ενώ οι γωνίες εισόδου, ράμπας και εξόδου είναι 21,7, 18,2 και 30,4 μοίρες αντίστοιχα.

Το Bronco Sport πατάει σε ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς, με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω με αντιστρεπτική δοκό και στους δύο άξονες. Η διάμετρος των ζαντών αλουμινίου είναι 17 ή 18 ιντσών και με ελαστικά 225/65R17 ή 225/60R18. Μέσω του Terrain Management System με τις έως επτά επιλογές στο G.O.A.T. (goes over any type of terrain) Modes, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των Normal, Eco, Sport, Slippery, Sand, Mud/Ruts και Rock Crawl (οι δύο τελευταίες επιλογές στις εκδόσεις Badlands και First Edition). Επίσης, τα δύο τελευταία μοντέλα εφοδιάζονται με διπλού συμπλέκτη πίσω μονάδα κίνησης στον πίσω άξονα με χαρακτηριστικά κλειδώματος διαφορικού, που επιτρέπει παρόμοια χαρακτηριστικά με ένα παραδοσιακό διαφορικό μηχανικού κλειδώματος.

Δείτε ακόμα: Νέο και υπερσύγχρονο Ford F-150 (+video)

Για την κίνηση του Bronco Sport υπάρχουν δύο μηχανικά σύνολα βενζίνης. Πρόκειται για τον 3κύλινδρο 1.5 λτ. EcoBoost με ισχύ 181 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 257 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. και τον 4κύλινδρο 2.0 λτ. EcoBoost των 245 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και των 372 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. Αμφότεροι συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων.

Το Bronco Sport είναι το ορεκτικό. Το κυρίως πιάτο δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί την σκληροπυρηνική έκδοση, που έρχεται να τα βάλει με το Jeep Wrangler. Η ουσιαστική αναβίωση του πρώτου Bronco διατίθεται σε 3θυρη και 5θυρη μορφή –όπως το Wrangler-, είναι εστιασμένο στην εκτός δρόμου κίνηση –όπως το Wrangler-, ενώ μέχρι και οι πόρτες μπορούν να αφαιρεθούν –σωστά μαντέψατε-. Σε αντίθεση με τον βασικό ανταγωνιστή του όμως, οι πόρτες όχι μόνο αφαιρούνται πιο εύκολα αλλά μπορούν και να αποθηκευτούν σε ειδικές θήκες, στο πορτμπαγκάζ (στο τετράθυρο)!

Οι καθρέπτες εδράζονται στις μπροστινές κολόνες, οπότε δεν επηρεάζονται από την αφαίρεση των θυρών. Παράλληλα, μπορούν να αφαιρεθούν τα soft top (τετράθυρο) και hardtop (τρίθυρο) για την πλέον ανόθευτη αίσθηση ελευθερίας. Προκειμένου να μην υπάρχει πρόβλημα στο εσωτερικό, οι επενδύσεις και διακόπτες είναι αδιάβροχες. Το δάπεδο διαθέτει λαστιχένιες επενδύσεις και τάπες αποστράγγισης, προκειμένου να φεύγουν τα νερά. Παρόλα αυτά, το σύστημα πολυμέσων SYNC4, η οθόνη αφής 8 ή 12 ιντσών και η κάμερα 360 μοιρών δεν λείπουν.

Το τρίθυρο Bronco έχει μήκος 4.412 χλστ, 2.014 χλστ πλάτος, 2.004 χλστ. ύψος και 2.540 χλστ. μεταξόνιο. Το τετράθυρο είναι ακόμα μεγαλύτερο, με 4.813 χλστ. μήκος και σχεδόν 3 μέτρα μεταξόνιο (2.946 χλστ.), ενώ το ύψος είναι λίγο μικρότερο (1.999 χλστ.).

Την κίνηση αναλαμβάνουν δυο EcoBoost: o τετρακύλινδρος 2.3 των 270 ίππων και 420 Nm ροπής, μαζί με τον 2.7 V6 των 310 ίππων και 542 Nm. Στην πρώτη περίπτωση, εκτός του 10τάχυτου αυτόματου, υπάρχει η επιλογή ενός νέου 7τάχυτου χειροκίνητου. Ο 2.7 V6 συνδυάζεται αποκλειστικά με 10άρι αυτόματο. Υπάρχουν διαθέσιμα δύο συστήματα τετρακίνησης, με το ένα να έχει ένα 2τάχυτο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο βοηθητικό κιβώτιο, ενώ το πιο προηγμένο έχει επίσης 2άρι ηλεκτρομηχανικό transfer case με αυτόματη εμπλοκή 4H.

Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 29,4 εκατοστά, έχει γωνία προσέγγισης 43,2 μοίρες, γωνία διαφυγής 37,2 μοίρες και γωνία ράμπας 29 μοίρες, ενώ μπορεί να κινηθεί σε υδάτινα περάσματα βάθους έως 85,1 εκατοστών. Το πλαίσιο είναι τύπου σκάλας και αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής, με τη Ford να δηλώνει πως το νέο Bronco προσφέρει τη μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης στην κατηγορία, «17% περισσότερο από τον βασικό ανταγωνιστή».

Η μπροστινή ανάρτηση είναι νέα, πλήρως ανεξάρτητη και συνοδεύεται από το διαφορικό Dana AdvanTEK. Στο πίσω μέρος συναντάμε έναν ημιάκαμπτο Dana 44 AdvanTEK άξονα με ελατήρια και πέντε συνδέσμους. Και στους δύο άξονες μπορούν να τοποθετηθούν ηλεκτρικά ελεγχόμενα διαφορικά Spicer Performa-TRAK, ενώ διαθέσιμα είναι και αμορτισέρ της Bilstein με μεγάλη διαδρομή, αλλά και μια ημιενεργή υδραυλική αντιστρεπτική ράβδος.

Το «Μπλε Οβάλ» δηλώνει πως το νέο Bronco συνδυάζει την σκληράδα των μοντέλων F-Series με τον χαρακτήρα της Mustang, προσφέροντας το σύστημα G.O.A.T. (Goes Over Any Type of Terrain) που αλλάζει τις παραμέτρους στο σύστημα τετρακίνησης, αλλά και το Trail ToolBox που περιλαμβάνει τα συστήματα Trail Control (cruise control χαμηλής ταχύτητας για οδήγηση σε εκτός δρόμου μονοπάτια), το Trail Turn Assist (μειώνει την ακτίνα στροφής εκτός δρόμου με τη βοήθεια του torque vectoring) και το Trail One-Pedal Drive (βοηθά τον οδηγό να είναι πιο ακριβείς και σίγουρος όταν ανεβαίνει βράχους).

Διαβάστε επίσης: Με 330 άλογα το νέο Ford Ranger Raptor

Το Trail Control επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται με ταχύτητα έως 32 χλμ/ώρα προς τα εμπρός και έως 10 χλμ/ώρα προς τα πίσω, ελέγχοντας το γκάζι και το σύστημα πέδησης. Σύμφωνα με την Ford, το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να παραμείνει επικεντρωμένος στην οδήγηση εκτός δρόμου αντί να ανησυχεί για το φρενάρισμα και την επιτάχυνση.

Get it on Google Play Download on the App Store