H υπερσύγχρονη αεροδυναμική σήραγγα της Honda

Η Honda εγκαινίασε τη νέα και υπερσύγχρονη αεροδυναμική της σήραγγα στο Οχάιο, η οποία αποτελεί βασικό μέρος των εγκαταστάσεων του νεοαναγερθέντος Honda Automotive Laboratories of Ohio (HALO).

Μια πρώην καλλιέργεια σόγιας του Honda Transportation Research Center ανέλαβε τη φιλοξενία της πρώτης αεροδυναμικής σήραγγας των Ιαπώνων στις Η.Π.Α., ικανή για δοκιμές ολοκληρωμένων αυτοκινήτων και πρωτοτύπων πλήρους μεγέθους. Μέχρι πρότινος η Honda αναγκαζόταν να νοικιάζει σήραγγες άλλων εταιριών (μεταξύ των οποίων και αεροναυπηγικών επιχειρήσεων) για να εξελίσσει τα αυτοκίνητά της επί αμερικανικού εδάφους. Η σήραγγα του HALO διαθέτει δυο διατάξεις: μια με διπλό διάδρομο και πενταπλό ιμάντα, για τις δοκιμές ογκωδών μοντέλων (όπως SUVs και crossovers), και μια με μονό φαρδύ διάδρομο για αυτοκίνητα με μικρή απόσταση από το έδαφος (αγωνιστικά και sportscars). Το πάχος των ιμάντων, δε, είναι μόλις 0,8 χλστ.!

Περίπου 5 ώρες χρειάζονται για την αλλαγή της διάταξης, με έναν ειδικό γερανό να αναλαμβάνει τη μεταφορά των εξαρτημάτων, που συνολικά αγγίζουν τους 40 τόνους σε βάρος. Καρδιά της σήραγγας δεν είναι άλλη, από τον τεράστιο ανεμιστήρα. Φτάνει τα 8 μέτρα σε διάμετρο και αποτελείται από 12 ανθρακονημάτινες λεπίδες, που απέχουν μεταξύ τους μόλις 4 χλστ. Η μέγιστη δυνατότητα περιστροφής του φτάνει τις 250 σ.α.λ. και μπορεί να φαίνονται λίγες, όμως είναι ικανές να παράγουν ανέμους ταχύτητας έως 310 χλμ./ώρα! Τεράστιο ρόλο σε αυτό παίζει και ο κινητήρας που κινεί τη φτερωτή, ισχύος 6.705 ίππων.

Ο θάλαμος προσφέρει τη δυνατότητα ρύθμισης της θερμοκρασίας από τους 10 στους 50 βαθμούς Κελσίου, αλλαγή που μπορεί να γίνει μέσα σε 30 λεπτά. Η σήραγγα χρησιμοποιείται και για δοκιμές ακουστικής, προς βελτιστοποίηση της ηχομόνωσης και της επίτευξης χαμηλών επιπέδων αεροδυναμικών θορύβων. Υπάρχουν 502 μικρόφωνα εκτός του αυτοκινήτου και άλλα 54 εντός αυτού, που μετρούν τα επίπεδα των εκ του ανέμου παραγόμενων οχλήσεων. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, βέβαια, χρειάζεται ησυχία από τους εξωγενείς παράγοντες. Στα 140 χλμ./ώρα λειτουργίας του ανεμιστήρα, ο θόρυβος στη σήραγγα είναι μόλις 57 ντεσιμπέλ.

Η πλατφόρμα που τοποθετούνται τα υπό δοκιμή αυτοκίνητα δεν μένει σταθερή, αλλά μπορεί να περιστραφεί έως 180 μοίρες. Μια επιλογή που δίνει στους μηχανικούς τη δυνατότητα να εξετάζουν την αεροδυναμική συμπεριφορά του οχήματος όχι μόνο στην ευθεία, αλλά και υπό γωνία (για την παραγωγή κάθετης δύναμης στις στροφές, τυχόν απώλειες στήριξης κλπ).

Μόνο το αεροδυναμικό τμήμα του HALO κόστισε 124 εκατ. δολάρια (113 εκατ. ευρώ) και αποτελεί μια από τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις του είδους στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Get it on Google Play Download on the App Store