Η μεταμόρφωση της Alfa Romeo ξεκινά με την Tonale

Έπειτα από πολύμηνη (βασικά, πολυετή) αναμονή, η Alfa Romeo παρουσίασε επιτέλους με κάθε επισημότητα την Tonale. To μοντέλο που επωμίζεται το restart της ιταλικής φίρμας, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη της εμπορικότητας για ολόκληρη την εταιρία.

Η Tonale δεν διαφέρει ιδιαίτερα από τα teasers που μας είχαν «βομβαρδίσει» οι Ιταλοί, φέροντας σε μεγάλο βαθμό ομοιότητες με το προ τριετίας παρουσιασθέν πρωτότυπο. Στο εμπρός μέρος συναντάμε την επιθετική προσέγγιση με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, που ξεχωρίζουν από το τριπλό μοτίβο LED σε κάθε σώμα και την καθοδήγηση του βλέμματος στο κέντρο του τμήματος, όπου δεσπόζει ο θυρεός της Alfa. Το καπό εμφανίζεται έντονα μυώδες και εντείνει την αποφασιστικότητα στο «βλέμμα» της Tonale, με το προφίλ να συνεχίζει στο ίδιο δυναμικό μήκος κύματος.

Η γραμμή των παραθύρων, οι έντονα ανάγλυφοι ώμοι και το φιλοτεχνημένο σχήμα της τρίτης κολώνας δημιουργούν ένα μοναδικό για την κατηγορία των C-SUV προφίλ, που ωστόσο αντλεί πολλές επιρροές από τη μεγαλύτερη Stelvio (δίχως αυτό να είναι κακό, κάθε άλλο). Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει το σχεδόν οβάλ σχήμα του παρμπρίζ και η ενιαία διάταξη των φωτιστικών σωμάτων, που λειτουργούν σαν «καθρέπτης» των μπροστινών και αναπτύσσουν μια περίτεχνη σχεδιαστική συμμετρία.

Η διαφοροποίηση είναι πάνω από διακριτή σε σχέση με τη μεγάλη αδερφή, στις διαστάσεις. Το μήκος της Tonale φτάνει τα 4,53 μέτρα, το πλάτος τα 1,84 μέτρα, το ύψος τα 1,60 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,6 μέτρα, την ώρα που οι αντίστοιχοι αριθμοί για τη Stelvio είναι 4,68 μ., 1,9 μ., 1,65 μ. και 2,8 μέτρα.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η ψηφιακότητα, μέσω του αντίστοιχου πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και της οθόνης αφής 10,25 ιντσών στην κορυφή του ταμπλό, το οποίο με τη σειρά του χωρίζεται ουσιαστικά σε δυο μέρη. Η συνολική επιφάνεια των δυο οθονών ανέρχεται στις 22,5 ίντσες και αποτελούν ό,τι μεγαλύτερο έχει να προσφέρει η κατηγορία. Κάτω από την οθόνη τοποθετούνται οι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού, με τα χειριστήρια για τη λειτουργία του σε μια σειρά ακριβώς από κάτω. Οι λειτουργίες συνδεσιμότητας Apple CarPlay, Android Auto και Amazon Alexa είναι στάνταρ στο σύστημα πολυμέσων UConnect 5, όπως κι όλα τα καθιερωμένα συστήματα ασφαλείας, ενώ αναλόγως έκδοσης διατίθεται σύνδεση WiFi με ταχύτητες 4G.

 

Παγκόσμια πρώτη έχουμε με την τεχνολογία NFT (Non Fungible Token), καθώς η Tonale γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που λαμβάνει την ανάλογη πιστοποίηση. Το NFT χρησιμοποιείται ουσιαστικά ως ιστορικό συντήρησης, το οποίο διασταυρώνει τα στοιχεία του αυτοκινήτου με εκείνα των συνεργείων και διασφαλίζει την εγκυρότητα όλων των κείμενων ενεργειών συντήρησης. Αν όλα είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές εκδίδεται το πιστοποιητικό NFT, το οποίο αυξάνει την μεταπωλητική αξία και μπορεί μελλοντικά να χρησιμοποιηθεί ως ατού στην πώληση του αυτοκινήτου.

Στα μηχανικά μέρη, το ραφινάρισμα των οποίων αποτέλεσε το μεγαλύτερο βραχνά στην εξέλιξη της Tonale, αναλαμβάνει η πλατφόρμα FCA Small Wide που έχουμε γνωρίσει από το Jeep Compass. Το ιταλικό crossover μοιράζεται τα περισσότερα εξαρτήματα με το αμερικανικό, κατόπιν των απαραίτητων βελτιώσεων/προσαρμογών φυσικά. Τα μεγάλα νέα αφορούν την ύπαρξη ντίζελ κινητήρα, με τη μορφή του 1.600άρη MultiJet των 130 ίππων που γνωρίζουμε από το Compass (εδώ η δοκιμή του). Από το μεσαίο Jeep φαίνεται παρμένη ολόκληρη η γκάμα, με τις βενζινοκίνητες επιλογές να χωρίζονται στις δυο εκδόσεις του ήπια υβριδικού (48V) 1.300άρη τετρακύλινδρου τούρμπο, με 130 και 160 ίππους σε συνδυασμό αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, και την περιβόητη plug-in, που συνδυάζει τον ανωτέρω κινητήρα με ηλεκτρικό μοτέρ. Το ίδιο σύνολο, δηλαδή, που διαθέτει το Compass 4xe, με απόδοση 240 ίππων.

Στην Tonale, όμως, η ισχύς εμφανίζεται αρκετά υψηλότερη και δείχνει το πού επικεντρώθηκε ο CEO της Alfa Romeo, Jean-Phillip Imparato, που δεν έδινε έγκριση για παρουσίαση του μοντέλου πριν να εξελισσόταν το plug-in hybrid σύνολο. Η Tonale PHEV αποδίδει συνδυαστικά 275 ίππους και είναι η μόνη που προσφέρει τετρακίνηση, μέσω του συστήματος Q4 και κλασικού 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, μαζί με την 2λιτρη τούρμπο των 256 ίππων (9άρι αυτόματο εδώ). H PHEV χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 122 ίππων στον πίσω άξονα και μπαταρία 15,5 kWh, που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως 80 χλμ. σε αστικό κύκλο και άνω των 60 χλμ. σε μεικτό, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 6,2 δλ.!

Οι Tonale με τον 2.0λτ. υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο και τον 1.6λτ. ντίζελ θα διατεθούν σε επιλεγμένες αγορές, ενώ οι υβριδικές (ήπιες και plug-in) σε όλο τον κόσμο. Αξίζει επίσης να αναφερθεί πως η εγγύηση των 8 ετών ή 150.000 χλμ. για τις μπαταρίες της PHEV, συνιστά κορυφαία τιμή για την κατηγορία.

Get it on Google Play Download on the App Store