Η νέα Rolls-Royce Ghost ορίζει την πολυτέλεια

Όποτε η Rolls-Royce παρουσιάζει νέο μοντέλο, άπαντες γνωρίζουν πως η πολυτέλεια κάνει ένα βήμα μπροστά. Το ίδιο συμβαίνει με τη νέα Ghost.

H 1η γενιά παρουσιάστηκε το 2009 και εξελίχθηκε στο πιο επιτυχημένο μοντέλο της 116ετούς ιστορίας των Άγγλων, κάτι που καταδεικνύει το πόσο δύσκολο έργο έχει ο διάδοχος. Η νέα Ghost χαρακτηρίζεται από την σχεδιαστική τεχνοτροπία «Post Opulent» («μεταχλιδάτη», πως λέμε «μεταμοντέρνα») και τον μινιμαλισμό. Οι γραμμές είναι ρευστές, καθαρές και επιτρέπουν στο ανθρώπινο μάτι να διατρέχει το αμάξωμα κατά μήκος και πλάτος, με τη μικρότερη δυνατή παρέκκλιση. Το «σώμα» της Ghost είναι κατασκευασμένο με ελάχιστους αρμούς, ώστε να δίνει την εικόνα του ενιαίου κομματιού. Τα laser και LED φωτιστικά σώματα εμπρός φωτίζουν μέχρι τα 610 μέτρα (η μεγάλη σκάλα) και το σχήμα τους αποτελεί εξέλιξη αυτού των σημερινών.

Διαβάστε επίσης: Πώς αλλάζεις λάδια σε Rolls-Royce (+video)

Η προσοχή στη λεπτομέρεια, είναι τυπική για Rolls-Royce. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως η χρωμιωμένη μάσκα αποτελείται από αλουμίνιο βουρτσισμένο ακριβώς όσο πρέπει, για να εξασφαλίζεται το βέλτιστο επίπεδο αντανάκλασης του φωτός. Ακόμα, πίσω από τις γρίλιες υπάρχουν 20 μικρολαμπτήρες LED, που φωτίζουν διακριτικά όταν δεν υπάρχει φως, ώστε να φαίνεται το σχήμα τους.

 

 

Στο προφίλ κυριαρχεί η γραμμή που ξεκινάει από τα εμπρός και καταλήγει στα -επίσης ανασχεδιασμένα- πίσω φωτιστικά σώματα, εντείνοντας την αίσθηση του μήκους. Το οποίο ούτως ή άλλως είναι αυξημένο κατά 89 χλστ., φτάνοντας τα 5.546 χλστ. στο σύνολο. Ανάλογη αύξηση και για το πλάτος, που πλέον είναι ακόμα πιο κοντά στα 2 μέτρα (1.978 χλστ., +30 χλστ. σε σχέση με πριν).

 

Στο εσωτερικό, η εμμονή στην τελειότητα συνεχίζει. Το σύστημα Micro-Environment Purification System φροντίζει αυτόματα για την παροχή καθαρού αέρα, το ηχοσύστημα των 1300 Watt διαθέτει 18κάναλο (όσα και τα ηχεία) ενισχυτή, η επιγραφή «Ghost» μπροστά από τον συνοδηγό περιβάλλεται από 850 αστέρια (όλο φωτιζόμενο), ενώ η επένδυση της οροφής ακολουθεί το ίδιο, μαγευτικό μοτίβο. Προφανώς δεν χρειάζεται να αναφέρουμε πως δέρμα, ξύλο κι αλουμίνιο καλύπτουν τα πάντα. Οι πόρτες είναι ηλεκτρικά ανοιγόμενες, με τους επιβάτες απλά να τραβούν τη χειρολαβή και τον μηχανισμό να κάνει τα υπόλοιπα, λαμβάνοντας υπόψη κλίση οδοστρώματος, ταχύτητα αέρα κλπ.

Η πλατφόρμα είναι ολοκαίνουργια και εξ ολοκλήρου αλουμινένια, υιοθετώντας την διάταξη «σάντουιτς» σε σημεία-κλειδιά του σασί (πάτωμα και «καθρέπτης» για παράδειγμα), τόσο για ενίσχυση της παθητικής ασφάλειας, όσο και της ηχομόνωσης. Η νέα Ghost εξοπλίζεται με περισσότερα από 100 κιλά ηχομονωτικού υλικού, ώστε να διασφαλίζεται η γαλήνη των επιβατών, μακριά από κάθε θόρυβο. Η κατανομή βάρους βρίσκεται στο 50-50  και συνδυάζεται τόσο με τετρακίνηση, όσο και με τετραδιεύθυνση. Τεχνολογικό highlight του στησίματος, ωστόσο, είναι η ανάρτηση.

Δείτε επίσης: Κόντρα… ησυχίας μεταξύ Rolls-Royce και smart EV! (+video)

Το Planar Suspension System (PSS) κάνει αυτό ακριβώς που λέει το όνομα (planar = επίπεδο): διατηρεί ανέπαφη την καμπίνα των επιβατών από τις ανωμαλίες και τις πλευρικές δυνάμεις. Για να το επιτύχει, χρησιμοποιεί το Upper Wishbone Damper (πρόσθετο αμορτισέρ στο πάνω ψαλίδι) και δεδομένα από όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα οδήγησης, αλλά και το GPS, ώστε να προετοιμάζει το αυτοκίνητο. Με λίγα λόγια, το PSS δεν αντιδρά στις ανωμαλίες, αλλά τις προβλέπει και είναι ήδη έτοιμο όταν τις αντιμετωπίσει.

Την κίνηση της Ghost MK2 αναλαμβάνει ο twinturbo V12 των 6.75 λίτρων, με απόδοση 571 ίππων και 800 Nm, με τα τελευταία να είναι διαθέσιμα  μόλις από τις 1.600 σ.α.λ. – 600 πάνω από το ρελαντί. Συνδυάζεται με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Satellite Aided Transmission, που επίσης αναλύει δεδομένα από το GPS και επιλέγει την κατάλληλη σχέση πριν καν αυτή χρειαστεί! Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 4,6 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ενώ η μέση τιμή κατανάλωσης βρίσκεται στα 15,2-15,8 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 μεταξύ 347-359 γρ./χλμ. (βάσει WLTP).

Δείτε ακόμα: «Δεν θα υπήρχαμε χωρίς την BMW» λέει η Rolls-Royce

Δεν είναι τυχαίο πως οι ίδιοι, οι Άγγλοι, κάνουν λόγο για το πιο προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο στα χρονικά τους. Εξ ου και η τιμή εκκίνησης των 278.000 ευρώ.

 

Get it on Google Play Download on the App Store