Νέα εποχή για τη Volvo με το επαναστατικό EX90

Έπειτα από μια πολύμηνη εκστρατεία teaser, ενημερώσεων και φωτογραφιών, η Volvo αποκάλυψε πριν από λίγο το ολοκαίνουργιο EX90. Το αυτοκίνητο που εγκαινιάζει τη νέα εποχή μοντέλων για τους Σουηδούς, σε αμιγώς ηλεκτρική εκτέλεση και με σκοπό να διαθέτει μόνο EVs μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Η ναυαρχίδα της σουηδικής εταιρίας ενσωματώνει σχεδιαστικά στοιχεία από μοντέλα της Polestar και προσαρμόζει υπάρχοντα της Volvo, σε μια φουτουριστική και ιδιαίτερα ξεχωριστή σιλουέτα. Όπως βλέπουμε, το εμπρός μέρος επηρεάζεται τόσο από του Recharge Concept, όσο και του του πρωτοτύπου Polestar O2. Οι αναδυόμενες χειρολαβές επίσης προέρχονται από τα Polestar, ενώ το ίδιο ισχύει για τη διάταξη των πίσω φωτιστικών σωμάτων και της πόρτας του πορτμπαγκάζ, τουλάχιστον στο μέσο της. Το πίσω μέρος αποτελεί κράμα μεταξύ Polestar 2 και παραδοσιακού Volvo, με τα κάθετα φανάρια να συνεχίζουν – αλλά με πολύ μικρότερο μέγεθος.

 

Στην επταθέσια καμπίνα συναντάμε ανακυκλωμένα και βιώσιμα υλικά, τεχνολογία και χώρους. Στο επίκεντρο βρίσκεται η οθόνη αφής των 14,5 ιντσών, που ενσωματώνει τον έλεγχο όλων των λειτουργιών. Πλοήγηση, πολυμέσα, τηλέφωνο, κλιματισμός, ακόμα και τα «αλάρμ» (κάτω δεξιά), περικλείονται στην οθόνη! Το εσωτερικό του EX90 εντυπωσιάζει με τη μινιμαλιστική προσέγγιση και την πλήρη απουσία φυσικών διακοπτών, πέρα από το περιστροφικό χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα και τα δυο πλήκτρα στις ακτίνες του τιμονιού, επίσης αφής. Για περισσότερες πληροφορίες εστιασμένες στην οδήγηση, όπως ταχύτητα και αυτονομία, υπάρχει μια δεύτερη, μικρότερη οθόνη ακριβώς πίσω από το τιμόνι, σε ρόλο ψηφιακού πίνακα οργάνων.

Το EX90 βρίθει τόσο πολύ τεχνολογικών εφαρμογών, ώστε η Volvo το αποκαλεί «υπολογιστή σε τροχούς». Η συνολική εμπειρία μέσα στο μεγάλο ηλεκτρικό Volvo  σχεδιάστηκε με βασική αρχή το πολύπλοκο να γίνεται απλό, ώστε να αποφεύγεται η υπερπληροφόρηση. Οι οθόνες στο κέντρο του ταμπλό και εμπρός από τον οδηγό παρέχουν πληροφορίες με έναν έξυπνο τρόπο, που εξατομικεύεται σύμφωνα με τις προτιμήσεις του. Όλες οι εφαρμογές της Google είναι διαθέσιμες, μαζί με σύνδεση 5G για το διαδίκτυο, Apple CarPlay και Android Auto, πλαισιωμένες από μια αρμάδα τεχνολογιών που προσφέρουν έλεγχο ανά πάσα στιγμή και σημείου του αυτοκινήτου.

Το χαρακτηριστικό εξόγκωμα στην κορυφή του παρμπρίζ φιλοξενεί τις κάμερες, τα ραντάρ και τα lidar, που συνδέονται με το λογισμικό NVIDIA DRIVE και παρέχει έλεγχο 360 μοιρών πέριξ του αυτοκινήτου, ανιχνεύοντας πεζούς, αντικείμενα και ποδηλάτες ταχύτατα και προβαίνοντας στις απαραίτητες ενέργειες αυτόματα μέρα-νύχτα, προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφαλής κίνηση του αυτοκινήτου. Ειδικοί αισθητήρες και κάμερες, τροφοδοτούμενοι από τους αλγορίθμους εξελιγμένους από τη Volvo, μπορούν να αναγνωρίζουν και να μετρούν το επίπεδο συγκέντρωσης του βλέμματος. Η τεχνολογία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να αναγνωρίζει πότε ο χρήστης είναι αφηρημένος, κουρασμένος ή με άλλο τρόπο απρόσεκτος, έχοντας τη δυνατότητα να ακινητοποιεί το SUV σε περίπτωση που ο οδηγός αποκοιμηθεί ή λιποθυμήσει στο τιμόνι.

Στάνταρ είναι επίσης η τεχνολογία κλειδιού-τηλεφώνου, η οποία μετατρέπει το smartphone σε κλειδί. Όταν ο κάτοχος πλησιάζει το αυτοκίνητο με το τηλέφωνο πάνω του, το EX90 ξεκλειδώνει αυτόματα και «φορτώνει» το προσωπικό του προφίλ με τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις στο κάθισμα, τον κλιματισμό, τα προγράμματα οδήγησης κλπ. Το EX90 είναι επίσης το πρώτο Volvo που εξοπλίζεται με ενσωματωμένα ηχεία στο προσκέφαλο, ως μέρος του premium ηχοσυστήματος της Bowers & Wilkins.

 

To πιο ασφαλές Volvo όλων των εποχών, κατά δήλωση των Σουηδών, είναι ταυτόχρονα και το πιο δυνατό που έχει λανσάρει η φίρμα από το Γκέτεμποργκ. Δυο ηλεκτροκινητήρες (ένας εμπρός, ένας πίσω) παράγουν συνολικά 517 ίππους και 910 Nm, αντλώντας ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 111 kWh. Επιδόσεις ανακοινώνονται μόνο σχετικά με την αυτονομία και τη φόρτιση, με το EX90 να φτάνει στα 600 χλμ. με ένα «γέμισμα» στην πρίζα. Οι Σουηδοί δεν αναφέρουν αναλυτικά χρόνους και παροχές φόρτισης, ανακοινώνοντας μόνο πως από το 10 στο 80% φτάνει μέσα σε 30 λεπτά (δεδομένα με χρήση ταχυφορτιστή).

Η ηλεκτρική ναυαρχίδα περιέχει περίπου 15% ανακυκλωμένο χάλυβα, 25% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, καθώς και 48 κιλά ανακυκλωμένων πλαστικών και υλικών βιολογικής βάσης, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% του συνόλου των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στο αυτοκίνητο – το υψηλότερο επίπεδο σε οποιοδήποτε μοντέλο Volvo έως σήμερα. Τέλος, το EX90 είναι το πρώτο Volvo με τον απαιτούμενο εξοπλισμό για την ενεργοποίηση της δυνατότητας αμφίδρομης φόρτισης. Κάτι που σημαίνει πως η μπαταρία του μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή τροφοδοσίας για τη λειτουργία συσκευών, τη φόρτιση άλλου ηλεκτρικού Volvo ή ακόμα και την παροχή ενέργειας σε σπίτι!

Get it on Google Play Download on the App Store