Νέο ηλεκτρικό Ford Explorer κόντρα στο VW ID.4

Η Ford παρουσιάζει το δεύτερο ηλεκτρικό της crossover, μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη Mustang Mach-E, σε μια κατηγορία όπου η εμπορική διάκριση λογίζεται ως προαπαιτούμενο. To Explorer EV έρχεται να τεθεί αντιμέτωπο με το VW ID.4, έχοντας ως κύρια ατού τη δυναμική σχεδίαση, την υψηλή τεχνολογία και την high tech προσέγγιση.{loadposition Fordcarcenter}

Το εμπρός μέρος κυριαρχείται από την κλειστή μάσκα και τα φωτιστικά σώματα που την περιβάλλουν, τοποθετημένα στις άκρες του αμαξώματος και εντείνοντας την αίσθηση του πλάτους. Ούτως ή άλλως το πλάτος του ηλεκτρικού Explorer δεσπόζει στα χαρακτηριστικά της σχεδίασης, όπως δίδεται έμφαση σε αυτό και μέσω των φουσκωμένων φτερών, που κρύβουν εξίσου φαρδιά μετατρόχια. Το αεροδυναμικό σχέδιο των 21άρων ζαντών (19 και 20 ίντσες οι άλλες δυο διαθέσιμες διαστάσεις) τονίζουν τις καθαρές γραμμές του προφίλ, στο οποίο παρατηρούμε την ιδιαίτερη «διπλή» διαμόρφωση της πίσω κολώνας. Τα μετόπισθεν του ηλεκτρικού Explorer απογειώνονται αισθητικά από τα επίσης ακροβολισμένα φανάρια, με τη μαύρη φάσα και το φιλοξενούμενο σε αυτή «Explorer» να τα ενώνει (όπως και εμπρός).

«Χρησιμοποιούμε αυτή την ευκαιρία για να επανατοποθετηθούμε στην αγορά», δήλωσε ο επικεφαλής μάρκετινγκ της Ford στη Γερμανία, Christian Weingertner. «Τα μελλοντικά μας μοντέλα είναι πιο αμερικανικά και από το 2030 θα είναι όλα ηλεκτρικά» πρόσθεσε, δίνοντας το σχεδιαστικό τόνο των επερχόμενων Ford. To Explorer EV μπορεί να θυμίζει Αμερική στις γραμμές, όμως στις διαστάσεις είναι πέρα για πέρα ευρωπαϊκό. Ακριβή νούμερα δεν δίδονται, όμως οι υπεύθυνοι της φίρμας κάνουν λόγο για μήκος κάτω από 4,5 μέτρα, στην καρδιά δηλαδή των C-SUVs.

Στο εσωτερικό συναντάμε μια φαντασμαγορική κάθετη οθόνη αφής 14,6 ιντσών Ford Sync Move, που αλλάζει κλίση εμπρός-πίσω έως 30 μοίρες, με αρκετές παραπομπές σε εκείνη της Mustang Mach-E. Εδώ έχει μεγαλύτερη κλίση και πλαισιώνεται από τους αεραγωγούς του κλιματισμού, ενώ πάνω από αυτούς διακρίνουμε τον ambient φωτισμό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 5 ιντσών δεν θα μπορούσε να λείπει, με το τιμόνι να είναι παραλληλόγραμμο και επίπεδο τόσο στο κάτω, όσο και το πάνω μέρος. Η χωροταξία αποτέλεσε προτεραιότητα για τους σχεδιαστές, εξασφαλίζοντας έναν τεράστιο χώρο 17 λίτρων κάτω από το υποβραχιόνιο (MegaConsole) ικανό να φιλοξενήσει μέχρι laptop! Στο ίδιο κλίμα τα 470 λίτρα του πορτμπαγκάζ, που ξεπερνά τα 1.400 λίτρα χωρητικότητας με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Η αναφορά στο VW ID.4 δεν ήταν τυχαία, καθώς το Explorer EV όχι απλά το συναγωνίζεται, αλλά βασίζεται σε αυτό! Το νέο ηλεκτρικό SUV του «Μπλε Οβάλ» αποτελεί τον νέο καρπό της συνεργασίας μεταξύ των δυο εταιριών, στα χνάρια των νέων Ranger/Amarok, και πατάει στη γνωστή και μη εξαιρετέα πλατφόρμα MEB. Τεχνικές λεπτομέρειες δεν αποκαλύπτονται, ούτε για ισχύ ούτε για αυτονομία. Το μόνο που ανέφερε η Ford στην παρουσίαση του Explorer EV, είναι πως η φόρτιση από το 10 στο 80% ολοκληρώνεται εντός 25 λεπτών, με τη χρήση ταχυφορτιστή.

Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να περιμένουμε τις ίδιες επιλογές στους κινητήρες με τον εκ Γερμανίας αδελφό. Η ευρωπαϊκή γκάμα του ID.4 εκκινεί από ένα μοτέρ 149 ίππων και μπαταρία 55 kWh, ανεβαίνει στα 170 άλογα για την επόμενη έκδοση (ίδια μπαταρία) και φτάνει έως τους 204 ίππους για την κορυφαία μονοκινητήρια έκδοση, που αντλεί ενέργεια από συστοιχία 82 kWh. Τα τετρακίνητα ID.4 χωρίζονται σε αυτό με τους 265 ίππους και το κορυφαίο GTX, που διαθέτει 299 ίππους (επίσης με τη μπαταρία 82 kWh). Συνεπώς τα περισσότερα σύνολα -αν όχι όλα- θα περάσουν και στο Explorer.

Το ηλεκτρικό Explorer θα προσφέρεται σε δυο εκδόσεις (απλή και Premium), με την έναρξη των πωλήσεων να τοποθετείται για αργότερα εντός του έτους. Σύμφωνα με τη Ford Ευρώπης η τιμή εκκίνησης στη Γερμανία θα είναι κάτω από τις 45.000 ευρώ, διαχωρίζοντας ξεκάθαρα τη θέση του σε σχέση με τη Mustang Mach-E (από 62.900 ευρώ στη Γερμανία).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μεγαλύτερο VW ID. Buzz με έως 339 ίππους
Μεγαλύτερο VW ID. Buzz με έως 339 ίππους
Το SsangYong Tivoli μπαίνει στην εποχή KG Mobility
Το SsangYong Tivoli μπαίνει στην εποχή KG Mobility
Νέο Nissan Qashqai e-Power Black Edition
Νέο Nissan Qashqai e-Power Black Edition
Αχαρτογράφητο το νέο MINI Countryman Uncharted
Αχαρτογράφητο το νέο MINI Countryman Uncharted
Συλλεκτικό VW Golf R 333 Limited Edition
Συλλεκτικό VW Golf R 333 Limited Edition
Νέο Range Rover Sport SV με το μοτέρ της BMW M5!
Νέο Range Rover Sport SV με το μοτέρ της BMW M5!
Φρεσκάρισμα για τα Audi A6 και A7
Φρεσκάρισμα για τα Audi A6 και A7
Νέο και ισχυρότερο Toyota Yaris Hybrid 130
Νέο και ισχυρότερο Toyota Yaris Hybrid 130
Νέο υβριδικό μοτέρ για το Citroen C5 Aircross
Νέο υβριδικό μοτέρ για το Citroen C5 Aircross
Ήρθε το νέο Mazda2 σε τιμές που συμφέρουν
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησαν Ελλάδα οι νέες BMW Σειρά 5 & i5 (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Citroen C4 X και ë-C4 X
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ηλεκτρικό Nissan Townstar Combi (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 3. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW ID.3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το αναβαθμισμένο Mazda MX-5
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο τιμοκατάλογος του νέου VW Amarok
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ανανεωμένο Mazda CX-5 σε τιμή έκπληξη
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Volkswagen Amarok
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store