Νέο Ευρωπαϊκό Nissan X-Trail με 1.500άρη κινητήρα

Πρεμιέρα έκανε πριν από λίγα λεπτά το νέο, τέταρτης γενιάς Nissan X-Trail που προορίζεται για την αγορά της Ευρώπης, το οποίο πωλείται εδώ και δύο σχεδόν χρόνια στις Η.Π.Α. με την ονομασία Rogue και χωρίς υβριδικό κινητήρα. Πληροφοριακά, το X-Trail έχει σημειώσει σχεδόν επτά εκατομμύρια πωλήσεις, από το 2000 που έκανε την πρώτη εμφάνισή του.

Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-C, δεν εμφανίζει εξωτερικά καμία ομοιότητα με το μικρότερο σε διαστάσεις Qashqai, διαθέτοντας τη δική του μυώδη αισθητική. Έχει μήκος 4.680 χλστ., πλάτος 1.840 χλστ., ύψος 1.725 χλστ. και μεταξόνιο 2.705 χλστ. (4.690×1.820×1.740 και 2.705 χλστ. το προγενέστερο). Το νέο X-Trail υιοθετεί όλα τα στοιχεία της σχεδιαστικής ταυτότητας των Nissan, όπως είναι αιχμηρά LED στο άνω τμήμα και προβολείς πιο κάτω, έντονες ακμές και η μεγάλη μάσκα V-Motion σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Στα πλαϊνά, οι μυώδεις θόλοι των τροχών τονίζουν το δυναμισμό του, ενώ στο σχήμα στις πίσω κολόνες θυμίζει πτερύγιο δελφινιού, όπως αναφέρει η Nissan. Πίσω κυριαρχούν οι οριζόντιες γραμμές, προκειμένου να κάνουν το αμάξωμα να φαίνεται πιο πλατύ. Το νέο X-Trail θα είναι διαθέσιμο σε 10 χρώματα αμαξώματος και 5 διχρωμίες, δημιουργώντας 15 παραλλαγές.

Διαφορές με το Qashqai συναντώνται και στο εσωτερικό, όπου ο σχεδιασμός του ταμπλό του X-Trail είναι ελαφρώς διαφοροποιημένος. Η Nissan έχει δώσει μεγάλη προσοχή στην απτή ποιότητα και στην εργονομία, διατηρώντας χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα για διάφορες βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως είναι για τον κλιματισμό και την κεντρική οθόνη (ήχος και πλοήγηση). Φυσικά δεν απουσιάζουν οι απαραίτητες πλέον οθόνες, όπως είναι των 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων NissanConnect και η TFT των 12,3 ιντσών του διαμορφώσιμου πίνακα οργάνων. Στον εξοπλισμό υπάρχει και η νέα οθόνη των 10,8 ιντσών του Head-Up Display, όπου απεικονίζονται στο παρμπρίζ πολλές πληροφορίες.

Επιπλέον, η καμπίνα του προσφέρει μεγάλες ανέσεις σε χώρους και υψηλή πρακτικότητα. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων σύρεται προς τα εμπρός, προκειμένου να μεγαλώσει το πορτ μπαγκάζ ή για να γίνει πιο εύκολη η είσοδος στα δύο επιπλέον καθίσματα της 7θέσιας διαμόρφωσης. Παράλληλα, η πρόσβαση στα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι πλέον ακόμη πιο εύκολη, λόγω των θυρών των πίσω επιβατών που ανοίγουν σχεδόν στις 90 μοίρες. Τα μεμονωμένα καθίσματα της τρίτης σειράς είναι πλήρως αναδιπλούμενα και σχεδιασμένα για να φιλοξενούν επιβάτες ύψους έως 1,6 μ. Όταν δεν χρησιμοποιούνται, ο χώρος αποσκευών έχει συνολική χωρητικότητα 585 λίτρων.

Όσον αφορά τους κινητήρες, στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο νέος 3κύλινδρος 1.5 λτ. turbo με μεταβλητό λόγο συμπίεσης. Αποδίδει 163 ίππους και 300 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι επίσης εξοπλισμένο με ήπια υβριδική τεχνολογία 12V. To 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,6 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση από 7,1 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 161 γρ./χλμ.

Πιο πάνω τοποθετείται το υβριδικό σύνολο e-POWER της Nissan, αποτελούμενο από μπαταρία υψηλής απόδοσης και σύστημα μετάδοσης κίνησης ενσωματωμένα με βενζινοκινητήρα μεταβλητής σχέσης συμπίεσης (1.5 λτ. 204 PS), γεννήτρια ισχύος, μετατροπέα και μπροστινό ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 330 Nm ροπής. Σε αυτό το σύστημα η ισχύς στους τροχούς προέρχεται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, για άμεση και γραμμική απόκριση στο γκάζι. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,0 δλ., η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 170 χλμ./ώρα, η κατανάλωση είναι από 5,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 από 131 γρ./χλμ.

Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το τετρακίνητο e-4ORCE. Το ισχυρό σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 213 PS χάρη στον πίσω κινητήρα 128 PS που επιτρέπει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7 δευτερόλεπτα (τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα). Η ροπή των 330 Nm από τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα ενισχύεται από τα 195 Nm ροπής του πίσω ηλεκτρικού μοτέρ. Έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής πίσω από ένα μηχανικό σύστημα 4WD. Επιπλέον, η συνεχής ανακατανομή της ροπής και η σχεδόν τέλεια ισορροπία βάρους συμβάλλουν στην καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Get it on Google Play Download on the App Store