Αποκάλυψη και πρώτη επαφή με το Renault Austral

Η Renault πραγματοποίησε τα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου μικρομεσαίου SUV μοντέλου της Austral, αντικαθιστώντας το Kadjar. Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά και να μάθουμε τις πρώτες πληροφορίες κατά την παρουσίασή του, που πραγματοποιήθηκε στα περίχωρα του Παρισιού.

Tres Chic C-SUV

Ξεκινώντας από το βασικό τομέα του σχεδιασμού, το Austral καταφέρνει και κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις, χάρη στο κομψό και δυναμικό ταυτόχρονα παρουσιαστικό του. Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-CD, έχει μήκος 4,51 μ., πλάτος 1,83 μ., ύψος 1,62 μ., μεταξόνιο 2,67 μ. και απόσταση από το έδαφος 170 χλστ. Στο εμπρός μυώδες άκρο του κυριαρχούν τα αιχμηρά LED φωτιστικά σώματα, η πολύ μεγάλη και φαρδιά μάσκα με το ευμέγεθες, νέο σήμα της Renault. Έντονα ανάγλυφο είναι το καπό, όπως το προφίλ του αυτοκινήτου στο ύψος των «ώμων» και χαμηλά στις πόρτες. Στο πίσω άκρο τα λεπτά μακρόστενα LED φανάρια κάνουν το Austral να δείχνει πιο φαρδύ, μαζί με τα φουσκωμένα φτερά. Κάτι που δεν φαίνεται, είναι η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στις πόρτες και στους άξονες, για να κρατηθεί το συνολικό του βάρος κάτω από τα 1.400 κιλά στη βασική έκδοση με τον κινητήρα Mild Hybrid 12V.

Ποιότητα και τεχνολογία ανωτέρου επιπέδου

Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η εικόνα που λάβαμε από το εσωτερικό του Austral. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η οθόνη OpenR που εμφανίστηκε στο νέο Megane E-Tech και είναι από τις μεγαλύτερες του είδους. Καλύπτεται από γυαλί Gorilla-Glass, έτσι ώστε να είναι ανθεκτική σε γρατσουνιές, μικροχτυπήματα. αλλά και στον καθαρισμό. Επιπλέον, φέρει πρόσθετες καλύψεις κατά των δακτυλικών αποτυπωμάτων και αντιθαμβωτικές στρώσεις. Αποτελείται από τον παραμετροποιήσιμο πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και την κεντρική οθόνη των 12 ιντσών (9,3 ιντσών η βασική). Αμφότερες οι οθόνες παρέχουν πληθώρα πληροφοριών, έχουν σύγχρονα γραφικά και η απόκρισή τους στις εντολές του οδηγού είναι γρήγορη.

Προσοχή έχει δοθεί ακόμα και στην ποιότητα κατασκευής (παρόλο που τα αυτοκίνητα που είδαμε ήταν προ-παραγωγής), με μαλακά υλικά στο ταμπλό, στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα, όμορφες επενδύσεις και διακριτική πολυτέλεια. Ο εξοπλισμός αναμένεται πλουσιότατος σε κάθε επίπεδο, αφού μόνο τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι συνολικά 32 στον αριθμό.

Η θέση οδήγησης του Austral είναι βολική, ενώ τέσσερις επιβάτες θα φιλοξενηθούν χωρίς να στριμωχτούν στην καμπίνα του. Την «ευελιξία» του εσωτερικού ενισχύουν σημαντικά το διαιρούμενο σε ποσοστό 2/3-1/3 και συρόμενο σε διαδρομή 16 εκατοστών πίσω κάθισμα, όπως και η ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης σε τρία επίπεδα (25, 27 και 29 μοίρες). Ανάλογα διαμορφώνεται και η χωρητικότητα του μεγάλου πορτ μπαγκάζ, από 500 έως 575 λίτρα (430-555 λτ. στο E-Tech Hybrid).

Πολύ ενδιαφέρον συγκεντρώνει το Renault Austral και κάτω από το αμάξωμά του και συγκεκριμένα στα μηχανικά σύνολα. Αντίθετα με το νέο και αμιγώς ηλεκτρικό Megane E-Tech, το Austral εφοδιάζεται με υβριδικά σύνολα βενζίνης. Βλέψεις για ηλεκτρικό Austral δεν υπάρχουν, όπως και για Plug-in Hybrid, αν και μπορεί να δεχτεί ένα τέτοιο σύστημα, εφόσον απαιτηθεί, όπως ανέφεραν στελέχη της Renault.

Στη βάση της γκάμας τοποθετείται ο νέος 1.2 λτ. 3κύλινδρος turbo με μπαταρία 48V ιόντων λιθίου και γεννήτρια – μίζα. Με ισχύ 130 ίππων και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το Mild Hybrid σύνολο υπόσχεται ευχάριστη οδηγική εμπειρία, με χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2 (από 5,3 λτ./100 χλμ. και 123 γρ./χλμ. αντίστοιχα). Πιο πάνω τοποθετούνται οι κινητήρες 140 και 160 hp Mild Hybrid με μπαταρία ιόντων λιθίου 12V. Χρησιμοποιούν τον 1.3 λτ. 4κύλινδρο turbo, με χειροκίνητο κιβώτιο για τους 140 ίππους και αυτόματο X-Tronic για τους 160 hp. Το πιο ισχυρό μοτέρ φτάνει τα 270 Nm ροπής στις 1.600-3.250 σ.α.λ., καταναλώνει 6,2 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 136 γρ./χλμ. CO2.

Στην κορυφή τοποθετούνται τα νέα φουλ υβριδικά μηχανικά σύνολα 160 και 200 hp E-Tech Hybrid με ένα νέο 1.2 λτ. 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα, απόδοσης 130 ίππων και 205 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 68 ίππων και 205 Nm ροπής, μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης, μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία 1,7 kWh και ένα 7τάχυτο κιβώτιο (2 σχέσεις για την ηλεκτρική λειτουργία και 5 για την υβριδική). Σύμφωνα με τη Renault, στις αστικές διαδρομές κινείται 80% ηλεκτρικά, εξασφαλίζοντας 40% οικονομία καυσίμου (από 4,6 λτ./100 χλμ. και 105 γρ./χλμ. CO2).

Γερές «βάσεις» και στην οδική συμπεριφορά

Παραδοσιακά η Renault δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα και στην οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων της, κανόνας που ακολουθείται πιστά και στο Austral. Καταρχήν, η πλατφόρμα CMF-CD αποτελεί μια πολύ καλή βάση για το «χτίσιμο» του αυτοκινήτου, όπως έχουμε διαπιστώσει και από το νέο Nissan Qashqai. Πρόσθετα, χάρη στην τελευταία γενιά της τεχνολογίας Multi-Sense, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των τριών λειτουργιών Eco, Comfort, Sport και Perso, για την καλύτερη δυνατή ρύθμιση στο τιμόνι, κινητήρα και αναρτήσεις. Τετρακίνηση δεν θα έχει καμία έκδοση, ωστόσο το Extended Grip Pack με τις επιλογές Snow και All roads (επιλέγονται χειροκίνητα ή μέσω φωνητικής εντολής Google Assistant), μπορεί να πατήσει πιο εύκολα εκτός δρόμου, συγκριτικά με ένα απλό 2κίνητο.

Σημαντική είναι και η προσθήκη της τρίτης γενιάς τετραδιεύθυνσης 4Control Advanced, μαζί με τον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, για ιδανική ισορροπία μεταξύ χειρισμού, άνεσης και σταθερότητας σε όλες τις συνθήκες. Στις στροφές και σε ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί μπορούν να στρίψουν έως και 1 μοίρα προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς για βελτίωση της σταθερότητας. Σε πιο χαμηλές ταχύτητες οι πίσω τροχοί κινούνται αντίθετα από τους εμπρός σε γωνία 5 μοιρών (πριν 3,5 μοίρες), προκειμένου το Austral να κάνει πιο εύκολα ελιγμούς (κύκλος στροφής 10,1 μ. από κράσπεδο σε κράσπεδο).

Πότε έρχεται;

Το Austral αναμένεται να λανσαριστεί προς τα τέλη του 2022 και όπως φαίνεται, έχει όλα τα φόντα για να αποτελέσει ένα σημαντικό «παίχτη» στη δημοφιλή αυτή κατηγορία. Η πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και πλέον μένει να έρθει η στιγμή που θα το οδηγήσουμε.

Get it on Google Play Download on the App Store