To νέο VW Phaeton που δεν κατασκευάστηκε ποτέ

To Phaeton εμφανίστηκε πρώτη φορά το 2002, ως πραγμάτωση του οράματος του Ferdinand Piech για μια ναυαρχίδα της VW, αλλά και την κατασκευή του καλύτερου αυτοκινήτου στον κόσμο από τη «ΦαουΒε». Η εμμονή στη λεπτομέρεια και η χρήση πανάκριβων υλικών μέσα-έξω (πόρτες-καπό-πόρτα πορτμπαγκάζ από αλουμίνιο, χρήση διπλών κρυστάλλων για καλύτερη ηχομόνωση κ.ο.κ.) σήμαινε πως η VW δεν είχε κέρδος από κανένα αυτοκίνητο που πουλούσε. Κάτι που καταδίκασε την 2η γενιά του, την οποία δεν είδαμε ποτέ – κι ας ήταν έτοιμη για λανσάρισμα!

Ο «Φαέθωνας» (γιος του Ήλιου και της Κλυμένης, κατά τη μυθολογία) έμεινε στην παραγωγή για 14 χρόνια, περνώντας από ένα facelift το 2007. Μετά την ανανέωση, και παρόλες τις χαμηλότερες του αναμενομένου πωλήσεις, κατάφερε να συνεχίσει για άλλα 7 χρόνια, εξυπηρετώντας τέλεια το ρόλο που είχε εξαρχής στην γκάμα της VW: αυτόν της ναυαρχίδας, πάνω και από το Touareg. Εμπορικά μπορεί να μην τα πήγαινε καλά (20.000 μονάδες ετησίως ήθελαν οι Γερμανοί, 25.000 την πρώτη τετραετία κατασκεύασαν), όμως φρόντιζε για την «απογείωση» του κύρους της εταιρίας και την τοποθέτηση του ονόματός της δίπλα στα μεγαθήρια των premium συμπατριωτών (βλέπε BMW και Mercedes).

Για το λόγο αυτό, η VW δεν εγκατέλειψε ποτέ την ιδέα διαδόχου. Τουναντίον, όχι μόνο τον εξέλιξε αλλά τον είχε κι έτοιμο! Το Phaeton D2 εξελίχθηκε μέχρι το στάδιο του πλήρως λειτουργικού πρωτοτύπου, στο επίπεδο του αυτοκινήτου προπαραγωγής. Οι διαστάσεις ήταν μεγαλύτερες του Phaeton, που με τη σειρά του έφτανε τα 5,06 μέτρα, με τη σχεδίαση να εντείνει τις premium αποχρώσεις και να προσθέτει δυναμισμό. Η μάσκα απέκτησε περισσότερο χρώμιο και κατέβηκε πιο χαμηλά, οι εμπρός προβολείς μεγάλωσαν ελαφρώς και οι πίσω βρήκαν το δυναμισμό που έλειπε από εκείνους του Phaeton, ενωμένοι από μια λωρίδα χρωμίου. Γενικότερα, το νίκελ προσφέρθηκε γενναία στο D2.

Στο εσωτερικό δεν είναι υπερβολή να πούμε πως απεικόνιζε τα σημερινά VW, μια 6ετία πριν. Ο συνδυασμός ψηφιακού πίνακα οργάνων – οθόνης αφής για το σύστημα πολυμέσων ουσιαστικά έδειξε το δρόμο για Innovasion Cockpit, που εμφανίστηκε το 2018, ενώ η ποιότητα των υλικών και η προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια (παρατηρήστε το μοτίβο των ξύλινων επενδύσεων) θα άρμοζαν σε κάθε ναυαρχίδα.

Το Phaeton 2ης γενιάς, τελικά, δεν μπήκε ποτέ στη γραμμή παραγωγής. Η VW άλλαξε θεώρηση και έκρινε πως δεν χρειαζόταν πια μια υπερπολυτελή λιμουζίνα 5+ μέτρων, σε μια εποχή που μεγαλουργούν τα SUVs. Κατά συνέπεια, ανατροφοδότησε τα σχετικά κονδύλια στη βελτίωση του Touareg, που από το 2016 ηγείται της γκάμας. Το Phaeton D2, όμως, επηρέασε σχεδιαστικά και τεχνολογικά μοντέλα από ολόκληρο το VW Group: το εμπρός μέρος προσαρμόστηκε στο Arteon, το πίσω στο σημερινό Skoda Superb, το ψηφιακό ταμπλό μεταφέρθηκε σχεδόν αυτούσιο στο Golf MK8. Ολόκληρο, λοιπόν, μπορεί να μην κατασκευάστηκε ποτέ. Τμηματικά, όμως, είναι σαν να πέρασε τις πύλες του εργοστασίου στο Βόλφσμπουργκ!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μικρό Passat το νέο VW Polo Sedan
Μικρό Passat το νέο VW Polo Sedan
Νέο VW ID.5 GTX Xcite με πινελιές Lamborghini
Νέο VW ID.5 GTX Xcite με πινελιές Lamborghini
Ηλεκτρικό κομάντο το VW ID.XTREME των 382 ίππων
Ηλεκτρικό κομάντο το VW ID.XTREME των 382 ίππων
Ρεκόρ από το VW Golf R 20 Edition στο Nurburgring (+video)
Ρεκόρ από το VW Golf R 20 Edition στο Nurburgring (+video)
Τα μυστικά του ισχυρότερου VW Golf R 333 PS (+video)
Τα μυστικά του ισχυρότερου VW Golf R 333 PS (+video)
Ακόμα πιο «τέρας» το νέο VW Teramont X
Ακόμα πιο «τέρας» το νέο VW Teramont X
Νέο, μεγαλύτερο και πιο premium VW Amarok
Νέο, μεγαλύτερο και πιο premium VW Amarok
Το νέο VW Amarok έρχεται να «σκάψει»
Το νέο VW Amarok έρχεται να «σκάψει»
Νέο VW ID. Aero στο κυνήγι του Tesla Model 3
Νέο VW ID. Aero στο κυνήγι του Tesla Model 3
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Jeep Compass 4xe Business ειδικά για leasing
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή στην Ελλάδα του Kia EV6 GT των 585 ίππων
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Ioniq 5 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου Toyota RAV4
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Nissan X-Trail
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Juke 1.6 Hybrid 145 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των αναβαθμισμένων Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store