To Skoda Superb των 310 χλμ./ώρα

Το Superb είναι εδώ και μια 20ετία (από το 2001) η ναυαρχίδα της Skoda. Μετρά ήδη 3 επιτυχημένες γενιές, με την τελευταία να παρουσιάζεται το 2015 και εν πολλοίς να κατευθύνει στον σχεδιαστικό προσανατολισμό της σημερινής γκάμας των Τσέχων. Το σημερινό διαθέτει και την ισχυρότερη έκδοση που έχει παρουσιαστεί μέχρι σήμερα, με τον 2λιτρο TSI κάτω από το καπό στα 280 άλογα (272 πια) και σύστημα τετρακίνησης.

Από το εργοστάσιο, το κορυφαίο Superb είναι καθόλα ικανό για 0-100 χλμ./ώρα στα 5,8 δλ. (5,5 δλ. αυτό με το 272, που από το 2019 συνεργάζεται με 7άρι αντί 6άρι DSG) και ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική στα 250 χλμ./ώρα. Ο 2λιτρος τούρμπο του VW Group δεν απαρνήθηκε σε καμία του μορφή τη βελτίωση, οπότε τα «πειραγμένα» Skoda δεν σπανίζουν. Αυτό που θα δούμε σήμερα, ωστόσο, είναι μοναδικό. Εμφανισιακά δεν διαφέρει σε τίποτα από ένα Superb 2.0 TSI 4×4 Sportline που μπορεί να δει κανείς σε αντιπροσωπεία της Skoda. Μέχρι και τους εργοστασιακούς 19άρηδες τροχούς έχει. Κανένα αεροδυναμικό πακέτο ή έστω νέες ζάντες, όχι απαραίτητα μεγαλύτερης διάστασης. Εντελώς «μαμά».

Μια από τα ίδια στο εσωτερικό. Συνδυασμός alcantara-δέρματος, υπερπλήρης εξοπλισμός, αλλά καμία οπτική διαφοροποίηση από τα εργοστασιακά στάνταρ. Πρέπει να ανοίξεις το καπό για να αντιληφθείς πως κάτι διαφορετικό έχει το συγκεκριμένο Superb.

Ο κινητήρας είναι βελτιωμένος από τη γερμανική SLS Tuning, διαθέτοντας νέο υπερτροφοδότη, μεγαλύτερο intercooler, μπεκ υψηλής παροχής, νέα εξάτμιση και -εξυπακούεται- αναπρογραμματισμένο εγκέφαλο. Το τελικό αποτέλεσμα είναι 510 άλογα και πάνω από 600 Nm ροπής, με τη ναυαρχίδα της Skoda να φτάνει σε επίπεδα νέας BMW M3 Competition! Τετρακίνηση και κιβώτιο είναι εφοδιασμένα με αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά, που επιφέρουν έναν καταιγιστικό ρυθμό επιτάχυνσης. Το 0-100 χλμ./ώρα έχει μετρηθεί στα 3,6 δλ. και η τελική, που πλέον απολαμβάνει την ελευθερία της από κόφτες και λοιπά, στα 310 χλμ./ώρα!

Το αυτοκίνητο μάλιστα πωλείται, έχοντας 72.300 χλμ. στο κοντέρ. Τα 40.000 χλμ. έχουν γίνει με το μοτέρ στην κανονική του μορφή, ενώ υπάρχουν τα σχετικά έγγραφα που αποδεικνύουν την ενδελεχή συντήρησή του. Η τιμή για το Superb που κοντράρει Ferrari 458 Italia ανέρχεται στις 35.600 ευρώ.

Get it on Google Play Download on the App Store