To ηλεκτρικό «Aygo» με την πολύ χαμηλή τιμή

144

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκίνησης, τόσο μέσω των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όσο και των εξηλεκτρισμένων, δηλαδή των plug-in hybrid, hybrid και mild hybrid. Τα 100% ηλεκτρικά έχουν ακόμα μπροστά τους αρκετή πρόοδο ως προς τις μπαταρίες, αφού θα πρέπει να συνδυάζουν μεγαλύτερη αυτονομία με μικρότερο βάρος και ταχύτερη φόρτιση. Οι υψηλές τιμές τους αποτελούν ένα ακόμα μειονέκτημα έναντι των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν και με τις κρατικές επιδοτήσεις έχουν γίνει πιο προσιτά.

Δείτε ακόμα: Πόσο κάνει το ηλεκτρικό Nissan Sunny;

Το προσόν των χαμηλών τιμών το έχουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού άλλωστε εκεί γίνεται όλη σχεδόν η παραγωγή των μπαταριών, όχι μόνο για τις τοπικές εταιρείες, αλλά και για τον υπόλοιπο κόσμο. Εύλογα στην Κίνα υπάρχουν πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία δεν εισάγονται στην Ευρώπη και αφορούν διάφορες κατηγορίες, από μίνι έως πολυτελείας.

Ένα από τα πιο οικονομικά σε τιμή ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Κίνα είναι το εικονιζόμενο BYD e1. Να σημειωθεί ότι η BYD ξεκίνησε το 1995 με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ συνεργάζεται και με την Daimler. To e1 ξεκίνησε το 2008 ως BYD F0 με κινητήρα βενζίνης 1.0 λτ. ισχύος 68 ίππων. Ωστόσο, εδώ και ένα χρόνο προσφέρεται το αμιγώς ηλεκτρικό e1, το οποίο εξωτερικά μοιάζει σαν κλώνος του πρώτης γενιάς Toyota Aygo, με αλλαγές κυρίως στο εμπρός και πίσω άκρο του αμαξώματος.

Δείτε ακόμα: Ποιο είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό SUV στην Ελλάδα;

Το BYD e1 έχει μήκος 3.465 χλστ., πλάτος 1.618 χλστ., ύψος 1.500 χλστ. και μεταξόνιο 2.340 χλστ. (όσο και το Aygo). Στο εσωτερικό του, οι ομοιότητες με το Aygo αφορούν τις επενδύσεις των θυρών και το κάτω μέρος του ταμπλό από τη δεξιά πλευρά. Κατά τα άλλα διαθέτει πολύ μοντέρνο και νεανικό στιλ που ενισχύεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό και την κονσόλα στη βάση με τα χειριστήρια.

Ο ηλεκτροκινητήρας του BYD e1 αποδίδει 61 ίππους και 110 Nm ροπής, με την επιτάχυνση στο 0-50 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 5,9 δλ. Η μπαταρία των 32,2 kWh προσφέρει αυτονομία 305 χλμ. ή 360 χλμ. με σταθερή ταχύτητα και φορτίζει σε 1,5 ώρα σε ταχυφορτιστή ή σε 30 λεπτά στο 30%-80%.

Δείτε ακόμα: Τι πιστεύει ο Μπιλ Γκέιτς για την ηλεκτροκίνηση;

Η τιμή του BYD e1 ξεκινάει από 76.000 γουάν ή 69.800 γουάν με την επιδότηση (τρέχουσα ισοτιμία 9.376 ευρώ και 8.610 ευρώ αντίστοιχα), ενώ η ακριβότερη έκδοση πωλείται 96.000 γουάν (11.842 ευρώ). Ενδεικτικά, το VW Polo διατίθεται στην Κίνα από 99.900 γουάν (12.323 ευρώ). Στο βασικό του εξοπλισμό, το e1 περιλαμβάνει μετωπικούς αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, air condition και ηχοσύστημα. Η πιο πλούσια έκδοση διαθέτει ακόμα σύστημα πολυμέσων με οθόνη 10,1 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, Wi-Fi, φώτα LED, σύστημα εντοπισμού του αυτοκινήτου, ζάντες αλουμινίου, πίνακα οργάνων 8 ιντσών κ.λπ.