100 χρόνια η απόσβεση ρεύματος σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Βρισκόμαστε στην αρχή της ηλεκτροκίνησης και όπως όλα δείχνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελέσουν το μέλλον της αυτοκίνησης, μαζί με τα εξηλεκτρισμένα (mild hybrid, hybrid και plug-in hybrid).

Δείτε ακόμα: Peugeot 2008 1.2 130 PS Vs VW Τ-ROC 1.0 TSI 115 PS

Τα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ακόμα να κάνουν σημαντικά βήματα εξέλιξης, έτσι ώστε να γίνουν πιο προσιτά στο ευρύ αγοραστικό κοινό. Οι τιμές τους είναι κατά πολύ υψηλότερες από τα ίδια μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ωστόσο τα κύρια πλεονεκτήματα που προβάλλουν οι εταιρίες, είναι το χαμηλότερο κόστος κίνησης και οι μηδενικές εκπομπές ρύπων (άρα και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα).

Κατά πόσο όμως συμφέρει τελικά ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο αν το συγκρίνουμε με το ίδιο μοντέλο, αλλά με κινητήρα πετρελαίου; Για να κάνουμε την ανάλυση επιλέξαμε ως παράδειγμα το Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 και το e-208. Το ηλεκτρικό Peugeot κοστίζει από 30.600 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση) και αποτελεί το πιο προσιτό σε τιμή ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο. Επίσης, με μεικτή αυτονομία 329 χλμ. προσφέρει την καλύτερη σχέση τιμής/αυτονομίας, ενώ για να φορτίσει σε πρίζα AC χρειάζεται 5 ώρες.

Πόσο κοστίζει μια πλήρης φόρτιση;

Η φόρτιση σε σταθμούς AC σε δημόσια σημεία φόρτισης στοιχίζει 1 ευρώ + 0,025 ευρώ/λεπτό. Αυτό σημαίνει ότι τις 5 ώρες που χρειάζεται φόρτιση το e-208, το κόστος φτάνει τα 8,5 ευρώ (300 λεπτά x 0,025€ + 1€). Άρα για κάθε 100 χλμ. «καίει» 2,58 ευρώ. Ακριβής τιμή με βάση το τιμολόγιο της ΔΕΗ δεν μπορεί να γίνει, αφού πέρα από την τιμή της κιλοβατώρας υπάρχουν επιπλέον χρεώσεις (Φ.Π.Α., τέλη, ΕΡΤ κ.λπ.), συν του ότι αλλάζει η τιμή της κιλοβατώρας ανάλογα την κλίμακα. Ενδεικτικά, το e-208 σε ετήσια βάση 12.000 χλμ. και με μεικτή κατανάλωση 16,9 kWh/100 χλμ. θα καταναλώσει 2.028 kWh. Δηλαδή αυξάνει τις μηνιαίες κιλοβατώρες κατά 169 kWh ή 676 kWh επιπλέον το τετράμηνο.

Για το 208 1.5 BlueHDi, η Peugeot ανακοινώνει κατανάλωση 3,2 λτ./100 χλμ. Με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή πετρελαίου στα 1,135 ευρώ/λτ., το ντίζελ 208 «καίει» 3,63 ευρώ/100 χλμ.

Δείτε ακόμα: 0-150 χλμ./ώρα με το νέο Peugeot e-208 (+videos)

Η διαφορά μεταξύ ηλεκτρικού και ντίζελ 208 για κάθε 100 χλμ. είναι 1,05 ευρώ φθηνότερο το ηλεκτρικό. Αν το ποσό αυτό το βάλουμε σε ετήσια βάση με 12.000 χλμ., σημαίνει ότι το ρεύμα του e-208 θα κοστίσει 309 ευρώ και το πετρέλαιο θα φτάσει τα 436 ευρώ. Άρα το ηλεκτρικό 208 εξοικονομεί το έτος 127 ευρώ (πάντα σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις). Το e-208 με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, ούτε όμως και το 208 1.5 BlueHDi λόγω των 85 γρ./χλμ. CO2.

Τεράστια διαφορά σε τιμή αγοράς

Στα σημεία όμως που σημειώνεται μεγάλη διαφορά υπέρ του πετρελαιοκίνητου 208 είναι στην τιμή αγοράς, στην αυτονομία και στο χρόνο «φουλαρίσματος». Στο ντίζελ 208 το ρεζερβουάρ των 41 λτ. γεμίζει σε περίπου ένα λεπτό, ενώ με μεικτή κατανάλωση 3,2 λτ./100 χλμ., μπορεί θεωρητικά με ένα γέμισμα να διανύσει 1.281 χλμ. Το e-208 πρέπει να φορτίζει για 5 ώρες (σε οικιακή πρίζα σε 24 ώρες) για να διανύσει 329 χλμ.

Η αγορά του 208 1.5 BlueHDi 100 κοστίζει από 17.800 ευρώ και του e-208 ξεκινάει από τα 30.600 ευρώ. Κοινώς είναι ακριβότερο κατά 12.800 ευρώ. Για να γίνει όμως απόσβεση του ποσού αυτού με τα 127 ευρώ που έχει κέρδος το e-208 σε ετήσια χρήση, τότε θα πρέπει να περιμένει κανείς κάτι περισσότερο από 100 χρόνια! Ή διαφορετικά αν προτιμάτε, το ντίζελ 208 για να «κάψει» 12.800 ευρώ σε πετρέλαιο θα πρέπει να διανύσει περισσότερα από 352.000 χιλιόμετρα!

Δείτε ακόμα: Peugeot 208 1.2T EAT8 vs VW Polo 1.0 TSI DSG

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο 208 1.5 BlueHDi 100 e-208
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.499
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 100/3.500 136/3.673-10.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/1.750 260/300-3.673
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,2 8,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 188 150
Κατανάλωση/100 χλμ. 3,2 λτ. 16,9 kWh
Αυτονομία 1.281 χλμ. 329 χλμ.
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 85 0
Κόστη
Μοντέλο 208 1.5 BlueHDi 100 e-208
Κατανάλωση/100 χλμ. (ευρώ) 3,63 2,58
Κατανάλωση 12.000 χλμ. (ευρώ) 436 309
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) 0 0
Τιμή από (ευρώ) 17.800 30.600
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιες πρωτιές έχει η νέα Skoda Fabia;
Ποιες πρωτιές έχει η νέα Skoda Fabia;
Η Brembo φτιάχνει δαγκάνες φρένων με LED!
Η Brembo φτιάχνει δαγκάνες φρένων με LED!
Ακριβότερα από καινούργια τα μεταχειρισμένα Jimny
Ακριβότερα από καινούργια τα μεταχειρισμένα Jimny …
Πώς η Rolls-Royce αντέγραψε τη Skoda
Πώς η Rolls-Royce αντέγραψε τη Skoda
Αλλαγή χρώματος σε Ferrari F50 κόστισε 200.000 ευρώ
Αλλαγή χρώματος σε Ferrari F50 κόστισε 200.000 ευρώ
Κατασκευαστής πήρε την αστυνομία για video πελάτη!
Κατασκευαστής πήρε την αστυνομία για video πελάτη! …
Τον «άδειασε» η ασφαλιστική για μια εξάτμιση!
Τον «άδειασε» η ασφαλιστική για μια εξάτμιση! …
Έρχεται Mercedes-AMG EQS με 761 άλογα
Έρχεται Mercedes-AMG EQS με 761 άλογα
Η Genesis ανοίγει μέτωπο με τους Γερμανούς στην Ευρώπη
Η Genesis ανοίγει μέτωπο με τους Γερμανούς στην Ευρώπη …
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store