Peugeot 2008 1.2 130 PS Vs VW Τ-ROC 1.0 TSI 115 PS

636

Η κατηγορία των compact SUV ολοένα και πληθαίνει, με εξαιρετικά μοντέλα να είναι διαθέσιμα στο αγοραστικό κοινό. Κι όσο αυξάνονται οι επιλογές, τόσο πιο αυστηρή είναι η σύγκριση που κάνουν οι υποψήφιοι πελάτες.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line

Εμείς, σε αυτό το συγκριτικό τοποθετούμε το ολοκαίνουργιο και άκρως ενδιαφέρον Peugeot 2008 με τον 1.2 turbo κινητήρα των 130 ίππων, απέναντι στο επιτυχημένο VW T-Roc με τον 1.0 TSI κινητήρα των 115 ίππων. Η Peugeot βλέποντας την εν λόγω κατηγορία να έχει μεγάλη αγοραστική ζήτηση έσπευσε να φέρει στο προσκήνιο το ολοκληρωτικά αλλαγμένο 2008, το οποίο μάλιστα προσφέρεται και με εξαιρετικό εξοπλισμό από τη βασική κιόλας έκδοση. Εξίσου καλά όμως τα έχει πάει και το T-Roc, το μοντέλο που σύστησε τη VW στη κατηγορία, μιας και καταφέρνει να ισορροπεί μεταξύ τιμής και εξοπλισμού.

Εφάμιλλα σε εξοπλισμό και σε τιμή

Στις αρχικές εκδόσεις των δύο μοντέλων που εξετάζουμε, βλέπουμε ότι είναι πολύ κοντά, τόσο σε τιμή όσο και σε εξοπλισμό, όμως το 2008 υπερέχει σε ισχύ. Συγκεκριμένα το Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 Active πωλείται από 21.900 ευρώ και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής πορείας, cruise control, αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.α.

Ο Γερμανός αντίπαλός του, το VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS Advance προσφέρεται στην τιμή των 21.400 ευρώ. Περιλαμβάνει 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, πίσω φώτα LED, δερμάτινο τιμόνι και κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός, air care climatronic 2 ζωνών, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, αισθητήρες βροχής και φωτός, front assist με city emergency braking, pedestrian monitoring, ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας Lane Assist, multi collision braking, pre-crash, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού καθώς και ηλεκτρικό χειρόφρενο με λειτουργία Auto-Hold.

Πιο δυναμικό το Peugeot 2008

Αν και λένε ότι το κομμάτι της εμφάνισης είναι υποκειμενικό, εν τούτοις το SUV της Peugeot ξεχωρίζει από μακριά με το δυναμισμό του. Βλέπετε η γαλλική εταιρεία προσάρμοσε τα νεότερα στοιχεία της, που πρωτοείδαμε στο 3008 (έπειτα στο 5008, το 508 και το 208) δημιουργώντας ένα άκρως καλαίσθητο και δυναμικό αποτέλεσμα. Ειδικά το εμπρόσθιο τμήμα με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα LED ημέρας α λα χαυλιόδοντες δημιουργούν μια άκρως επιθετική όψη. Τα πλαϊνά του χαρακτηρίζονται από τις ανάγλυφες ακμές στις πόρτες και το σφηνοειδές σχήμα των παραθύρων, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα ψηλά τοποθετημένα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, με τα τρία διαγώνια LED να δένουν αρμονικά με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και τη γραμμή της οροφής από πάνω. Συνολικά πρόκειται για ένα τελείως διαφορετικό και αισθητά μεγαλύτερο 2008, σε σχέση με το πρώτης γενιάς.

Διαβάστε επίσης: Peugeot 208 1.2 100 PS Vs Renault Clio 1.0 100 PS

Από την άλλη το VW T-Roc προσφέρει μια πιο light, αλλά ενδιαφέρουσα σχεδίαση. Βασικά του αισθητικά γνωρίσματα αποτελούν η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα, τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τα πιο χαμηλά τοποθετημένα φώτα ημέρας LED και με ενσωματωμένη λειτουργία φλας και ο μεγάλος αεραγωγός. Στο καπό και τα πλαϊνά ξεχωρίζουν τα έντονα νεύρα, τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά, οι ποδιές στους προφυλακτήρες και οι ράγες οροφής ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, ενώ το τελείωμα με την κλίση παραπέμπει στα τύπου κουπέ SUV.

Κερδίζει σε σχεδιασμό και ποιότητα το Peugeot

Όπως εξωτερικά, έτσι και στο εσωτερικό των δύο B-SUV, ο σχεδιασμός ακολουθεί εντελώς διαφορετικές οδούς, ενώ υπάρχουν και άλλες χτυπητές διαφορές μεταξύ τους. Ξεκινώντας με το πιο φρέσκο Peugeot 2008, αυτό ενσωματώνει τη νέα γενιά Peugeot i-Cockpit ταμπλό, το οποίο χωρίζεται σε τρία επίπεδα. Το πάνω μέρος του αποτελείται από παχύ μαλακό υλικό, όπως και το μεσαίο με όψη και υφή ανθρακονήματος. Συνολικά η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και όχι μικρό SUV. Στο κέντρο κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών (10 ιντσών στις πιο ακριβές εκδόσεις μαζί με 10 ιντσών ψηφιακό πίνακα οργάνων), ενώ πιο κάτω είναι τοποθετημένοι οι διακόπτες αεροπορικού τύπου και πίσω από αυτούς χειριστήρια αφής για τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου (ραδιόφωνο, κλιματισμός, πλοήγηση, ρυθμίσεις κ.α.). Όμως το μεγαλύτερο μέρος των ενδείξεων κρύβονται από την στεφάνη του τιμονιού

Δείτε ακόμα: Skoda Kamiq 1.0 TSI Vs VW T-Cross 1.0 TSI

Από την άλλη, ο σχεδιασμός της καμπίνας του T-Roc είναι πιο συγκρατημένος, σύμφωνα με τα σχεδιαστικά πρότυπα της μάρκας. Έτσι θα δείτε στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας την οθόνη infotainment των 8 ιντσών, με τον ευχάριστο διάκοσμο να ενισχύεται από τα διακοσμητικά πάνελ στο ταμπλό, στην κονσόλα και στις πόρτες. Τα πλαστικά που απαρτίζουν το σύνολο της καμπίνας, είναι σκληρά και ξενίζουν αρχικά, ωστόσο αποζημιώνουν με το πολύ καλό φινίρισμα και την άρτια συναρμογή. Ο οδηγός του T-Roc θα βρει πιο εύκολα την κατάλληλη θέση και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τα διάφορα χειριστήρια.

Σε επίπεδο χώρων τώρα, δεν θα βρείτε μεγάλες διαφορές μεταξύ των δυο μοντέλων, με τους επιβάτες και τις αποσκευές τους να βολεύονται χωρίς παραχωρήσεις και να καλύπτονται οι ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Στο 2008 υπάρχει λίγο περισσότερος αέρας για τα πόδια, όμως στο T-Roc διαθέτει πιο πολύ ωφέλιμο ύψος, πλάτος και μεγαλύτερα παράθυρα. Παραπλήσιος είναι και ο (μεγάλος και στα δύο μοντέλα) χώρος αποσκευών των 445 λτ. του T-Roc έναντι 405 λτ. (ή 434 λτ. με κιτ επισκευής ελαστικού) στο 2008.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 2008 1.2 PureTech 130

Δυνατότερο το γαλλικό μοτέρ

Παραθέτοντας τα απόλυτα νούμερα ισχύος, διακρίνουμε άμεσα την υπεροχή του 1.2 PureΤech 130 κινητήρα, ο οποίος συγκριτικά με τον 1.0 TSI των 115 ίππων, είναι δυνατότερος κατά 15 άλογα και με +30 Nm ροπής. Αμφότερα τα turbo μηχανικά σύνολα ξεχωρίζουν για την ελαστικότητά τους, που τους επιτρέπει να «φορτώνουν» από τις χαμηλές στροφές δίχως κενά, όντας γεμάτοι σε όλο σχεδόν, το φάσμα λειτουργίας τους.

Δείτε ακόμα: VW T-Cross 1.0 TSI ή Polo 1.0 TGI στα ίδια λεφτά;

Το μοτέρ του γαλλικού μοντέλου, ο γνωστός 3κύλινδρος turbo PureTech των 1.2 λτ. με τους 130 ίππους ταιριάζει στο 2008, αφού είναι δυνατός και με λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Η απόκρισή του είναι θετική, όπως και το τράβηγμα που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές, χάρη στα 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Αρωγός στο τομέα των επιδόσεων είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο διακρίνεται για την σωστή του κλιμάκωση, καθώς ούτε κρεμάει τον κινητήρα, αλλά ούτε «πνίγει» τις επιδόσεις. Ίδιο μοτίβο λειτουργίας διαθέτει κι ο TSI του T-Roc, αφού θα ικανοποιήσει με τη «ζωντάνια» του από χαμηλά, χωρίς να έχει κενά ισχύος και υστέρηση στην απόκριση, με χαμηλό θόρυβο, ανεβάζοντας με άνεση στροφές μέχρι και τον κόφτη.

Τα δυο άκρως ανταγωνιστικά SUV είναι κοντά και στον τομέα των επιδόσεων, με το Peugeot 2008 να έχει ένα μικρό προβάδισμα. Για την ακρίβεια ολοκληρώνει τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ., έναντι των 10,1 δλ. που απαιτεί το VW T-Roc, με την τελική ταχύτητα του γαλλικού μοντέλου να αγγίζει τα 202 χλμ./ώρα (187 χλμ./ώρα το T-Roc). Όσον αφορά την κατανάλωση, είναι πολύ λογική και παραπλήσια. Στη δοκιμή, το δυνατότερο Peugeot 2008 απαίτησε 7,7 λτ./100 χλμ. και το T-Roc βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε επίσης: Kia XCeed 1.4 T-GDi vs VW T-Roc 1.5 TSI

Άνετα, ποιοτικά κι ασφαλή στο δρόμο

Κοινά στοιχεία των δύο κόμπακτ SUV είναι η άνεση και η ασφάλεια που προσφέρουν στο δρόμο, όπου ο οδηγός νιώθει σιγουριά, χωρίς παράλληλα να είναι αποκομμένος από τα τεκταινόμενα του δρόμου.

Η Peugeot, με τη μακρόχρονη παράδοση που έχει στην οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων της, έκανε τα «μαγικά» της και στην περίπτωση του νέου 2008. Ο τρόπος που πατάει στο δρόμο, αλλά και η γενικότερη αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό τον κερδίζουν αμέσως. Οι αναρτήσεις φιλτράρουν αποτελεσματικά τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, προσφέροντας παράλληλα χαμηλό θόρυβο κύλισης. Τα ταξίδια πραγματοποιούνται ξεκούραστα, με τον οδηγό να έχει υψηλό το αίσθημα της σιγουριάς, ανεξαρτήτως ταχύτητας. Το ίδιο ισχύει και σε διαδρομές με στροφές, όπου είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες επιτυχημένου τρίπτυχου πλαισίου-κινητήρα-αναρτήσεων. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές, η πρόσφυση αυξημένη και οι αντιδράσεις του εύκολα ελεγχόμενες και ουδέτερες, ακόμα και εκτός των οικογενειακών ρυθμών. Την ίδια στιγμή το τιμόνι με τη μικρή διάμετρο, το σωστό βάρος και αμεσότητα, δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι βρίσκεται σε ένα καλοστημένο μικρό χάτσμπακ, παρά σε ένα SUV. Στο επιτυχημένο μείγμα των οδηγικών χαρακτηριστικών προστίθενται και τα δυνατά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.

Με ισορροπημένο τρόπο συνδυάζει στην οδήγηση το T-Roc την ευκολία στους χειρισμούς με την ασφαλή συμπεριφορά ανεξαρτήτως διαδρομής και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το στιβαρό του πλαίσιο και οι πολύ καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις δεν αφήνουν το «ημίψηλο» αμάξωμά του να παρουσιάζει τάσεις πλεύσης ή έντονες κλίσεις. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων ταξιδεύει άνετα σε γρήγορους ρυθμούς που μπορεί να διατηρήσει εύκολα, ενώ στις στροφές ακόμα και όταν πιεστεί θα αντιδράσει προοδευτικά και ελεγχόμενα με τάση υποστροφής. Επιπλέον, ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι και από τα αποτελεσματικά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς. Εκεί που έχει ένα μικρό μειονέκτημα, είναι ότι σε χαμηλές ταχύτητες η ανάρτησή του είναι πιο ενδοτική από του 2008, όταν περνά από ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Συμπέρασμα:

Καταρχήν και τα δυο SUV του συγκριτικού διαθέτουν ένα πλήρες και δελεαστικό πακέτο αγοράς στα ίδια σχεδόν χρήματα. Το Peugeot 2008 υπερέχει σε ισχύ κινητήρα, είναι πιο ποιοτικό στο εσωτερικό του, λίγο καλύτερα στημένο στο δρόμο και μαγνητίζει αμέσως με τον πολύ εντυπωσιακό αλλά όχι «φλύαρο» σχεδιασμό του. Από την άλλη πλευρά το VW T-Roc έχει το δικό του μοντέρνο παρουσιαστικό και είναι ένα ολοκληρωμένο σε κάθε επίπεδο μικρό SUV, αν και δεν υπερέχει σε κάποιο σημείο απέναντι στο 2008.

Δείτε ακόμα: Peugeot 208 1.2T EAT8 vs VW Polo 1.0 TSI DSG

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο 2008 1.2 PureTech 130 PS Τ-ROC 1.0 TSI 115 PS
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.199 999
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 130/5.500 115/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 230/1.750 200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,7 10,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 202 187
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 5,6 5,9*
Βάρος (κιλά) 1.194 1.293
*WLTP
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών
Μοντέλο 2008 1.2 PureTech 130 PS VW Τ-ROC 1.0 TSI 115 PS
Μήκος (χλστ.) 4.300 4.234
Πλάτος (χλστ.) 1.770 1.819
Ύψος (χλστ.) 1.530 1.573
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.605 2.590
Χώρος αποσκευών (λτ.) 405 445
Κατανάλωση – Κόστη 2008 1.2 PureTech 130 PS VW Τ-ROC 1.0 TSI 115 PS
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 7,7 7,3
Κόστος στα 12.000 χλμ.* 1.320 € 1.252 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 126 134
Τέλη κυκλοφορίας 151,2 € 160,8 €
Εξοπλισμός  – τιμή
Μοντέλο 2008 1.2 PureTech 130 PS VW Τ-ROC 1.0 TSI 115 PS
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας τυφλού σημείου o o
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη 7 ιντσών Οθόνη 8 ιντσών
Αισθητήρες παρκαρίσματος
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 21.900 21.400
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
Το κόστος κατανάλωσης είναι υπολογισμένο με μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,429 €/λτ.