Δοκιμή Peugeot 2008 1.2 PureTech 130

Το 2013 η Peugeot έκανε την είσοδό της στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV/Crossover με το πρώτης γενιάς 2008, το οποίο έμοιαζε πιο πολύ με ένα ψηλό 208 SW, παρά για SUV. Αυτή εικόνα όμως άλλαξε δραστικά με το νέο 2008, αφού δεν ταυτίζεται πουθενά με τον προκάτοχό του, ενώ μεγάλωσε αρκετά και πλέον θυμίζει ένα μικρότερο 3008.

Δείτε ακόμα: Λιοντάρι το νέο Peugeot 508 PSE των 400 ίππων

Βασισμένο στην πλατφόρμα CMP, το νέο Peugeot 2008 με μήκος 4.300 χλστ. πλησίασε πολύ τα C-SUV και είναι μακρύτερο κατά 14 εκατοστά από το προγενέστερο 2008. Παράλληλα, όπως το 208 έτσι και το νέο 2008 προσελκύει τα βλέμματα χάρη στον έντονο σχεδιασμό που διαθέτει το αμάξωμά του. Το εμπρός μέρος με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα LED ημέρας α λα χαυλιόδοντες δημιουργούν μια άκρως επιθετική όψη. Τα πλαϊνά του χαρακτηρίζονται από τις ανάγλυφες ακμές στις πόρτες και το σφηνοειδές σχήμα των παραθύρων, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα ψηλά τοποθετημένα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, με τα τρία διαγώνια LED να δένουν αρμονικά με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και τη γραμμή της οροφής από πάνω.

Σε επίπεδο τιμών, το νέο Peugeot 2008 κοστίζει από 19.900 ευρώ με τον 1.2 PureTech 100 κινητήρα, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής με τον 1.2 PureTech 130 ξεκινά από τα 21.900 ευρώ. Ποσό, που το τοποθετεί σε υψηλά επίπεδα έναντι άλλων B-SUV και το βάζει ακόμα πιο πάνω σε τιμή ακόμα και από μικρομεσαία SUV.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Ο βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Active περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής πορείας, cruise control, αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.α. Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει ακόμα τον πιο ισχυρό 1.2 PureTech 155 και τον πετρελαίου 1.5 Blue HDi 100.

Προσεγμένο εσωτερικό με άνετους χώρους

Το εσωτερικό του 2008 προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από το 208 και κλέβει τις εντυπώσεις με τον πολύ μοντέρνο του σχεδιασμό, όπου του νέας γενιάς Peugeot i-Cockpit ταμπλό χωρίζεται σε τρία επίπεδα. Το πάνω μέρος του ταμπλό αποτελείται από παχύ μαλακό υλικό, όπως και το μεσαίο με όψη που θυμίζει ανθρακόνημα. Συνολικά η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη και παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Στο κέντρο κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών (10 ιντσών στις πιο ακριβές εκδόσεις), ενώ πιο κάτω είναι τοποθετημένοι οι διακόπτες αεροπορικού τύπου και πίσω από αυτούς χειριστήρια αφής για τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου (ραδιόφωνο, κλιματισμός, πλοήγηση, ρυθμίσεις κ.α.).

Στο κατώτερο τμήμα του ταμπλό βρίσκονται διάφορες πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα, θύρες USB, βάση για ασύρματη φόρτιση και δύο ποτηροθήκες (μία ρηχή και μία βαθιά), ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Ο πίνακας οργάνων με τις αναλογικές ενδείξεις σίγουρα δεν έχει την εντυπωσιακή εικόνα και τις ενδείξεις του 3D ψηφιακού των 10 ιντσών, όμως και εδώ το μεγαλύτερο μέρος των ενδείξεων κρύβονται από την στεφάνη του τιμονιού.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line

Περνώντας στους χώρους, η σημαντική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει λειτουργήσει ευεργετικά στην καμπίνα σε κάθε επίπεδο. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Peugeot, το εσωτερικό πλάτος φτάνει τα 1.408 χλστ. εμπρός και 1.378 χλστ. πίσω και το ύψος τα 906/889 χλστ. εμπρός/πίσω. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι τέσσερις ενήλικοι θα φιλοξενηθούν με άνεση, ωστόσο λόγω των σχετικά μικρών πίσω παραθύρων υπάρχει μια κλειστοφοβική αίσθηση. Ο χώρος αποσκευών, τέλος, βρίσκεται στα 405 λίτρα (434 με κιτ επισκευής) και διαθέτει τετραγωνισμένο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα.

Δυνατός και πολιτισμένος κινητήρας

Ο γνωστός 3κύλινδρος turbo PureTech κινητήρας των 1.2 λτ. με τους 130 ίππους ταιριάζει κατάλληλα και σε αυτό το μοντέλο του ομίλου PSA, καθώς είναι δυνατός και οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι λογικές. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει συνολικά πολιτισμένη λειτουργία με ελάχιστους, αλλά υπαρκτούς κραδασμούς να περνούν στο εσωτερικό και χαμηλή ένταση θορύβου. Η απόκρισή του είναι θετική, όπως και το γεμάτο τράβηγμα που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές, χάρη στα 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Η ισχύς αποδίδεται με γραμμικό τρόπο σε όλος ο εύρος των στροφών, ενώ φτάνει εύκολα μέχρι βαθιά στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου (ξεκινάει από τις 5.500 σ.α.λ.).

Το κιβώτιο ταχυτήτων με τις μακριές διαδρομές του επιλογέα έχει σωστή κλιμάκωση για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, έτσι ώστε ούτε να κρεμάει τον κινητήρα, αλλά ούτε να «πνίγει» τις επιδόσεις. Η επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 202 χλμ./ώρα. Οι ρεπρίζ των 80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα και των 80-120 χλμ./ώρα με 6η ταχύτητα ολοκληρώνονται σε 9,7 δλ. και 13,3 δλ. αντίστοιχα. Επίσης, η μακριά 6η ταχύτητα κρατάει χαμηλά στις στροφές του κινητήρα στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 2.500 σ.α.λ.). Όσον αφορά την κατανάλωση, η Peugeot ανακοινώνει 5,6 λτ./100 χλμ. μεικτή κατανάλωση, ωστόσο κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,7 λτ./100 χλμ.

Πολύ ισορροπημένο στο δρόμο

Ο τρόπος που πατάει στο δρόμο το νέο Peugeot 2008 και η γενικότερη αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό τον κερδίζουν αμέσως, καθώς εξασφαλίζει άνεση, σταθερότητα και δεν τον αφήνει αμέτοχο από τα τεκταινόμενα της ασφάλτου. Η ανάρτηση με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω φιλτράρει αποτελεσματικά τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, προσφέροντας παράλληλα χαμηλό θόρυβος κύλισης. Τα ελαστικά με το χορταστικό προφίλ του αυτοκινήτου της δοκιμής (215/65 R16) συμβάλλουν και αυτά με την σειρά τους στην άνεση και είναι κατάλληλα για τους δρόμους της χώρας μας.

Δείτε ακόμα: Peugeot 208 1.2 100 PS Vs Renault Clio 1.0 100 PS

Ταυτόχρονα ο οδηγός δεν θα νιώσει «άβολα» στις στροφές (λόγω του υψηλού προφίλ των ελαστικών) και είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες επιτυχημένου τρίπτυχου πλαισίου-κινητήρα-αναρτήσεων. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές, η πρόσφυση αυξημένη και οι αντιδράσεις του εύκολα ελεγχόμενες και ουδέτερες, ακόμα και όταν ξεφύγει από τους οικογενειακούς ρυθμούς. Ταυτόχρονα το μικρής διαμέτρου τιμόνι με το σωστό βάρος και την αμεσότητα στις εντολές του οδηγού, δίνουν την αίσθηση ότι βρίσκεται σε ένα καλοστημένο μικρό χάτσμπακ, παρά σε ένα SUV. Στο επιτυχημένο μείγμα των οδηγικών χαρακτηριστικών προστίθενται και τα δυνατά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.

+ Σχεδίαση, χώροι επιβατών – αποσκευών, σχεδίαση εσωτερικού, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, άνεση, ποιότητα κύλισης

– Κραδασμοί κινητήρα σε χαμηλές στροφές, εργονομία i-Cockpit, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
202
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
126
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
151,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.300
Πλάτος (χλστ.)
1.770
Ύψος (χλστ.)
1.530
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.605
Βάρος (κιλά)
1.194
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
405
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
68%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.900
Get it on Google Play Download on the App Store