Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line

Το νέο 208 έχει εξελιχθεί σε μεγάλο best seller για την Peugeot, κερδίζοντας παράλληλα το βραβείο για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» τόσο στη χώρα μας, όσο και πανευρωπαϊκά.

Η εντυπωσιακή σχεδίαση μέσα – έξω και η πλήρης γκάμα κινητήρων -βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρικό- συνθέτουν το προφίλ του γαλλικού μικρού. Ο κορυφαίος 1.2 PureTech 130 της βενζινοκίνητης γκάμας συνδυάζεται αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο, ξεκινώντας από τις 21.700 για την έκδοση Allure και να πλησιάζει επικίνδυνα στις 27.000 ευρώ (26.800) για την κορυφαία GT Line της δοκιμής. Από τον εξοπλισμό δεν λείπει φυσικά τίποτα, όμως η τιμή είναι πολύ «αλμυρή» ξεπερνώντας κατά 4.400 ευρώ το 5θυρο Ford Fiesta ST των 200 ίππων στην έκδοση ST2!

Ιδιαίτερη και δυναμική σχεδίαση

Το προφανές ατού του 208 είναι η εμφάνιση. Τα κάθετα λεπτά φώτα ημέρας LED που θυμίζουν «νυχιές» λιονταριού και οι δυο «κυνόδοντες» στον προφυλακτήρα, συνθέτουν το πιο επιθετικό «μούτρο» της κατηγορίας. Ειδικά στο GT Line, υποστηρίζεται από μαύρες προσθήκες στους θόλους των τροχών, αεροτομή, 17άρες ζάντες και διπλή απόληξη της εξάτμισης. Γενικότερα, αν έβγαζες το «Line» με «i» ο κόσμος -που δεν σταματά να το χαζεύει- δεν θα δυσκολευόταν να το πιστέψει.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Ανάγλυφες είναι με την σειρά τους και οι πλευρικές επιφάνειες, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα λεπτά φωτιστικά με τα κάθετα τρία διαγώνια τοποθετημένα LED -επίσης εν είδει αμυχών λιονταριού- και η γυαλιστερή μαύρη φάσα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της πόρτας του χώρου αποσκευών.

High-tech εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα

Μέσα η εικόνα δεν διαφοροποιείται έντονα από το 1.2 PureTech 100 (εδώ η δοκιμή του). Το τιμόνι είναι παχύ και διαθέτει πράσινες ραφές, μαζί με το σήμα «GT» στο κάτω μέρος, το ταμπλό φέρει ραφές ίδιου χρώματος, υπάρχει ένας ομολογουμένως εντυπωσιακός ambient φωτισμός, bucket καθίσματα και αλουμινένια πεντάλ.

Κατά τα άλλα, το τρισδιάστατο ψηφιακό καντράν 3D i-Cockpit συνεχίζει να κρύβεται κατά μεγάλο μέρος από το τιμόνι, η θέση οδήγησης θα πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα (ψηλά το κάθισμα, χαμηλά το τιμόνι για να βλέπεις πλήρως τον πίνακα οργάνων), τα υλικά και η συναρμογή είναι εξαιρετικά, οι χώροι για τους πίσω μέτριοι, αυτοί για τις αποσκευές το ίδιο (265 ή 309 λίτρα με κιτ επισκευής) και το άνοιγμα των πίσω θυρών περιορισμένο.

Δυνατός ο 1.2 PureTech, πολύ καλό κιβώτιο

Κάτω από το καπό υπάρχουν σαφώς περισσότερες διαφορές. Ο τρικύλινδρος 1.200άρης τούρμπο αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., συνεργαζόμενος άψογα με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Η κλιμάκωση του οποίου είναι απλωμένη, καταφέρνοντας να ταιριάξει τις γρήγορες επιταχύνσεις με το χαμηλό φορτίο και το ανάλογο επίπεδο θορύβου στο ταξίδι.

Διαβάστε επίσης: Λιοντάρι το νέο Peugeot 508 PSE των 400 ίππων

Το 208 «φεύγει» γρήγορα από στάση, όπως υποδηλώνουν τα 8,7 δλ. που χρειάζεται για να φτάσει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα, ωστόσο εν κινήσει είναι που πραγματικά δείχνει τους «κυνόδοντές» του. Τα άμεσα κατεβάσματα του κιβωτίου, συναρτήσει με την ελαστικότητα του μοτέρ και το αναλογικά χαμηλό βάρος των 1.230 κιλών, επιτρέπουν στο γαλλικό σουπερμίνι να μαζεύει πολύ άνετα χιλιόμετρα και να πραγματοποιεί προσπεράσεις με χαρακτηριστική ευκολία, μέχρι την τελική των 208 χλμ./ώρα. Οι 2.800 σ.α.λ. που κρατάει το μοτέρ στα 130 χλμ./ώρα ενδιαφέρουν περισσότερο το αγοραστικό κοινό, όπως και η χαμηλή στάθμη θορύβου εκεί.

Το ίδιο συμβαίνει με την κατανάλωση. Αναλόγως του προγράμματος λειτουργίας (Eco, Normal, Sport) βλέπεις αντίστοιχα αποτελέσματα και αποκομίζεις ανάλογη αίσθηση. Με το Eco γλιτώνεις καύσιμο, αλλά γκάζι και κιβώτιο μοιάζουν μουδιασμένα. Με το Sport αισθάνεσαι το αυτοκίνητο «τσιτωμένο», το κιβώτιο κρατάει περισσότερο την επιλεγμένη σχέση και κατεβάζει σχεδόν με το παραμικρό, ανεβάζοντας την κατανάλωση. Το Normal θεωρούμε είναι η ενδεδειγμένη λύση, παίρνοντας έναν ενδιάμεσο δρόμο. Η μέση τιμή των 8,5 λίτρων/100 χλμ. παρουσιάζεται τσιμπημένη πάντως.

Μίνι GTi στις στροφές, άνετο στις ευθείες

Ένας από τους λόγους για αυτό, είναι πως το «λιονταράκι» σε εμπνέει να το πιέζεις. Το βαρύ τιμόνι και η σφιχτή ανάρτηση, μαζί με το επίσης σφιχτό μπάκετ, σε βάζουν κατευθείαν στο κλίμα. Στην πρώτη καλή στροφή που συναντάς, στρίβεις και αισθάνεσαι την αμεσότητα του μπροστινού, μα κυρίως τις περιορισμένες κλίσεις. Το κορυφαίο 208 στρίβει μονοκόμματα και ουδέτερα, με την ουρά να σου λέει πως μπορεί, να το κάνει για λίγο, αλλά το σύστημα ευστάθειας να κόβει ορέξεις. Παρόλα αυτά, ευχαριστιέσαι να το οδηγείς, χάρις στο πλαίσιο που διαχειρίζεται απροβλημάτιστα όσο φόρτο και να του βάλεις, τα φρένα που παρουσιάζονται αμεσότατα και δυνατά, αλλά και τον τρόπο που διατηρεί χιλιόμετρα εντός της στροφής.

Δείτε ακόμα: «Λέων» το Peugeot 208 στον τάρανδο (+video)

Όταν οι ρυθμοί πέσουν, το 208 GT Line δείχνει το άλλο του πρόσωπο. Το σετάρισμα είναι μεν σπορτίφ, αλλά ανωμαλίες και τραχύτητα οδοστρώματος μένουν σε τροχούς-ανάρτηση-πλαίσιο. Η καμπίνα διατηρείται πρακτικά ανέπαφη, καθώς χρειάζεται επιφάνεια αντίστοιχη με αυτή πριν τα διόδια για να περάσει θόρυβος κύλισης και κραδασμοί στο εσωτερικό. Στο ίδιο μοτίβο και το μοτέρ, που κρύβει επιμελώς την τρικύλινδρη φύση του.

+ Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, εξοπλισμός, φρένα, λειτουργία κινητήρα, άνεση, ποιότητα κατασκευής

– Τιμή, χώροι πίσω επιβατών, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
8
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
208
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
103
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
100,94
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.055
Πλάτος (χλστ.)
1.745
Ύψος (χλστ.)
1.430
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.540
Βάρος (κιλά)
1.230
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
265 (309 με κιτ επισκευής)
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
56%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.700
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Skoda Enyaq iV 60 180 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge AWD 408 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Mazda MX-30 e-Skyactiv 145 PS
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store