Skoda Kamiq 1.0 TSI Vs VW T-Cross 1.0 TSI

Το πρώτο compact SUV της Skoda, το Kamiq, ήρθε και ανακάτεψε για τα καλά την τράπουλα της δημοφιλούς κατηγορίας. Ο εμφατικός σχεδιασμός του, τόσο εξωτερικά όσο και στην καμπίνα, η ικανοποιητική γκάμα κινητήρων και οι πολύ ελκυστικές του τιμές, έχουν βάλει τα δύσκολα στους αντιπάλους του.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Skoda Scala 1.5 TSI ACT 150 PS DSG

Σε αυτό το συγκριτικό θα βάλουμε απέναντί του, το συγγενικό VW T-Cross, με τα δύο μοντέλα να μοιράζονται πολλά στοιχεία, αλλά και να έχουν αρκετές διαφορές. Αμφότερα βασίζονται στην MQB-A0 πλατφόρμα κι εξοπλίζονται με τον ίδιο 1.0 TSI κινητήρα ισχύος 85 kW (115,6 PS), ο οποίος στο Kamiq αναφέρεται ως 116 PS και στο T-Cross ως 115 PS.

Το τσέχικο SUV, πωλείται με ανταγωνιστικές τιμές, όπου για την περίπτωση των 116 ίππων, στην έκδοση Ambition προσφέρεται από 18.600 ευρώ. Εξοπλιστικά ικανοποιεί πλήρως, μιας και περιλαμβάνει πλήθος στοιχείων ανέσεων κι ασφάλειας, όπως 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, σύστημα διατήρησης λωρίδας και LED φώτα. Επίσης, εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου, 2ζωνικό κλιματισμό, αισθητήρα βροχής και φωτός, ηχοσύστημα με οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ.

Από την άλλη, το VW T-Cross είναι το μοντέλο το οποίο έβαλε τη γερμανική φίρμα στην κατηγορία των μικρών SUV. Το VW T-Cross προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, όπου βασικός βενζίνης είναι ο 1.000άρης TSI των 95 ίππων, και με τιμή που ξεκινάει από 17.440 ευρώ στην αρχική έκδοση Life. Με τους 115 ίππους που συγκρίνουμε, κοστίζει από 19.150 ευρώ. Σε επίπεδο εξοπλισμού τώρα, ακόμα και η βασική έκδοση Life είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης πεζών, αισθητήρα τυφλού σημείου, ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων κι άλλα.

Με μοντέρνο σχεδιασμό

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα του τσέχικου SUV είναι πως συγκριτικά με το VW T-Cross (αλλά και με άλλα μοντέλα της κατηγορίας) διαθέτει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις. Το μήκος του Kamiq αγγίζει τα 4.241 χλστ., έναντι 4.234 χλστ. το T-Cross, με τη μεγαλύτερη διαφορά να εντοπίζεται στο μεταξόνιο. Το Kamiq διαθέτει 2.651 χλστ. μεταξόνιο (είναι μεγαλύτερο ακόμα κι από το Karoq που έχει 2.638 χλστ.), με του T-Cross να αγγίζει τα 2.590 χλστ.

Σχεδιαστικά τώρα, το μοντέλο της Skoda συνδυάζει στοιχεία από τα SUV μοντέλα της μάρκας, αλλά και από το Scala. Το καπό, ο εμπρός προφυλακτήρας και τα πλαϊνά νεύρα θυμίζουν το Kodiaq και το Karoq, όμως οι διαχωρισμένοι προβολείς αποτελούν νέο αισθητικό γνώρισμα. Το πίσω μέρος του είναι λίγο απότομα κομμένο και μοιάζει αρκετά με το Scala, ειδικά στα φανάρια. Σε γνώριμα σχεδιαστικά μονοπάτια κινείται το T-Cross, με το εμπρόσθιο τμήμα να θυμίζει το Tiguan, ενώ όμορφα «δένουν» τα LED φώτα ημέρας, που βρίσκονται εντός των εμπρός φωτιστικών. Πίσω, οι πιο παρατηρητικοί και σίγουρα λάτρεις της μάρκας θα διαπιστώσουν ότι η οριζόντια αντανακλαστική λωρίδα δίνει ένα τόνο από το αντίστοιχο τμήμα κουπέ μοντέλων των κορυφαίων Audi και Porsche.

Διαβάστε επίσης: Πιο δυναμικό από ποτέ το νέο VW Arteon

Από εκεί και πέρα, οι δυο μονομάχοι μας έχουν ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος. Το μοντέλο της Skoda διαθέτει απόσταση 188 χλστ. κι ακολουθεί το T-Cross με ελαφρώς μικρότερη, στα 184 χλστ. Βέβαια σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε ότι το Kamiq έχει στο προαιρετικό εξοπλισμό του, το Sport Chassis Control, με κατά 10 χιλιοστά χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση, που μπορεί να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της μεταξύ Normal και Sport με τη χρήση του Driving Mode Select.

Ευρύχωρα και τα δύο, πιο ποιοτικό το Kamiq

Περνώντας στο εσωτερικό των δύο B-SUV και ξεκινώντας από το Kamiq, η εικόνα του είναι ίδια με εκείνη του Scala τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε ποιότητα. Συνολικά δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και διακρίνεται για το κομψό του ντιζάιν και την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Μαλακά πλαστικά απαρτίζουν το ταμπλό κι ένα τμήμα των εμπρός θυρών, με την ευχάριστη εικόνα να ενισχύεται από το διακοσμητικό πάνελ στο ταμπλό, το οποίο συνδυάζεται με επενδύσεις χρωμίου και σωστές αναλογίες. Το προαιρετικό virtual cockpit των 10,25 ιντσών δίνει το «παρών» στις πιο πλούσιες εκδόσεις, όπως και οι οθόνες 6,5-9,2 ιντσών του συστήματος infotainment στην κεντρική κονσόλα, οι οποίες μπορούν να εξοπλιστούν με το προαιρετικό σύστημα με τα δέκα ηχεία.

Δείτε ακόμα: Mercedes A 160 ή Skoda Kamiq 1.5 TSI στα ίδια λεφτά;

Εντός του VW, η σχεδίαση είναι γνώριμη, με τον οδηγό και τους επιβάτες να απολαμβάνουν ένα ευχάριστο και ποιοτικό περιβάλλον. Τα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό και τις επιμέρους επιφάνειες είναι σκληρά, αλλά με προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον προαιρετικό και ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display, ο οποίος τραβάει τα βλέμματα. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας, υπάρχει η 8 ιντσών οθόνη αφής για το infotainment. Αυτό παρέχει όλες τις ευκολίες και τις επιλογές διασύνδεσης με το κινητό σας τηλέφωνο. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και βολικά, απολαμβάνοντας εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, ενώ και το κάθισμά του επιδέχεται πλήθος ρυθμίσεων.

Σε επίπεδο χώρων, τέσσερις επιβάτες θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις και στα δύο αυτοκίνητα. Ωστόσο, στο πίσω μέρος της καμπίνας του Kamiq οι φιλοξενούμενοι έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο αέρα για τα πόδια. Από την άλλη πλευρά το T-Cross έχει το πλεονέκτημα του στάνταρ πίσω συρόμενου καθίσματος. Το Skoda Kamiq κερδίζει και στο χώρο αποσκευών, μιας και προσφέρει 400 λίτραέναντι των 347 λίτρων του T-Cross. Με τη μετακίνηση του συρόμενου καθίσματος προς τα εμπρός αυξάνεται στα 417 λτ., όμως τότε μειώνεται δραστικά ο χώρος για τα πόδια.

Ικανός και οικονομικός κινητήρας

Αμφότερα τα μοντέλα του συγκριτικού εξοπλίζονταν από τον 3κύλινδρο κινητήρα πασπαρτού των 999 κ.εκ., που «φοριέται» σε αρκετά μοντέλα του γκρουπ. Ζωντανό μοτέρ που αποδίδει σε μεγάλο φάσμα στροφών, με την ροπή των 200 Nm να προσφέρει ικανοποιητικό τράβηγμα από τις μόλις 1.500 σ.α.λ.

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις τώρα, παρά το γεγονός πως η ισχύς και η ροπή είναι ίδιες, το Kamiq κατά την επιτάχυνση από στάση είναι ελαφρώς ταχύτερο, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,9 δλ., την ίδια στιγμή που το T-Cross απαιτεί 10,2 δλ, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 194 κι 193 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Στο ταξίδι, η μακριά 6η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές, (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.700 σ.α.λ.), δίχως όμως να κρεμάει ο κινητήρας. Τέλος, η κατανάλωση είναι λογική και στα δυο μοντέλα αφού κατά τη διάρκεια του συγκριτικού το Kamiq «έκαψε» 7,4 λτ./100 χλμ., με το T-Cross να είναι περισσότερο ολιγαρκές με τα 6,8 λτ. καυσίμου που απαίτησε για κάθε 100 χλμ. απόστασης.

Διαβάστε επίσης: Kia XCeed 1.4 T-GDi vs VW T-Roc 1.5 TSI

Όπως τα θέλει ο σύγχρονος οδηγός στο δρόμο

Αυτό που μας εντυπωσίασε και στα δυο μοντέλα, είναι πως μπορούν να προσαρμοστούν με εξαιρετική ευκολία στα «θέλω» του οδηγού, με αρωγούς τον ελαστικό κινητήρα, την καλορυθμισμένη ανάρτηση και το στιβαρό πλαίσιο. Ίδια δομή έχουν και οι αναρτήσεις τους με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με το Skoda Kamiq να είναι λίγο πιο… ανθεκτικό υπό καθεστώς πίεσης, παρά τα 188 χλστ. απόστασης από το έδαφος. Κι όλα αυτά χωρίς να θυσιάζει στο παραμικρό την άνεση των επιβαινόντων. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων το μικρό SUV της Skoda είναι πολύ σταθερό, ταξιδεύει ξεκούραστα τους επιβάτες του και δεν θα φοβίσει σε γρήγορες ταχύτητες. Εξίσου ασφαλές είναι και σε διαδρομές με στροφές, με το τιμόνι να ακολουθεί τις εντολές του οδηγού και να έχει καλή αμεσότητα. Τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι αποτελεσματικά και επιβραδύνουν έγκαιρα το αμάξωμα.

Περνώντας στο T-Cross, το στήσιμό του του προσφέρει μια εξίσου ασφαλή αίσθηση, με τον οδηγό να νιώθει ότι «κουμπώνει» αμέσως στο γερμανικό compact SUV. Η ανάρτηση φιλτράρει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αφήνοντας έτσι σχεδόν ανεπηρέαστη την καμπίνα. Όταν του «δώσεις δρόμο» θα ανεβάσει με ευκολία το δείκτη του ταχυμέτρου και θα κρατήσει άνετα το ρυθμό του. Πέρα από την ευρωστία του κινητήρα οι επιβάτες θα απολαύσουν την πολύ καλή ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης. Σε πιο σφιχτά κομμάτια οι κλίσεις του αμαξώματος υπάρχουν, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν είναι έντονες. Και να πιεστεί, το T-Cross θα στρίψει προβλέψιμα κι υποστροφικά, αλλά θα «μαζευτεί» εύκολα με «άσε» στο δεξί πεντάλ και λίγο παραπάνω στρίψιμο του τιμονιού. Το τελευταίο μάλιστα μεταφέρει επαρκή πληροφόρηση παρά την τεχνητή αίσθηση που έχει. Είναι όμως ελαφρύ και θα εκτιμηθεί δεόντως στους αστικούς ελιγμούς.

Δείτε ακόμα: Αλλαγές σε όλα τα μοντέλα της Skoda

Ο νέος είναι ωραίος!

Ο λόγος φυσικά για το Skoda Kamiq το οποίο έχει όλες τις περγαμηνές για να επιτύχει στην εν λόγω κατηγορία. Εμφάνιση, άνεση, επιδόσεις, αλλά και πολύ καλή οδική συμπεριφορά θα ικανοποιήσει το μεγαλύτερο ποσοστό του υποψήφιου αγοραστικού κοινού. Όμως και το VW T-Cross θα σας αρέσει, μιας και προσφέρεται πλήρες ακόμα και από τη βασική του έκδοση, ενώ το βαρύ όνομα της VW αποτελεί αγοραστική εγγύηση που για κάποιους είναι εκ των ουκ άνευ. Κάτι που συνδυαστικά με την εμφάνιση, τις επιδόσεις και τον εξοπλισμό θα οδηγήσει τον αγοραστή στην τελική επιλογή του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλο Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 999
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 116/5.000-5.500 115/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 200/2.000-3.500 200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,9 10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 194 193
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.*) 5,3 6,0
Βάρος (κιλά) 1.231 1.195
*WLTP
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών
Μοντέλο Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS
Μήκος (χλστ.) 4.241 4.108
Πλάτος (χλστ.) 1.793 1.760
Ύψος (χλστ.) 1.553 1.584
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.651 2.551
Χώρος αποσκευών (λτ.) 400 347-417
Κατανάλωση – Κόστη Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 7,4 6,8
Κόστος στα 12.000 χλμ.* 1.258 € 1.156 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 116 138
Τέλη κυκλοφορίας 113,7 € 165,6 €
Εξοπλισμός  – τιμή
Μοντέλο Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας τυφλού σημείου ο
Αερόσακοι 7 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη 8 ιντσών Οθόνη 8 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 18.600 19.150
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
Το κόστος κατανάλωσης είναι υπολογισμένο με μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,417 €/λτ.
Get it on Google Play Download on the App Store