Άλλο ένα πολύ δημοφιλές ντίζελ «πέθανε»

Τα αυτοκίνητα με τους κινητήρες πετρελαίου ολοένα και λιγοστεύουν και τη θέση τους παίρνουν τα υβριδικά και τα plug-in hybrid με τα μηχανικά σύνολα βενζίνης. Ένα ακόμα πολύ δημοφιλές ντίζελ μοντέλο, το οποίο λίγο καιρό πριν βγει ο αντικαταστάτης του σταμάτησε να πωλείται με πετρελαιοκινητήρα, είναι το Nissan Qashqai.

Μέχρι πριν από λίγο καιρό ήταν διαθέσιμο το Qashqai 1.5 dCi, σε τιμές που ξεκινούσαν από τις 21.790 ευρώ. Ο πολύ πετυχημένος βελτιωμένος 1.500άρης κινητήρας της Renault, είχε απόδοση 116 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. και ξεχώριζε αρχικά για την ομαλή λειτουργία του και το χαμηλό θόρυβο. Επίσης ήταν πολύ ολιγαρκής σε καύσιμο (5,7 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες) και εξασφάλιζε καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δλ.).

Στις αρχές του 2019 είχε διατεθεί και με το νέο και πιο ισχυρό ντίζελ των 1.7 λτ., σε τιμές που ξεκινούσαν από τις 25.890 ευρώ το 2WD και από 27.990 ευρώ το 4×4. Ο εν λόγω ντίζελ είχε ισχύ 150 ίππων και 340 Nm ροπής και συνδύαζε δυναμικές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση.

Τώρα το Qashqai προσφέρεται σε μια νέα αρχική έκδοση, την Acenta Business με πλούσιο εξοπλισμό και τιμή από 22.390 ευρώ. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αισθητήρες φωτός και βροχής, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου. Ο πολύ καλός σε λειτουργία και αποδοτικός 1.300άρης turbo κινητήρας με τους 140 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και τα 240 Nm ροπής στις 1.600-3.500 σ.α.λ., είναι ελαστικός, έχει πολιτισμένη λειτουργία και εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,4 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 193 χλμ./ώρα, ενώ η μεικτή κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι 6,3 λτ./100 χλμ. και 144 γρ./χλμ. αντίστοιχα (WLTP).

Σε λίγες μέρες και συγκεκριμένα στις 18 Φεβρουαρίου η Nissan θα πραγματοποιήσει τα αποκαλυπτήρια του εντελώς νέου Qashqai, το οποίο θα εξοπλίζεται με δύο κινητήρες. Αρχικά με τον 1.3 λτ. κινητήρα βενζίνης με ήπια υβριδική τεχνολογία και σε δύο εκδόσεις ισχύος, 140 και 160 ίππων, με την τελευταία να προσφέρεται και με 4κίνηση. H πιο δυνατή έκδοση θα είναι η πλήρως υβριδική ePower με ισχύ 190 ίππων και σε συνδυασμό με 1.5 λτ.

Get it on Google Play Download on the App Store