Αναποτελεσματικό το αυτόνομο φρενάρισμα;

Έρευνα της American Automobile Association (AAA) για τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος με λειτουργία εντοπισμού πεζών, αποκάλυψε πως ορισμένα συστήματα δεν είναι τόσο αποτελεσματικά.

Πλέον τα σύγχρονα μοντέλα ενσωματώνουν πολλές τεχνολογίες που αυξάνουν την ενεργητική ασφάλεια. Μια εξ αυτών είναι και τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, που σκοπό έχουν να μειώσουν τα τροχαία με πεζούς.

Δείτε ακόμα: Τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας του VW Polo

Όμως, η έρευνα της Αμερικάνικης Ένωσης Αυτοκινητιστών (AAA) η οποία πραγματοποιήθηκε σε 4 μεσαία σεντάν με το συγκεκριμένο σύστημα (Chevrolet Malibu, Honda Accord, Tesla Model 3 και Toyota Camry) απέδειξε πως μόνο σε χαμηλές ταχύτητες δεν χτύπησαν τον πεζό, και μάλιστα η αποτελεσματικότητα δεν άγγιξε το 100%. Η ένωση είχε δημιουργήσει διάφορα σενάρια, ώστε να μπορέσουν να αξιολογήσουν τα συστήματα κάτω από όλες τις περιστάσεις, όπως για παράδειγμα όταν ένας ενήλικας «πετιέται» στο κινούμενο αυτοκίνητο, ή όταν ένα παιδί «πετάγεται» στην κίνηση ανάμεσα σε δύο παρκαρισμένα αυτοκίνητα, αλλά και διάφορα άλλα. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους, μόλις το 40% των ατυχημάτων με ενήλικα που «πετάχτηκε» μπροστά στο αυτοκίνητο, αποφεύχθηκε κι αυτό, με ταχύτητα μόλις 32 χλμ./ώρα. Με υψηλότερη ταχύτητα (50 χλμ./ώρα) η σύγκρουση με τον πεζό… ήταν απλά αναμενόμενη!

Διαβάστε επίσης: Πόσο ασφαλή είναι τα συστήματα ασφαλείας;

Απογοητευτικά όμως ήταν τα αποτελέσματα στα σενάρια που εμπλέκονταν παιδιά. Σχεδόν 9 στις 10 φορές (για την ακρίβεια το 89%) που το παιδί πεταγόταν στο αυτοκίνητο το σύστημα δεν μπορούσε να κάνει τίποτε για να αποφύγει τη σύγκρουση. Αντίστοιχα κακές επιδόσεις είχαν και στα σενάρια, όπου το αυτοκίνητο έστριβε και συναντούσε πεζούς στο διάβα του. Και το κακό σερί δεν σταματάει εδώ, μιας και σύμφωνα με τους ερευνητές του ΑΑΑ, τη νύχτα τα εν λόγω συστήματα είναι αναποτελεσματικά μιας και το 75% των σεναρίων ως κατάληξη, είχε τη σύγκρουση.

Το βίντεο παρακάτω αποδεικνύει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, γιατί ο οδηγός δεν θα πρέπει να επαφίεται στην τεχνολογία που φέρει το αυτοκίνητό του και θα πρέπει να έχει συνεχώς το νου του στο τιμόνι!

Get it on Google Play Download on the App Store