Από τη Ρωσία με αγάπη «νέα» αυτοκινητοβιομηχανία

Ο πόλεμος στην Ουκρανία βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη από τις ραγδαίες εξελίξεις ανά τον κόσμο. Μια τέτοια «απώλεια» είναι η αποχώρηση της Renault από τη Ρωσία, με αποτέλεσμα το εργοστάσιο της γαλλικής εταιρείας να μείνει «ορφανό».

Οχι για πολύ, όμως, απ’ ότι φαίνεται. Σύμφωνα με το Reuters, ο δήμαρχος της Μόσχας, Σεργκέι Σομπιάνιν, δήλωσε ότι τα εργοστάσια της Renault θα κρατικοποιηθούν και χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή ενός νέου μοντέλου της Moskvich. «Ο ξένος ιδιοκτήτης αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα. Έχει το δικαίωμα να το κάνει αυτό, αλλά δεν μπορούμε να επιτρέψουμε σε χιλιάδες εργαζόμενους να μείνουν χωρίς δουλειά», έγραψε ο Σομπιάνιν στην ιστοσελίδα του. «Το 2022, θα ανοίξουμε μια νέα σελίδα στην ιστορία του Moskvich». Το εργοστάσιο έχει μια «μακρά και ένδοξη ιστορία», σύμφωνα με τον ίδιο, ξεκινώντας με την παραγωγή οχημάτων Ford πριν από σχεδόν 100 χρόνια και αυτοκινήτων Moskvich μέχρι το 1998, όταν η Renault εισήλθε στην αγορά.

Η γαλλική εταιρεία πούλησε το 100% των μετοχών της στην πόλη της Μόσχας, καθώς και το μερίδιό της στη ρωσική κατασκευάστρια εταιρεία Avtovaz σε ένα ρωσικό επιστημονικό ινστιτούτο για 1 (συμβολικό) ρούβλι. Να σημειωθεί πως η Renault, βάση της συμφωνίας, μπορεί να αποκτήσει εκ νέου τα περιουσιακά στοιχεία της εντός έξι ετών από την πώληση. Πάντως, «χρειάζονται τουλάχιστον δύο χρόνια και 1 δισεκατομμύριο δολάρια (950 εκατ. ευρώ περίπου σύμφωνα με τη σημερινή ισοτιμία) για την ανάπτυξη ενός νέου αυτοκινήτου», σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών. Η μάρκα θα αρχίσει να πουλά παραδοσιακά οχήματα μ θερμικό κινητήρα πριν προχωρήσει ενδεχομένως σε ηλεκτρικά πρότζεκτς..

Σύμφωνα με την Autostat, μια υπηρεσία στατιστικής και ανάλυσης, υπάρχουν ακόμα 200.000 αυτοκίνητα Moskvich ταξινομημένα στη Ρωσία, 46.000 από τα οποία είναι άνω των 35 ετών. Τα οχήματα κατασκευάστηκαν χρησιμοποιώντας ανταλλακτικά κατασκευασμένα στη Ρωσία και την Ανατολική Γερμανία, αλλά η μάρκα χρεοκόπησε το 2006 μετά την ιδιωτικοποίησή της και την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιατί σε κάποιες χώρες το τιμόνι είναι δεξιά;
Γιατί σε κάποιες χώρες το τιμόνι είναι δεξιά; …
Οι εκθαμβωτικές «ιπτάμενες» ζάντες της Rolls-Royce
Οι εκθαμβωτικές «ιπτάμενες» ζάντες της Rolls-Royce …
Το MG TF ετοιμάζεται για τη μεγάλη επιστροφή
Το MG TF ετοιμάζεται για τη μεγάλη επιστροφή
Πατροπαράδοτη Lambo Murcielago μας έχει «στο χέρι»
Πατροπαράδοτη Lambo Murcielago μας έχει «στο χέρι»
5.000 ευρώ για έναν συμπλέκτη ζήτησαν στη Σαντορίνη!
5.000 ευρώ για έναν συμπλέκτη ζήτησαν στη Σαντορίνη! …
Ο Koenigsegg πουλάει το GR Yaris του!
Ο Koenigsegg πουλάει το GR Yaris του!
Πανικός για το Citroen Ami Buggy!
Πανικός για το Citroen Ami Buggy!
Η Toyota Supra από την Alpina είναι όνειρο
Η Toyota Supra από την Alpina είναι όνειρο
Το πιστοποιημένο «τζιπάκι» που κατασκευάζεται στην Ελλάδα!
Το πιστοποιημένο «τζιπάκι» που κατασκευάζεται στην Ελλάδα! …
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store