Η Renault πουλάει την AvtoVAZ για 1 ρούβλι!

Από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η Renault ήταν αυτή που βρέθηκε στην πιο δυσχερή θέση όταν ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία και άρχισαν οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας. Οι Γάλλοι δεν μπορούσαν απλά να αποσυρθούν από την εκεί αγορά, ούτε να κλείσουν εργοστάσια, καθώς πέρα από την εμπορική σημασία της ρωσικής αγοράς, υπάρχει και ένα 68% μετοχών στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας. Η λύση για την AvtoVAZ βρέθηκε, αλλά απέχει από το να χαρακτηριστεί ως «ιδανική».

Για την ακρίβεια, αποτελεί τον ορισμό της λύσης ανάγκης. Οι Γάλλοι αποφάσισαν να μεταβιβάσουν το πλειοψηφικό πακέτο της AvtoVAZ στο αυτοκινητικό κέντρο ερευνών NAMI, που μεταξύ άλλων είναι υπεύθυνο για τη συναρμολόγηση του Aurus Senat, έναντι του συμβολικού ποσού του 1 ρουβλίου! Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής οχημάτων στη Ρωσία, δηλαδή, άλλαξε χέρια για μόλις 0,013 ευρώ! Η Renault διατηρεί δικαίωμα επανάκτησης εντός 5 ή 6 ετών, όμως σύμφωνα με το Ρώσο υπουργό Εμπορίου θα πρέπει να βάλει σαφώς βαθύτερα το χέρι στην τσέπη: «Αν στο μεσοδιάστημα κάνουμε επενδύσεις, θα ληφθούν υπόψη στο τελικό ποσό επαναγοράς. Δεν πρόκειται να κάνουμε δώρα».

Μαζί με τη μεταφορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών στο NAMI, το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα (που κατασκευάζει και Nissan) περνάει στον έλεγχο της διοικούσας αρχής της πόλης. Η επένδυση των Γάλλων στη μητρική της Lada ξεκίνησε το 2008, με την απόκτηση του 25% έναντι περισσότερων από 1 δις δολαρίων. Η γαλλική φίρμα συνέχισε να διευρύνει το μερίδιό της, απορροφώντας πλήρως τη ρωσική το 2017. Κατά συνέπεια, οι Γάλλοι έμειναν περισσότερο εκτεθειμένοι από κάθε άλλη δυτική επιχείρηση, όχι απλά αυτοκινητοβιομηχανία, όταν ξεκίνησε η επιβολή κυρώσεων στη Ρωσική Ομοσπονδία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι κυρώσεις «ξεγυμνώνουν» τα ρωσικά αυτοκίνητα
Οι κυρώσεις «ξεγυμνώνουν» τα ρωσικά αυτοκίνητα …
Έκλεισε ο κύκλος του Nissan GT-R και στην Ιαπωνία
Έκλεισε ο κύκλος του Nissan GT-R και στην Ιαπωνία
«Στοπ» στην παραγωγή της Mustang λόγω μικροτσίπ
«Στοπ» στην παραγωγή της Mustang λόγω μικροτσίπ …
Έκλεισε ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία
Έκλεισε ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία
Η Citroen καταργεί τα MPV έπειτα από 28 χρόνια
Η Citroen καταργεί τα MPV έπειτα από 28 χρόνια
VW: «Δεν θα φτιάξει πριν το 2024 η έλλειψη μικροτσίπ»
VW: «Δεν θα φτιάξει πριν το 2024 η έλλειψη μικροτσίπ» …
Το ασύλληπτο κέρδος της Ferrari ανά αυτοκίνητο
Το ασύλληπτο κέρδος της Ferrari ανά αυτοκίνητο
Τέλος το Ford Mondeo από την Ευρώπη
Τέλος το Ford Mondeo από την Ευρώπη
VW: «Έμφαση στην ποιότητα κι όχι στην ποσότητα»
VW: «Έμφαση στην ποιότητα κι όχι στην ποσότητα» …
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Opel Astra στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Mazda CX-60 PHEV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου και πιο ακριβού Toyota Hilux GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Abarth 595/695 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο σπορ και ακριβό Toyota Yaris GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου καλοκαιρινού VW T-Roc Cabriolet
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store