Γιατί το VW Passat του 1988 ήταν ριζοσπαστικό;

Η VW έχει μακρόχρονη και ισχυρή παρουσία στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν με το Passat, το οποίο έχει σημειώσει πάνω από 30 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, σε σχεδόν πέντε δεκαετίες εμπορικής καριέρας. Αντίστοιχα και στην Ελλάδα, το Passat είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα στην κατηγορία του, με περισσότερες από 20.000 πωλήσεις τα τελευταία 15 χρόνια.

Δείτε ακόμα: Σε premium μονοπάτια το νέο VW Passat

Η ιστορία του ξεκίνησε το 1972 με το πρώτης γενιάς Passat, ενώ το υπάρχον 8ης γενιάς παρουσιάστηκε το 2014 και έκτοτε έχει δεχτεί πολλές αναβαθμίσεις. Ωστόσο, το πιο ριζοσπαστικό από όλα τα Passat που έφερε μεγάλες ανατροπές, ήταν το τρίτης γενιάς, ή Passat B3. Καταρχήν οι δύο πρώτες γενιές του Passat βασίζονταν στην πλατφόρμα του Audi 80, με το οποίο παράλληλα έμοιαζαν και πολύ σχεδιαστικά.

Το Passat B3 έσπασε τους δεσμούς που είχε μέχρι τότε με την Audi, αφού εξελίχθηκε πάνω στη νέα πλατφόρμα B3 της VW. Αυτή διέθετε πολλά κοινά τμήματα με την πλατφόρμα Group A2 της VW, όπου βασιζόταν και το δεύτερης γενιάς Golf. Όμως για την περίπτωση του Passat είχε μεγαλώσει σε μήκος και πλάτος, ενώ για πρώτη φορά το μεσαίο μοντέλο της VW διέθετε εγκάρσια διάταξη του κινητήρα αντί για διαμήκη. Αυτή η πολύ μεγάλη αλλαγή σε συνδυασμό με την «τεντωμένη» πλατφόρμα έκανε το τρίτης γενιάς Passat ένα πάρα πολύ ευρύχωρο αυτοκίνητο. Γι’αυτό και του δόθηκε ο τίτλος «θαύμα χώρων», αφού από το πεντάλ του γκαζιού μέχρι το πίσω κάθισμα μετρούσε απόσταση δύο μέτρων. Ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι μεγάλοι, όπως και το τεράστιο πορτ μπαγκάζ των 578 λτ. στο σεντάν.

Δείτε ακόμα: Νέο VW Passat GTE με κατανάλωση 1,7€/100 χλμ.

To Passat B3 με το χαρακτηριστικό υπερυψωμένο τρίτο όγκο στο τετράθυρο αμάξωμα είχε μήκος 4.573 χλστ. (4.775 χλστ. το τωρινό Passat), πλάτος 1.704 χλστ., ύψος 1.428 χλστ. και μεταξόνιο 2.623 χλστ. Άλλο ένα ξεχωριστό του γνώρισμα εξωτερικά ήταν ο πολύ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd: 0,29). Σε αυτό συνέβαλλε και η κλειστού τύπου μάσκα, που είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 1981 στο πρωτότυπο VW Auto 2000 με την αεροδυναμική της τάξεως του 0,25. Άλλη μία καινοτομία για το Passat, ήταν ότι σε αυτή τη γενιά του τοποθετήθηκαν για πρώτη φορά δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς.

Οι πιο κύριες εξοπλιστικές του εκδόσεις ήταν τρεις: CL, GL και GT. Στον προαιρετικό του εξοπλισμό προσφέρονταν από το 1988 το ABS, από το Δεκέμβριο του 1992 είχε μετωπικούς αερόσακους και προεντατήρες ζωνών, ενώ οι πιο δυνατές εκδόσεις διέθεταν και ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό EDL (Electronic Differential Lock). Σπάνια χαρακτηριστικά για την εποχή εκείνη ήταν ακόμα η αυτορρυθμιζόμενη πίσω αερανάρτηση, που διατηρούσε σταθερή την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ανεξάρτητα από το φορτίο και ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος κλιματισμός, γνωστός μέχρι σήμερα ως Climatronic.

Δείτε ακόμα: VW Passat W8 ανασταίνουν και νεκρούς! (+video)

Η γκάμα των κινητήρων ήταν μεγάλη, μεταξύ των οποίων πιο δημοφιλείς στην ελληνική αγορά ήταν αυτοί των 1.6 λτ. με τους 72 ίππους και των 1.8 λτ. με τους 90 ίππους. Υπήρχε και 2.0 λτ. με 116 ίππους και 136 ίππους, το G60 1.9 λτ. με 160 ίππους και το VR6 2.8 λτ. με 174 ίππους. Στους ντίζελ οι επιλογές ήταν ο 1.6 λτ. Turbo Diesel των 80 ίππων και οι ατμοσφαιρικοί 1.9 Diesel των 68 ίππων αρχικά και μετέπειτα των 75 ίππων. Επίσης, εκτός από το προσθιοκίνητο υπήρχε και το τετρακίνητο Syncro με τα μηχανικά σύνολα των 2.0 λτ. 116 PS και το G60.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Χωμάτινος πρωταθλητής το 1.000άρι Ford Fiesta
Χωμάτινος πρωταθλητής το 1.000άρι Ford Fiesta
«Αρκτικό» Toyota Hilux σε τιμή που παγώνει
«Αρκτικό» Toyota Hilux σε τιμή που παγώνει
Το Isuzu με ανάρτηση Lotus και τετραδιεύθυνση!
Το Isuzu με ανάρτηση Lotus και τετραδιεύθυνση!
Land Rover Discovery για κοστουμάτους αγρότες
Land Rover Discovery για κοστουμάτους αγρότες
Η διαχρονική παρερμηνεία των μπάκετ καθισμάτων
Η διαχρονική παρερμηνεία των μπάκετ καθισμάτων …
«Μπουμπούκι» Hyundai Atos με 15.600 χλμ.
«Μπουμπούκι» Hyundai Atos με 15.600 χλμ.
Θυμάστε το παρανοϊκό Renault Espace F1;
Θυμάστε το παρανοϊκό Renault Espace F1;
Το φθηνότερο ηλεκτρικό pick up των 3.150 ευρώ
Το φθηνότερο ηλεκτρικό pick up των 3.150 ευρώ
Και plug-in υβριδικό το επόμενο Ford Ranger
Και plug-in υβριδικό το επόμενο Ford Ranger
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η νέα Skoda Octavia Scout
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις Kia Sportage σε χαμηλότερες τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο φθηνό οικογενειακό των 14.500 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 17.950 ευρώ το νέο Citroen C4 C-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων