Γνωρίζετε τη Mercedes που γέννησε το Pagani Zonda;

Γνωρίζετε το Pagani Zonda. Γνωρίζετε, όμως, ότι η «καρδιά» του προέρχεται από τη Mercedes SL R129; Συγκεκριμένα την εξωφρενική SL73 AMG.

Το 1995, οι μηχανικοί της AMG έπιασαν στα χέρια τους την SL600 με σκοπό να την μετατρέψουν σε supercar. Ο 6λιτρος V12 των 394 ίππων υποβλήθηκε σε εκτενείς μετατροπές στην κεφαλή, την εξάτμιση και τη χαρτογράφηση. Το βασικότερο όλων: υπερκυβίστηκε κατά 1.3 λίτρα! Αυτό το 1.300άρι μοτέρ παραπάνω, συν τις βελτιώσεις, απέφεραν το συναρπαστικό αποτέλεσμα των 525 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 750 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Βελτιώσεις υπήρχαν και στο τρίπτυχο σασί-ανάρτηση-φρένα, ωστόσο κατ’ εξοχήν πεδίο δράσης της SL73 ήταν οι ευθείες. Τις οποίες δεν είναι υπερβολή να πούμε, πως «κατάπινε».

Δείτε ακόμα: Η τρομακτική ορμή της Mercedes-AMG GT Black Series

Παρά τα 1.975 κιλά του αμαξώματος, το μακρύ 5άρι αυτόματο και τα αναλογικά στενά ελαστικά 275/35/18 (245/40/18 μπροστά), έφτανε στα 100 χλμ./ώρα από στάση μέσα σε 4,8 δλ. και ήταν με διαφορά το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής με σήμα το αστέρι, μέχρι τότε. Ακόμα πιο σοκαριστική ήταν στο θέμα της τελικής, η οποία –κατόπιν αφαίρεσης του κόφτη των 250 χλμ./ώρα- άγγιζε τα 319 χλμ./ώρα!

Ο κινητήρας των 7.291 κ.εκ. ήταν τόσο εντυπωσιακός και μηχανολογικά άρτιος, ώστε ο Horacio Pagani τον επέλεξε για το πρώτο του αυτοκίνητο: το σήμερα θρυλικό, Zonda! Ακόμα σήμερα, παραμένει το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα μοτέρ που έχει τοποθετηθεί σε Mercedes παραγωγής.

Διαβάστε επίσης: Τέρας Brabus Rocket με 900 ίππους και 1.250 Nm!

 

Όλες κι όλες 300 «73άρες» κατασκευάστηκαν μέχρι το 2001 (διατέθηκε σπασμωδικά, το 1995 και μετά πάλι από το 1997 μέχρι το ’01), καθιστώντας το γερμανικό roadster σπανιότερο από το Pagani. Μια εξ αυτών, πωλείται. Όχι όποια κι όποια, αλλά η πρώτη που κατασκευάστηκε (από τη δεύτερη «φουρνιά»)! Με σειριακό αριθμό «0001», 139.000 χλμ. στο κοντέρ και άριστη διατηρημένη από το 1997, απαιτεί ένα πολύ μεγάλο ποσό για να αλλάξει γκαράζ (349.000 ευρώ), αλλά μιλάμε για τον πνευματικό πατέρα ενός εκ των καλύτερων supercars όλων των εποχών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πόσο πιθανή είναι η επιστροφή της Alfa Romeo Alfetta;
Πόσο πιθανή είναι η επιστροφή της Alfa Romeo Alfetta; …
Η κινεζική limo που τρέμουν οι Γερμανοί!
Η κινεζική limo που τρέμουν οι Γερμανοί!
Ερωτική BMW M6 του '88 προκαλεί φθόνο
Ερωτική BMW M6 του '88 προκαλεί φθόνο
2λιτρη τουλάχιστον 500 ίππων η Mercedes-AMG C63
2λιτρη τουλάχιστον 500 ίππων η Mercedes-AMG C63
Πλησιάζει το τέλος των σπορ αυτοκινήτων;
Πλησιάζει το τέλος των σπορ αυτοκινήτων;
Ποια SUV αγόραζαν οι Έλληνες πριν 20 χρόνια;
Ποια SUV αγόραζαν οι Έλληνες πριν 20 χρόνια;
Όταν η Maserati «έδειρε» τη Ferrari μέσω... Ferrari!
Όταν η Maserati «έδειρε» τη Ferrari μέσω... Ferrari!
Η ευφυής και μοναδική καινοτομία της Porsche 928
Η ευφυής και μοναδική καινοτομία της Porsche 928
Hyundai i10 του 2009 με 20.470 χιλιόμετρα
Hyundai i10 του 2009 με 20.470 χιλιόμετρα
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η νέα Skoda Octavia Scout
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις Kia Sportage σε χαμηλότερες τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο φθηνό οικογενειακό των 14.500 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 17.950 ευρώ το νέο Citroen C4 C-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων