Γνωρίζετε την απαράμιλλη Alfa Romeo 164 3.5 V10; - AutoGreekNews

Γνωρίζετε την απαράμιλλη Alfa Romeo 164 3.5 V10;

Η 164 αποτελεί κεφάλαιο για την Alfa Romeo. Σημείο καμπής, θα λέγαμε. Πρώτη με κινητήρα Twin Spark, πρώτη με τριψήφια ονομασία, πρώτη -και μοναδική- με V10 κινητήρα! Το τελευταίο μπορεί να προκαλεί αίσθηση, όμως είναι πέρα για πέρα αληθινό.

Στα μέσα της δεκαετίας του 80, οι Ιταλοί ήθελαν να κάνουν το βήμα παραπάνω στη Formula 1. Το αρχικό πλάνο προέβλεπε την προμήθεια νέου τύπου κινητήρων και αν το project στέφονταν από επιτυχία, η Alfa Romeo θα αναβαθμίζονταν σε κατασκευαστή – support της Ferrari. Ό,τι ισχύει σήμερα δηλαδή, αλλά 36 χρόνια πίσω. Το 1985, Fiat και Ligier ήρθαν σε συμφωνία για από κοινού πορεία στην κορωνίδα του motorsport, με τα μοτέρ της Alfa στο κέντρο των γαλλικών μονοθεσίων. Ο Pino D’ Agostino, εκ των κορυφαίων μηχανικών της εποχής, εισηγήθηκε την εξέλιξη ενός ατμοσφαιρικού V10 κινητήρα 3.5 λίτρων, κόντρα στους υπερτροφοδοτούμενους 1.5 I4, V6 και V8 (1.5 V8 διέθετε και η Alfa μέχρι τότε) που κυριαρχούσαν στο grid.

Η πρότασή του έγινε δεκτή και η εξέλιξη του 3.5 V10 ξεκίνησε τάχιστα, στα τέλη του 1985. Μέχρι το καλοκαίρι του 1986, ο πρωτοποριακός κινητήρας ήταν έτοιμος! Με απόδοση 630 ίππων στις 13.000 σ.α.λ. και 373 Nm στις 8.500 σ.α.λ. ήταν μεν αρκετά πιο αδύναμος σε σχέση με τους τούρμπο των Renault και TAG (Porsche), που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούσαν τα 900 άλογα, αλλά ταυτόχρονα ζύγιζε πολύ λιγότερο και δεν υπέφερε ούτε από lag, ούτε από υψηλές θερμοκρασίες. Το σκεπτικό, κοινώς, ήταν «χάνουμε στις ευθείες, κερδίζουμε στις στροφές και την αξιοπιστία». Κάτι που δεν υλοποιήθηκε ποτέ καθώς το deal μεταξύ Ιταλών και Γάλλων χάλασε, αφήνοντας αμανάτι στο Μιλάνο τον δεκακύλινδρο.

Προκειμένου να μην πάει χαμένος, οι ιθύνοντες της Alfa Romeo αποφάσισαν να τον αξιοποιήσουν σε ένα πρωτότυπο μιας νέας κατηγορίας αγωνιστικών, ονόματι Pro-Car (στα χνάρια της επιτυχημένης διοργάνωσης από τη BMW, με τις M1 Procar). Τα Pro-Car (Production Car) ήταν αυτοκίνητα που έμοιαζαν σε αυτοκίνητα παραγωγής, αλλά έφεραν εξαρτήματα από τη Formula 1. Κάτι σαν υπερ-πρωτάθλημα Τουρισμού, δηλαδή. Η επιλογή των Λομβαρδών για βάση του project, ήταν η 164. Επειδή όμως δεν υπήρχε κατάλληλο σασί, συνεργάστηκαν με τη Brabham για τη δημιουργία του. Η ανάρτηση προερχόταν από τα αγωνιστικά του Group C και  Εντός μια διετίας, η αγγλοϊταλική συμμαχία κατάφερε να έχει έτοιμα 2 πλαίσια και 15 μοτέρ. Παρόλα αυτά, μόνο μία 164 Pro-Car ολοκληρώθηκε.

To επίσημο ντεμπούτο της πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβρη του 1988, κατά τη διάρκεια του Grand Prix της Μόντσα. Με τον πιλότο της Brabham, Riccardo Patrese, στο τιμόνι η 164 Pro-Car άγγιξε τα 330 χλμ./ώρα στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, ξεπερνώντας τις επιδόσεις αρκετών μονοθεσίων της F1! Πολλές αναφορές έκαναν λόγο για τελική άνω των 340 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 2 δλ., σενάριο άκρως πιστευτό όταν αναλογιστούμε πως επρόκειτο για ένα αυτοκίνητο 630 ίππων και βάρος κάτω από 750 κιλά.

Το πρωτάθλημα Pro-Car τελικά, δεν έγινε ποτέ πραγματικότητα. Καμία άλλη εταιρία δεν έδειξε ενδιαφέρον, αναγκάζοντας την Alfa Romeo να ακυρώσει εκ νέου τα πλάνα της. Η 164 Pro-Car βρίσκεται σήμερα στο μουσείο της φίρμας, ωστόσο η κληρονομιά του κινητήρα στιγμάτισε τα επόμενα 25 χρόνια, όταν η Formula 1 κινείτο στους αλησμόνητα υστερικούς ρυθμούς των V10!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ετοιμάζεται η 5η γενιά του Toyota Prius;
Ετοιμάζεται η 5η γενιά του Toyota Prius;
Ford Focus «κόλλησε» στα 999.999 χλμ. (+video)
Ford Focus «κόλλησε» στα 999.999 χλμ. (+video)
Αυτοκίνητο 2-11 ετών πρότυπο αξιοπιστίας!
Αυτοκίνητο 2-11 ετών πρότυπο αξιοπιστίας!
Πώς μέσω Apple AirTags κλέβονται πολυτελή αυτοκίνητα;
Πώς μέσω Apple AirTags κλέβονται πολυτελή αυτοκίνητα; …
Πόσα άλογα βγάζει η Bugatti Chiron; (+video)
Πόσα άλογα βγάζει η Bugatti Chiron; (+video)
Στον «πάγκο» τα supercars του Κριστιάνο Ρονάλντο;
Στον «πάγκο» τα supercars του Κριστιάνο Ρονάλντο; …
Απλησίαστο Honda Prelude 20ετίας
Απλησίαστο Honda Prelude 20ετίας
Porsche 911 Turbo έτοιμη για τα βουνά
Porsche 911 Turbo έτοιμη για τα βουνά
Φέρτε μας πίσω το Honda S2000!
Φέρτε μας πίσω το Honda S2000!
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές - εξοπλισμοί νέου Suzuki S-Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes EQB στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο από το 22.250 το Abarth F595
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η Mercedes C-Class που καίει 0,6 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store