Hyundai Ioniq 5 – Kia EV6: Διαφορές & ομοιότητες!

Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανθεί και στο προσκήνιο έχουν μπει ακόμα δυο μοντέλα: To Hyundai Ioniq 5 και το Kia EV6. Δυο οχήματα που διακρίνονται για τον μοναδικό σχεδιασμό τους, αλλά και το πλήθος τεχνολογίας που φέρουν. Ας αναλύσουμε λοιπόν τις ομοιότητες και τις διαφορές των δυο νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Κοινά μηχανολογικά μέρη με μικρές διαφορές στην ισχύ

Αμφότερα βασίζονται στη νέα πλατφόρμα Electric – Global Modular Platform (E-GMP) της Hyundai, η οποία έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα κατασκευάζουν οι δυο εταιρείες από εδώ και πέρα. Κατ’ επέκταση έχουν τους ίδιους ηλεκτροκινητήρες, όπου ανάλογα την έκδοση, η δύναμη μεταφέρεται στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς. Οι επιλογές στις μπαταρίες είναι δύο: 58 kWh ή 72,6 kWh, με τη βασική έκδοση να έχει τη μικρότερη μπαταρία με έναν ηλεκτροκινητήρα πίσω, ισχύος 170 ίππων και 350 Nm ροπής. H αμέσως επόμενη έκδοση προσθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 72 ίππων μπροστά, για μια συνολική απόδοση 235 ίππων και 605 Nm.

Η διαφορά στις επιδόσεις είναι μικρή, με την έκδοση των 170 ίππων να απαιτεί για το 0-100 χλμ./ώρα 8,5 δλ. στο Ioniq 5 και 8,6 δλ. στο EV6. Η δυνατότερη έκδοσή τους χρειάζεται 6,1 και 6,2 δλ. αντίστοιχα. Με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 72,6 kWh, τα δυο ηλεκτρικά μοντέλα ως πισωκίνητα έχουν μια διαφορά στην τελική ισχύ, αφού στο Ioniq 5 είναι 218 ίππους, ενώ στο EV6 η δύναμη αγγίζει τα 228 άλογα. Η ροπή και στα δυο είναι 350 Nm! Στις κορυφαίες εκφάνσεις τους θα προσφέρονται ως 4κίνητα, με δυο ηλεκτρικά μοτέρ (210 ίππων και 350 Nm πίσω – 95 ίππων και 255 Nm μπροστά) με τη μεγαλύτερη συνδυαστική ισχύ να έχει το Kia με 325 ίππους, έναντι των 305 του Ioniq 5. H ροπή και στα δυο αγγίζει τα 605 Nm, με τη τελική ταχύτητα όλων των εκδόσεων περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 185 χλμ./ώρα.

Ένα άλλο κοινό χαρακτηριστικό είναι η δυνατότητα φόρτισης 800V που παρέχει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση. Σύμφωνα με τους δύο κατασκευαστές, τα αυτοκίνητά τους μπορούν να φορτιστούν από 10% έως 80% σε μόλις 18 λεπτά χρησιμοποιώντας φορτιστή 350 kW.

Λοιπές διαφορές

Παρόλο που είναι σχεδόν πανομοιότυπα όσον αφορά την τεχνολογία και τις επιδόσεις, τα Hyundai Ioniq 5 και Kia EV6 έχουν μια εντελώς διαφορετική σχεδίαση. Το ηλεκτρικό της Huyndai έχει υιοθετήσει μια πιο ρετρό σχεδίαση, άρτια σμιλευμένη με σύγχρονα χαρακτηριστικά. Από την άλλη το Kia είναι αρκετά πιο επιθετικό ακολουθώντας τη νέα φιλοσοφία της μάρκας «Opposites United» και πραγματικά καθηλώνει το βλέμμα.

Αντίστοιχα στο εσωτερικό, το Ioniq 5 προσφέρει μια πιο μινιμαλιστική εμπειρία χάρη στη φιλοσοφία «Living Space», δίνοντας έμφαση στην ευρυχωρία και την άνεση. Highlight σημείο, η πρώτη συρόμενη κεντρική κονσόλα σε αυτοκίνητο παραγωγής! Μετακινείται προς τα πίσω έως 140 χλστ., επιτρέποντας στον οδηγό να εξέλθει εύκολα από τη θέση του συνοδηγού. Για παράδειγμα σε μια στενή θέση πάρκινγκ. Αντίστοιχα σύρεται και το πίσω κάθισμα κατά 135 χλστ. είτε για να αυξηθεί ο αέρας για τα πόδια των πίσω ή ο χώρος αποσκευών.

Σε ότι αφορά το εσωτερικό του EV6, μπορεί τίποτε να μην μετακινείται, αλλά η καμπίνα είναι ευρύχωρη, ενσωματώνοντας όλη την απαραίτητη τεχνολογία! Όπως για παράδειγμα το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας.

Ακόμα μια σημαντική διαφορά

Η κορυφαία έκδοση του Kia EV6, η GT, η οποία είναι η ισχυρότερη από κάθε έκδοση του Ioniq 5. Η συγκεκριμένη είναι αποκλειστικά τετρακίνητη, αντλεί ενέργεια από τη μεγάλη μπαταρία των 77,4 kWh, με την ισχύ να αγγίζει τους 585 ίππους κι η ροπή τα 740 Nm! Επίδοση που το καθιστά ως το ισχυρότερο κορεατικό παραγωγής όλων των εποχών, αλλά και ως το ταχύτερο. Τα 3,5 δλ. που απαιτεί για το 0-100 χλμ./ώρα αποτελούν ορόσημο για τους Κορεάτες και αφήνουν πίσω τους μέχρι και την Porsche Taycan 4S, των 530 ίππων! Η τελική του EV6 GT φτάνει τα 260 χλμ./ώρα και η μέγιστη αυτονομία τα 405 χλμ., τη στιγμή που η έκδοση των 325 ίππων διανύει μέχρι 510 χλμ. με μια φόρτιση.

Εν κατακλείδι, υπάρχουν σημαντικές ομοιότητες αλλά και διαφορές μεταξύ των δυο ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εάν οι επιδόσεις είναι προτεραιότητα, τότε η επιλογή του EV6 GT θα είναι μονόδρομος. Αν αυτό δεν έχει τόση σημασία και ο αγοραστής αναζητά περισσότερες ανέσεις, τότε το Ioniq 5 θα είναι καταλληλότερο. Βέβαια, σε κάθε περίπτωση οι εν δυνάμει αγοραστές θα βασίζουν την τελική τους επιλογή με βάση το ποιο θα τους αρέσεις περισσότερο, αλλά φυσικά και στις τιμές, όταν αυτές ανακοινωθούν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι Hyundai και Kia έκαναν την έκπληξη και ένα μεγάλο άλμα. Αν κρίνουμε και για τις sold out παραγγελίες που έγιναν, τότε θα έχουν και μια λαμπρή εμπορική καριέρα.

Get it on Google Play Download on the App Store