Η ανατομία του αγωνιστικού Nissan GT-R Nismo GT3

Η Nissan διατρανώνει τη σχέση του κορυφαίου GT-R με το αγωνιστικό, με το Nismo να δανείζεται σχεδόν αυτούσια τα τούρμπο και πολλά ακόμα στοιχεία από το GT3. Πώς είναι, όμως, η πηγή;

Το Nismo GT3 πρωτοεμφανίστηκε το 2012 και έκτοτε, έχει πανηγυρίσει επιτυχίες σε δεκάδες πίστες και σωρεία διαφορετικών διοργανώσεων, όπως οι 24 Ώρες σε Fuji και Nurburgring. Καλύτερο χρονιά του το 2015, όταν κατέκτησε τον τίτλο στα Super GT, Blancpain Endurance Series και τις 12 ώρες της Bathurst. Το αμάξωμα και το αεροδυναμικό πακέτο είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ -όπως είναι λογικό- απουσιάζει πάσης φύσεως άνεση και μόνωση. Κατ’ αυτό τον τρόπο το βάρος περιορίζεται στα 1.285 κιλά, δηλαδή 410 ολόκληρα λιγότερα σε σχέση με το Nismo παραγωγής! Το πλάτος ξεπερνά τα 2 μέτρα (2.036 χλστ.), το εμπρός μετατρόχιο εκτείνεται στα 1.690 χλστ., το πίσω στα 1.700 χλστ., το μεταξόνιο στα 2.817 χλστ. και το μήκος στα 4.832 χλστ.

Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς, με τις 18άρες ζάντες να περικλείονται σε ελαστικά 330/70 γύρω-γύρω και να περικλείουν 6πίστονες δαγκάνες εμπρός και 4πίστονες πίσω. Οι μηχανικοί της Nismo τοποθετούν τον 3.8 V6 twinturbo 150 χλστ. χαμηλότερα, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους και μειώνοντας τη μετωπική επιφάνεια. Η κίνηση μεταφέρεται μέσω 6τάχυτου σειριακού κιβωτίου, όμως όχι σε όλους τους τροχούς. Αυτή είναι και η θεμελιώδης διαφορά μεταξύ αγωνιστικού και πολιτικού Nismo: το πρώτο είναι πισωκίνητο. Ο κινητήρας πάντως διατηρεί πολλές ομοιότητες.

Πέραν των κοινών τούρμπο, το GT3 αποδίδει πάνω από 550 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 637 Nm στις 5.000 σ.α.λ. Λόγω περιορισμών, δίνει τη χαρά στην έκδοση δρόμου να υπερηφανεύεται όχι μόνο για το ευρύτερο φάσμα απόδοσης της ροπής (στις 3.200-5.800 σ.α.λ. ), αλλά και για τη μεγαλύτερη ισχύ (652 Nm και 600 ίπποι) που μάλιστα αποδίδεται 300 σ.α.λ. πάνω (6.800). Με λίγα λόγια, το πολιτικό Nismo GT-R έχει περισσότερη δύναμη, πιο εκμεταλλεύσιμη και στροφάρει ψηλότερα. Επιδόσεις δεν ανακοινώνονται για το GT3, καθότι πολλοί παράγοντες που τις επηρεάζουν -κλιμάκωση κιβωτίου, ρυθμίσεις ανάρτησης και αεροδυναμικών βοηθημάτων, χαρτογράφηση- εξαρτώνται από τον κάθε αγώνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σπανιότατη Mercedes 400E AMG με JDM καταγωγή
Σπανιότατη Mercedes 400E AMG με JDM καταγωγή
Ποιο αυτοκίνητο ήταν χρυσός Ολυμπιονίκης το 2004;
Ποιο αυτοκίνητο ήταν χρυσός Ολυμπιονίκης το 2004; …
Mazda MX-5 «οργώνει» εκτός δρόμου
Mazda MX-5 «οργώνει» εκτός δρόμου
Το αυτοκίνητο φυσικού αερίου των 5.300 ευρώ!
Το αυτοκίνητο φυσικού αερίου των 5.300 ευρώ!
Βιτρίνα Renault R19 του '92 για 12.000 ευρώ!
Βιτρίνα Renault R19 του '92 για 12.000 ευρώ!
Μοναδική Bentley pick up για λόρδους της αγροτιάς
Μοναδική Bentley pick up για λόρδους της αγροτιάς
«Σαϊνι» πετσόκοψε Suzuki Swift αντί να πάρει το 3θυρο
«Σαϊνι» πετσόκοψε Suzuki Swift αντί να πάρει το 3θυρο …
Fiat Panda Cross διασύρει Tesla Model X! (+video)
Fiat Panda Cross διασύρει Tesla Model X! (+video)
Ξεχωριστό και καλοκαιρινό VW Polo «δύο σε ένα»
Ξεχωριστό και καλοκαιρινό VW Polo «δύο σε ένα»
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορ SUV με 204 PS και κόστος 3€/100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store