Η G-Class που δεν είναι Mercedes

220

Δεν χωράει αμφιβολία πως η G-Class είναι από τα πιο ιστορικά αυτοκίνητα όχι μόνο της Mercedes, αλλά ολόκληρης της αυτοκίνησης. Πόσοι γνωρίζουν, όμως, την ιστορία πίσω από το γερμανο-αυστριακό «εργαλείο».

Αναφέρουμε το «αυστριακό» όχι για το γεγονός πως κατασκευάζεται στην Αυστρία, αλλά για την σύμπραξη που οδήγησε στη γέννησή του. Η G-Class, που σήμερα αποτελεί από τα πιο αγαπημένα τετράτροχα ποδοσφαιριστών και celebrities, ως μέσο επίδειξης πλούτου και επιβολής παρουσίας στο δρόμο, ξεκίνησε ως G-Wagen και παγκόσμιο στρατιωτικό όχημα. Οι Mercedes και Magna-Steyr σχεδίασαν και εξέλιξαν ένα ευέλικτο και ανθεκτικό τετρακίνητο όχημα, κατάλληλο για παντός φύσεως τροποποιήσεις αμαξώματος από διάφορες στρατιωτικές δυνάμεις ανά τον κόσμο. Η συναρμολόγηση γινόταν κατά βούληση των εκάστοτε αναγκών, στις εγκαταστάσεις επιχειρήσεων της κάθε χώρας. Στα μέρη μας, είχαμε την ΕΛΒΟ και τις θρυλικές 240GD/290GD.

Διαβάστε επίσης: Απολυτήριο για τις θρυλικές Mercedes του Στρατού!

Η κεντρική εταιρία, αποτελούσε μια γερμανο-αυστριακή σύμπραξη με το όνομα Steyr-Daimler-Puch. Η τελευταία είναι πρακτικά άγνωστη σε σχέση με τα άλλα δυο μέλη, όμως διατηρεί ιστορία από το 1899 ως κατασκευαστής αυτοκινήτων, μοτοσικλετών, μοτοποδηλάτων και ποδηλάτων. Ακόμα και σήμερα, που η τριανδρία δεν υφίσταται πλέον, επιβιώνει κατασκευάζοντας ποδήλατα και εξαρτήματα για την Piaggio. Το 2001 τερματίστηκε η κοινή πορεία των Mercedes, Steyr και Puch. Μέχρι το 1999, ωστόσο, μπορούμε να βρούμε αυτοκίνητο με τα σήματα της εταιρίας που ίδρυσε ο Johann Puch.

Δείτε ακόμα: Όταν η Mercedes πήγε να «ξεκάνει» την BMW

Σε κάποιες αγορές, όπως της Αυστρίας και της Ελβετίας, η G-Class διατίθετο όχι ως Mercedes, αλλά σαν Puch! Σε κάποιες περιπτώσεις το όνομα ήταν συνοδευτικό, όμως σε κάποιες άλλες και σπάνιες, το «Αστέρι» έδινε τη θέση του στον θυρεό της Puch. Η κορυφαία έκδοση ήταν αυτή με τον 5λιτρο V8 των 240 ίππων και 374 Nm ροπής κάτω από το καπό. Η Puch 500 GE είναι ο προπομπός της G500, καθώς μεταξύ 1993-1994 ήταν από τις πρώτες G-Class με V8 κινητήρα. Από το ’94 μέχρι το ’98 έκανε μια μικρή παύση, επιστρέφοντας ως Mercedes G500. Μόλις 446 500 GE κατασκευάστηκαν σε αυτό τον έναν χρόνο διάθεσης, όλες υπό την ονομασία Puch αλλά μόνο 3 με το σήμα της αυστριακής εταιρίας!

Μία εξ αυτών θα τεθεί σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s. Έχει 162.991 χλμ. στο οδόμετρο και είναι βαμμένη στο Amethystblau Metallic χρώμα, με τις εκτιμήσεις να τοποθετούν την τιμή μεταξύ 60.000-90.000 ευρώ.