49 ώρες ο χρόνος φόρτισης σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν το αύριο της αυτοκίνησης. Κάθε εταιρία καταρτίζει το οργανόγραμμα βάσει EV εξελίξεων, οι παρουσιάσεις μοντέλων διαδέχονται η μία την άλλη, μάρκες ξεφυτρώνουν από το πουθενά, κυβερνήσεις πριμοδοτούν την αγορά τους και απαγορεύουν ντίζελ. Όλα για χάρη της μείωσης των εκπομπών ρύπων και τη σωτηρία του περιβάλλοντος. Κατά πόσο τεχνικά ευσταθεί το όλο οικοδόμημα, είναι μια άλλη κουβέντα.

Επί της παρούσης, θα ασχοληθούμε με το φλέγον ζήτημα της φόρτισης. Ως γνωστό, η μεγαλύτερη στενωπός των ηλεκτρικών οχημάτων ακούει στο όνομα «αυτονομία». Για την ακρίβεια, όχι η ίδια η ικανότητα διάνυσης αποστάσεων με ένα «γέμισμα», όσο το χρονικό διάστημα που απαιτεί αυτό για να ολοκληρωθεί. Κοινώς, το μεγαλύτερο πρόβλημα έγκειται στο χρόνο φόρτισης. Αν η διαδικασία ήταν όμοια με αυτή των παραδοσιακών αυτοκινήτων, δεν θα μιλούσαμε καν. Να πήγαινες με το αυτοκίνητό σου στο σημείο φόρτισης, να το συνέδεες και σε 5 λεπτά (και λιγότερο) να έφευγες. Όπως κάνουμε στον ανεφοδιασμό κάθε βενζινοκινήτου ή ντίζελ οχήματος. Στα ηλεκτρικά, όμως, δεν μιλάμε για λεπτά, αλλά για ώρες. Που, αναλόγως περίστασης, μπορεί να γίνουν ακόμα και μέρες!

Η φόρτιση της μπαταρίας είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία. Σε κάθε παρουσίαση, βέβαια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναφέρουν χρόνους φόρτισης, με βάση το βέλτιστο υπόβαθρο. Οικιακές πρίζες υψηλής παροχής με τριφασικό ρεύμα, κάνοντας ξεχωριστή αναφορά στους ταχυφορτιστές και τα wall boxes. Για την υποδομή του δικτύου ταχυφορτιστών, αλλά και γενικότερα των φορτιστών ακόμα και σε πιο προηγμένες χώρες από τη δική μας, έχουμε ακόμα δρόμο. Η συνηθέστερη επιλογή, που περισσότερο μονόδρομο θυμίζει, για να φορτίσει κάποιος το αυτοκίνητό του, είναι στο σπίτι. Και εδώ, είναι που η κατάσταση απαιτεί υπομονή.

Τα περισσότερα οικιακά κυκλώματα διατρέχονται από μονοφασικό ή τριφασικό ρεύμα, που καταλήγει σε πρίζες 16A ή 32Α με μέγιστη παροχή από 3,7 kW έως 22 kW. Υπάρχουν και πρίζες των 10Α, με παροχή 2,4 kW, αλλά η πλειοψηφία είναι 16άρες των 3,7 kW. Σε αυτές τις πρίζες λοιπόν, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θέλει τον χρόνο της. Το BMW i3S, με τη μπαταρία των 42,2 kWh, θα χρειαστεί 12 ώρες και 15 λεπτά για να πάει από το 0 στο 100%. Σε 10άρα πρίζα, ο χρόνος φόρτισης ανεβαίνει στις 19 ώρες και 30 λεπτά, ενώ στην 32άρα πέφτει στις 6 ώρες και 15 λεπτά. Σε τριφασικό ρεύμα και πρίζα 16A, ο χρόνος μειώνεται ακόμα περισσότερο, στις 4 ώρες και 15 λεπτά.

Όπως είναι φυσικό, όσο αυξάνεται η χωρητικότητα της μπαταρίας, τόσο περισσότερη ώρα απαιτεί για να φορτίσει. Στη Jaguar I-Pace, που στέφθηκε «Ευρωπαϊκό» και «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το 2019, η συστοιχία των 90 kWh χρειάζεται 13 ώρες και 30 λεπτά σε πρίζα 32Α, εκτοξεύεται στις 27 ώρες σε 16Α, ενώ δεν μπορεί να φορτίσει σε τριφασική! Το Tesla Model S Long Range αντίθετα, μπορεί. Εξ ου και οι 7 ώρες σε τριφασική παροχή 32A. Που γίνονται 10 ώρες και 15 λεπτά σε 16Α, 15 ώρες και 15 λεπτά σε μονοφασική 32A και εκτοξεύονται στις 30 ώρες και 15 λεπτά για την 16A!

Η υπόθεση πλησιάζει τα όρια του σκερτς όταν βάλουμε στην εξίσωση τις απλές πρίζες των 10A και 2,4 kW, τις γνωστές μας σούκο. Εκεί, το i3S χρειάζεται 19 ώρες και 30 λεπτά για να φορτίσει πλήρως από το μηδέν. Τα I-Pace και Model S δε, πρέπει να μείνουν συνδεδεμένα πάνω από 2 μέρες! Στις 43 ώρες και 30 λεπτά γεμίζει η Jaguar, στις 48 ώρες και 45 λεπτά το Model S. Δυόμιση μέρες δηλαδή, κυριολεκτικά στην πρίζα! Οι χρόνοι βέβαια αφορούν φόρτιση από εντελώς άδεια μπαταρία στο 100% και είναι κατά προσέγγιση, όμως γίνεται εύκολα αντιληπτό πως η συμβίωση με ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί υπομονή και την κατάλληλη υποδομή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιο χρώμα αυτοκινήτου ταιριάζει με όλα τα χρώματα ρούχων!
Ποιο χρώμα αυτοκινήτου ταιριάζει με όλα τα χρώματα ρούχων! …
Ελληνικό Skoda Favorit με 34 χλμ. για χιλιάδες ευρώ!
Ελληνικό Skoda Favorit με 34 χλμ. για χιλιάδες ευρώ!
McLaren P1 «έσπασε» σε κόντρα με LaFerrari (+video)
McLaren P1 «έσπασε» σε κόντρα με LaFerrari (+video)
Πόσα άλογα βγάζει το νέο Ford Ranger Raptor; (+video)
Πόσα άλογα βγάζει το νέο Ford Ranger Raptor; (+video)
Έτσι θα είναι το ρηξικέλευθο Volvo EX90
Έτσι θα είναι το ρηξικέλευθο Volvo EX90
Ποια μάρκα έχει ξεμείνει από σήματα;
Ποια μάρκα έχει ξεμείνει από σήματα;
Η Alpina αποχαιρετά την αρχοντική B7
Η Alpina αποχαιρετά την αρχοντική B7
Μέχρι πότε ισχύει η επιδότηση καυσίμων Fuel Pass II;
Μέχρι πότε ισχύει η επιδότηση καυσίμων Fuel Pass II; …
Σε δημοπρασία αυτοκίνητα από 300 ευρώ (λίστα)
Σε δημοπρασία αυτοκίνητα από 300 ευρώ (λίστα)
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Jeep Compass 4xe Business ειδικά για leasing
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή στην Ελλάδα του Kia EV6 GT των 585 ίππων
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Ioniq 5 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου Toyota RAV4
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Nissan X-Trail
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Juke 1.6 Hybrid 145 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των αναβαθμισμένων Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store