Mercedes: «Δεν θα φτηνύνουν σύντομα τα ηλεκτρικά»

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολλά ζητήματα ακόμα να λύσουν, μέχρι να φτάσουν στα ίδια επίπεδα αποδοχής και χρηστικότητας με τα παραδοσιακά, θερμικά τετράτροχα. Η αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης συγκαταλέγονται στους πρακτικούς προβληματισμούς, που συνοδεύουν τη χρήση ενός EV. Πριν από αυτή, όμως, προηγείται κάτι άλλο: η αγορά. Κι εκεί, σύμφωνα με τη Mercedes, δεν διακρίνεται αισιοδοξία στο εγγύς μέλλον.

O επικεφαλής τεχνολογίας της γερμανικής εταιρίας, Markus Schäfer, παραχώρησε συνέντευξη στο Road & Track και δεν έκρυψε λόγια, όταν ρωτήθηκε για ενδεχόμενο μείωσης του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων: «Ο στόχος είναι να πέσει το κόστος μιας μπαταρίας στα 50 δολάρια/kW, προκειμένου να πούμε πως το κόστος ενός EV θα έρθει στα ίδια επίπεδα με εκείνο ενός με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα έλεγα ότι απέχουμε πολύ ακόμα. Δεν βλέπω να γίνεται κάτι τέτοιο με τις παρούσες συνθήκες».

Ο Schäfer υπογραμμίζει πως η τεχνολογία για την επίτευξη «αγοραστικής ζεύξης» μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών, απλά δεν υφίσταται ακόμα. Οι μπαταρίες υψηλής πυκνότητας που απαιτούνται για τέτοια στάνταρ αποδοτικότητας είτε δεν υπάρχουν καν, είτε υπάρχουν σε ελάχιστες και πιλοτικές περιπτώσεις. Αυστηρά σε συνθήκες εργαστηρίου, δηλαδή, και αρκετά μακριά από την οποιαδήποτε εφαρμογή σε όχημα παραγωγής: «Ακόμα δεν ξέρουμε ποιος τύπος μπαταρίας είναι ο καλύτερος. Κι όταν τον βρούμε, θα χρειαστούν χρόνια δοκιμών και εξέλιξης ώστε να προσαρμοστεί για ευρεία χρήση και παραγωγή μεγάλης κλίμακας».

Πέρα από την ίδια, την τεχνολογία, η μείωση του κόστους στα ηλεκτρικά αντιμετωπίζει κι άλλες δυσκολίες. Μια από αυτές, είναι η ζήτησή τους! Το ολοένα αυξανόμενο μερίδιο αγοράς των EVs έχει δημιουργήσει τεράστια ανάγκη για εξόρυξη πρώτων υλών, απαραίτητων για την κατασκευή των μπαταριών. Το λίθιο και το κοβάλτιο, για παράδειγμα, είναι πανάκριβα. Σαν να μην έφτανε αυτό, έχουμε και την «έκρηξη» στη ζήτηση συσκευών τεχνολογίας (smartphones, laptops κλπ). Συσκευές που επίσης βασίζονται στις ίδιες πρώτες ύλες και βοηθούν στην εκτίναξη των τιμών τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πώς συγκρίνονται τα Citroen C4 X και Peugeot 408;
Πώς συγκρίνονται τα Citroen C4 X και Peugeot 408;
Η DS θέλει να καταργήσει τις οθόνες από τα αυτοκίνητα
Η DS θέλει να καταργήσει τις οθόνες από τα αυτοκίνητα …
Καταπέλτης 2,8 δλ. στο 0-100 η τετρακίνητη BMW M4!
Καταπέλτης 2,8 δλ. στο 0-100 η τετρακίνητη BMW M4!
Η BEAT μειώνει τη χρέωση προμίσθωσης στο 1,20 ευρώ
Η BEAT μειώνει τη χρέωση προμίσθωσης στο 1,20 ευρώ …
Ποιο αυτοκίνητο είχε τον κλιματισμό στην άκρη;
Ποιο αυτοκίνητο είχε τον κλιματισμό στην άκρη; …
Skoda Target 37ετίας «βαράει» με την τιμή του
Skoda Target 37ετίας «βαράει» με την τιμή του
«Οφσάιντ» τα Audi από τη Ρεάλ Μαδρίτης
«Οφσάιντ» τα Audi από τη Ρεάλ Μαδρίτης
Απίστευτα λεφτά για υπερσπάνιο VW - Porsche T3!
Απίστευτα λεφτά για υπερσπάνιο VW - Porsche T3!
Alfa Romeo: «Αν υπάρξει ζήτηση, θα έρθει Tonale QV»
Alfa Romeo: «Αν υπάρξει ζήτηση, θα έρθει Tonale QV»
Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου VW Caddy Life
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store