Mercedes: «Δεν θα φτηνύνουν σύντομα τα ηλεκτρικά»

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολλά ζητήματα ακόμα να λύσουν, μέχρι να φτάσουν στα ίδια επίπεδα αποδοχής και χρηστικότητας με τα παραδοσιακά, θερμικά τετράτροχα. Η αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης συγκαταλέγονται στους πρακτικούς προβληματισμούς, που συνοδεύουν τη χρήση ενός EV. Πριν από αυτή, όμως, προηγείται κάτι άλλο: η αγορά. Κι εκεί, σύμφωνα με τη Mercedes, δεν διακρίνεται αισιοδοξία στο εγγύς μέλλον.

O επικεφαλής τεχνολογίας της γερμανικής εταιρίας, Markus Schäfer, παραχώρησε συνέντευξη στο Road & Track και δεν έκρυψε λόγια, όταν ρωτήθηκε για ενδεχόμενο μείωσης του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων: «Ο στόχος είναι να πέσει το κόστος μιας μπαταρίας στα 50 δολάρια/kW, προκειμένου να πούμε πως το κόστος ενός EV θα έρθει στα ίδια επίπεδα με εκείνο ενός με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα έλεγα ότι απέχουμε πολύ ακόμα. Δεν βλέπω να γίνεται κάτι τέτοιο με τις παρούσες συνθήκες».

Ο Schäfer υπογραμμίζει πως η τεχνολογία για την επίτευξη «αγοραστικής ζεύξης» μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών, απλά δεν υφίσταται ακόμα. Οι μπαταρίες υψηλής πυκνότητας που απαιτούνται για τέτοια στάνταρ αποδοτικότητας είτε δεν υπάρχουν καν, είτε υπάρχουν σε ελάχιστες και πιλοτικές περιπτώσεις. Αυστηρά σε συνθήκες εργαστηρίου, δηλαδή, και αρκετά μακριά από την οποιαδήποτε εφαρμογή σε όχημα παραγωγής: «Ακόμα δεν ξέρουμε ποιος τύπος μπαταρίας είναι ο καλύτερος. Κι όταν τον βρούμε, θα χρειαστούν χρόνια δοκιμών και εξέλιξης ώστε να προσαρμοστεί για ευρεία χρήση και παραγωγή μεγάλης κλίμακας».

Πέρα από την ίδια, την τεχνολογία, η μείωση του κόστους στα ηλεκτρικά αντιμετωπίζει κι άλλες δυσκολίες. Μια από αυτές, είναι η ζήτησή τους! Το ολοένα αυξανόμενο μερίδιο αγοράς των EVs έχει δημιουργήσει τεράστια ανάγκη για εξόρυξη πρώτων υλών, απαραίτητων για την κατασκευή των μπαταριών. Το λίθιο και το κοβάλτιο, για παράδειγμα, είναι πανάκριβα. Σαν να μην έφτανε αυτό, έχουμε και την «έκρηξη» στη ζήτηση συσκευών τεχνολογίας (smartphones, laptops κλπ). Συσκευές που επίσης βασίζονται στις ίδιες πρώτες ύλες και βοηθούν στην εκτίναξη των τιμών τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Εντός διετίας το μεγάλο Dacia Bigster
Εντός διετίας το μεγάλο Dacia Bigster
Η Hyundai εμπιστεύεται τα κουμπιά για την καμπίνα
Η Hyundai εμπιστεύεται τα κουμπιά για την καμπίνα …
VW: «Αβέβαιο το μέλλον των supermini λόγω Euro 7»
VW: «Αβέβαιο το μέλλον των supermini λόγω Euro 7»
Jet ski έγινε θαλάσσια Corvette! (+video)
Jet ski έγινε θαλάσσια Corvette! (+video)
Πόσοι μισθοί χρειάζονται για ένα καινούργιο αυτοκίνητο;
Πόσοι μισθοί χρειάζονται για ένα καινούργιο αυτοκίνητο; …
Α' ποιότητα η Alpine A110 S στον τάρανδο (+video)
Α' ποιότητα η Alpine A110 S στον τάρανδο (+video)
Φρεσκάρισμα εσωτερικού σε Ferrari κάνει 9.400 ευρώ
Φρεσκάρισμα εσωτερικού σε Ferrari κάνει 9.400 ευρώ …
Ηλεκτρικό pick up ξεκολλάει νταλίκα (+video)
Ηλεκτρικό pick up ξεκολλάει νταλίκα (+video)
Ποια επανάσταση έφερε το Peugeot 208;
Ποια επανάσταση έφερε το Peugeot 208;
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Alfa Romeo PHEV Q4 Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην Ελλάδα οι νέες Alfa Romeo Giulia & Stelvio (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store