O διαχρονικός (αερο)δυναμισμός του Opel Calibra

Πριν 30 χρόνια, τον Ιούνιο του 1989, η Opel παρουσίασε τον αντικαταστάτη του Manta. Ένα αυτοκίνητο που έμοιαζε βγαλμένο από τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας που εικονογραφούνταν στους κινηματογράφους της εποχής, συγκριτικά με μοντέλο που αντικαθιστούσε. Ένα σχήμα που ακόμα και σήμερα, γυρνάει κεφάλια και προκαλεί επιφωνήματα θαυμασμού. Το όνομα αυτού; Calibra!

Στα τέλη 80’s-αρχές 90’s τα κουπέ συμβόλιζαν κύρος και επίδειξη τεχνολογίας. Η BMW είχε την 8αρα, η Mitsubishi το 3000GT, η Audi το Quattro (και αργότερα το S2), Nissan Skyline και Toyota Supra, μαζί με το 300ZX, δεν χρειάζονται συστάσεις. Η Opel ήθελε κι αυτή το πέρασμά της από την «πασαρέλα». Και επιστράτευσε την τελευταία λέξη της -τότε- τεχνολογίας για να εντυπωσιάσει.

Δείτε ακόμα: Με ηλεκτροκινητήρα το νέο Opel Corsa OPC

Οι Wayne Cherry και Erhard Schnell χρησιμοποίησαν αεροδυναμική σήραγγα και υπολογιστικά προγράμματα σχεδιασμού (αμφότερα μεγάλα νέα για τα δεδομένα της εποχής), προκειμένου να δημιουργήσουν ένα κομψό, επιβλητικό και πάνω από όλα αεροδυναμικά αποδοτικό σχήμα. Η κατάληξη των μελετών και των προσομοιώσεων, ήταν μια σφηνοειδής σιλουέτα με το όνομα «Calibra» πάνω από το πίσω αριστερό φανάρι. Ο μακρόστενος σχεδιασμός των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, η αντίστοιχη εισαγωγή του κινητήρα, η γραμμή της οροφής, το μέγεθος του τρίτου όγκου, το μήκος των προβόλων, ο σχεδιασμός των ζαντών, οι αρμοί, όλα στο κυνήγι ενός ρεκόρ αεροδυναμικής που κράτησε 10 ολόκληρα χρόνια.

Το Calibra 8V, με τον 2λιτρο των 117 ίππων κάτω από το καπό, πέτυχε συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,26 εν έτει 1989. Για να αντιληφθούμε το επίτευγμα του τεχνικού team της Opel, αρκεί να αναφέρουμε πως χρειάστηκαν τα εξειδικευμένα Honda Insight και Audi A2 (αμφότερα το 1999) για να καταρρίψουν το ρεκόρ, με Cd 0,25. Μiα επίδοση που είχε ισοφαρίσει η πρώτη γενιά της Mercedes CLA, αν και οι Γερμανοί υποστήριζαν πως υπήρχαν ανακρίβειες στις δοκιμές, καθώς οι ίδιοι υποστήριζαν πως την είχαν μετρήσει στο 0,22. Τελικά έφτασαν σε αυτό το νούμερο με την σημερινή A-Class Sedan, 3 δεκαετίες μετά το ντεμπούτο του κουπέ από το Ρούσελχαϊμ.

Πέρα από την εμφάνιση, το Calibra είχε και την ανάλογη υλικοτεχνική υποστήριξη. Το δεκαεξαβάλβιδο μοτέρ των 2 λίτρων (αυτό με το κόκκινο καπάκι, γνωστό από τα Kadett και Astra GSI) ήταν εξελιγμένο από την Cosworth και απέδιδε 150 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., μαζί με 196 Nm στις 4.800 σ.α.λ. Ισχύς που ήταν ικανή για 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ. και τελική 223 χλμ./ώρα. Οι πιο απαιτητικοί είχαν την επιλογή ενός 2.5αρη Ecotec V6 170 ίππων, παρμένο από το Omega. Οι επιδόσεις ήταν πέρα από ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ. και τελική 230 χλμ./ώρα), όμως το παρουσιαστικό «φώναζε» για κάτι παραπάνω. Αρκετές φορές, το ίδιο συνέβαινε και με το πλαίσιο.

Το Calibra βασιζόταν στο πάτωμα του Vectra 1ης γενιάς (ένα πλαίσιο που φιλοξένησε και το μεταγενέστερο SAAB 9-5, μέχρι το 2010 και αποδόσεις έως 250 ίππους) και είχε επικριθεί από τον Τύπο, ως «αδιάφορο», «μονοδιάστατο» και το αρκετά αυστηρό «ανάξιο της εμφάνισης». Μέση λύση δεν υπήρχε. Είτε ήταν αργό με τα 117 άλογα, είτε δεν στεκόταν στο ύψος των περιστάσεων -από πλευράς οδικής συμπεριφοράς- με τα 150 και τα 177. Οι Γερμανοί αποφάσισαν να κλείσουν στόματα, ενισχύοντας το σασί και προσθέτοντας τετρακίνηση, μαζί με τον C20LET. Έναν 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο 204 ίππων και 281 Nm ροπής, με λειτουργία overboost μάλιστα. Tα πρώτα 100 χλμ./ώρα αποτελούσαν παρελθόν μετά από 6,7 δλ. και η βελόνα του κοντέρ σταματούσε να κινείται στα 245 χλμ./ώρα. Κάπως έτσι, άρχισε να χτίζεται η παράδοση…

Το 2.0 Turbo 4×4 μπορούσε με χαρακτηριστική ευκολία να εκθέσει ισχυρότερους και πολύ ακριβότερους ανταγωνιστές σε οδοστρώματα πέραν του στεγνού, με τον μύθο να αναφέρει πως σε βρεγμένο Nurburgring «έριχνε» στην 850i πάνω από 6 δλ. Μέχρι και σε αγώνες ράλλυ συμμετείχε, κατακτώντας την 1η θέση της κλάσης του (και 9η γενικής) στο Ράλλυ Σαν Ρέμο του 1992, με τον Βέλγο Bruno Thirry πίσω από το τιμόνι.

Διαβάστε επίσης: Νέο plug-in υβριδικό Opel Grandland X με 300 άλογα!

Αγωνιστικά, ωστόσο, οι αναμνήσεις περιστρέφονται γύρω από μια εικόνα: αυτή ενός κτηνώδους κίτρινου-άσπρου-μπλε Calibra, με μηδενική απόσταση από το έδαφος, να επιτίθεται στα κερμπ κάποιας στροφής (στην «ιπτάμενη» φωτογραφία, ο Keke Rosberg). Το V6 DTM έχει ψηφιστεί ως το ομορφότερο αυτοκίνητο του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού, με τον 2.5αρη V6 της Cosworth να αποδίδει 420-480 ίππους και να στροφάρει μέχρι τις 15.000 σ.α.λ. Oι επιτυχίες δεν έλειψαν, με τον Manuel Reuter να κατακτά τον τίτλο στο Οδηγών και την Opel το Κατασκευαστών, 9 βαθμούς από την Alfa Romeo και την 155 V6 Ti.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Φουλ του ρεύματος τα Discovery Sport & Evoque
Φουλ του ρεύματος τα Discovery Sport & Evoque
Προ των πυλών το μικρότερο Volvo XC20!
Προ των πυλών το μικρότερο Volvo XC20!
Νέα BMW M4 εναντίον παλιάς: Ποια προτιμάτε; (+video)
Νέα BMW M4 εναντίον παλιάς: Ποια προτιμάτε; (+video) …
Ποιο Fiat είχε δεσμούς με Cadillac, Opel και Saab;
Ποιο Fiat είχε δεσμούς με Cadillac, Opel και Saab;
Ποιο νέο Hyundai έγινε sold out σε 24 ώρες;
Ποιο νέο Hyundai έγινε sold out σε 24 ώρες;
«Δάκρυσε» το δυναμόμετρο με το Ram TRX (+video)
«Δάκρυσε» το δυναμόμετρο με το Ram TRX (+video)
Πόσο πιθανή είναι η επιστροφή της Alfa Romeo Alfetta;
Πόσο πιθανή είναι η επιστροφή της Alfa Romeo Alfetta; …
Η κινεζική limo που τρέμουν οι Γερμανοί!
Η κινεζική limo που τρέμουν οι Γερμανοί!
Ερωτική BMW M6 του '88 προκαλεί φθόνο
Ερωτική BMW M6 του '88 προκαλεί φθόνο
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η νέα Skoda Octavia Scout
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις Kia Sportage σε χαμηλότερες τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο φθηνό οικογενειακό των 14.500 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων