Οι αγοραστές μπερδεύουν αυτόνομη οδήγηση με συστήματα ασφαλείας

Οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι τόσο ραγδαίες και συνεχείς στα αυτοκίνητα, ώστε οι αγοραστές δυσκολεύονται να ακολουθήσουν. Αυτό είναι το πόρισμα έρευνας της J.D. Power, αναφορικά με τα ποσοστά γνώσης των καταναλωτών περί αυτόνομης οδήγησης και συστημάτων ασφαλείας.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας, το καταναλωτικό κοινό μπερδεύει τους όρους «αυτόνομη οδήγηση» και «επικουρικά συστήματα», συγχέοντας πολλές φορές τη λειτουργία των επί μέρους τεχνολογιών. Τα επίπεδα αυτόνομης και ημιαυτονόμης οδήγησης φαίνονται ίδια με τα συστήματα αυτόματης πέδησης, διατήρησης λωρίδας κλπ στο 56% των ερωτηθέντων, ενώ το 65% δεν μπορούν να ορίσουν τί είναι αυτόνομο και τί ημιαυτόνομο. Είναι χαρακτηριστικό ότι με άριστα το 100, ο δείκτης ετοιμότητας χρήσης και αναγνώρισης σχετικών τεχνολογιών τοποθετείται μόλις στο 39, παρουσιάζοντας μάλιστα πτώση 3 μονάδων σε σχέση με πέρσι. Αντί, δηλαδή, να βελτιώνεται η σχέση καταναλωτών – συστημάτων, χειροτερεύει!

Η έρευνα επίσης έδειξε ότι οι οδηγοί δεν αισθάνονται ιδιαίτερα άνετα με τη συμμετοχή των συστημάτων στον έλεγχο του αυτοκινήτου, καθώς μόνο το 26% δηλώνει πως κρατούν ενεργοποιημένα τα επικουρικά συστήματα. Το 55% δήλωσε πως θα ήθελε να συμμετάσχει σε εκπαιδευτικά σεμινάρια, ώστε να εξοικειωθούν με τη χρήση των συστημάτων ασφαλείας και της αυτόνομης τεχνολογίας, ενώ το 87% εξ αυτών αναφέρει πως «ξέρει πολλά» σχετικά με τις εν λόγω εφαρμογές και θα ολοκλήρωναν με επιτυχία ένα σεμινάριο του είδους.

«Η τεχνολογία των αυτόνομων οχημάτων προσφέρει μεγάλες δυνατότητες για να κάνουμε τους δρόμους μας ασφαλέστερους, να βελτιώσουμε τις μετακινήσεις και να παρέχουμε περισσότερες επιλογές μεταφοράς σε περισσότερους ανθρώπους», πρόσθεσε η εκτελεστική διευθύντρια του Partners for Automated Vehicle Education (PAVE), Tara Andringa, για να συμπληρώσει: «Αλλά δεν θα δούμε αυτή τη δυναμική, αν οι καταναλωτές δεν κατανοήσουν τα συστήματα και δεν ξέρουν πώς να τα χρησιμοποιούν με ασφάλεια. Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι πρέπει να διπλασιάσουμε τις προσπάθειές μας, για να βοηθήσουμε το καταναλωτικό κοινό να εξοικειωθεί με την τεχνολογία και να δώσουμε μια σαφή, κατανοητή γλώσσα για αυτή, ώστε να μην υπάρχουν παρερμηνείες στις επί μέρους λειτουργίες».

Get it on Google Play Download on the App Store