Οι κρυφές τεχνολογίες της Mercedes S-Class του 1991

Η Mercedes S-Class σε κάθε της γενιά αποτελεί πρότυπο στους τομείς της τεχνολογίας, της πολυτέλειας και των ανέσεων, ενώ φέρει συστήματα που μετέπειτα τοποθετούνται στα μικρότερα μοντέλα της γερμανικής μάρκας (και όχι μόνο). Στοιχεία που αφορούν και τη νέα, έβδομης γενιάς S-Class, η οποία ανέβασε ακόμα πιο ψηλά τον πήχη και ορίζει ξανά τους όρους «πολυτέλεια» και «τεχνολογία».

Δείτε ακόμα: Η νέα Mercedes-Maybach S-Class ξεχειλίζει πολυτέλεια

Γυρνώντας το χρόνο πίσω τρεις δεκαετίες, το Μάρτιο του 1991, η Mercedes-Benz είχε προκαλέσει αίσθηση στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, με την πρεμιέρα της πληθωρικής και γεμάτη καινοτομίες S-Class W 140. Κάτω από το πληθωρικό και επιβλητικό αεροδυναμικό αμάξωμα (Cd: 0,30) των 5.113 χλστ. μήκους (5.213 χλστ. η LWB), 1.886 χλστ. πλάτους και με 3.040 χλστ. μεταξόνιο (3.139 χλστ. η LWB), κρύβονταν πάρα πολλά στοιχεία που έκαναν τις μετακινήσεις πιο άνετες και ασφαλείς.

Από το βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονταν το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR, μετωπικοί και πλευρικοί αερόσακοι, αισθητήρας βροχής και προαιρετικά φώτα Xenon με σύστημα πλύσης. Οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, η πτυσσόμενη χειρολαβή του πορτ μπαγκάζ και οι κεραίες των 65 εκατοστών που εκτείνονταν στα πίσω φτερά με την επιλογή της όπισθεν για καλύτερη ορατότητα στο παρκάρισμα, ήταν μερικά ακόμα ξεχωριστά γνωρίσματα. Το Μάιο του 1995, οι κεραίες αντικαταστάθηκαν από τα ραντάρ παρκαρίσματος Parktronic, που ήταν τοποθετημένα στον πίσω προφυλακτήρα, όπως σχεδόν στα τωρινά αυτοκίνητα.

Δείτε ακόμα: Πώς η νέα Mercedes S-Class «μικραίνει» εν κινήσει

Το απαλό, αυτόματο κλείσιμο των θυρών ήταν ένα ακόμα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό, αφού δεν χρειάζονταν να χτυπιούνται με δύναμη οι πόρτες. Όσο για τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και ορθοπεδικά καθίσματα εμπρός πίσω, θα ήταν σίγουρα πιο αναπαυτικά από πολλούς καναπέδες. Επίσης, είχε και οικολογικό χαρακτήρα, αφού πολλά πλαστικά τμήματα στην καμπίνα, εκτός από το ότι ήταν ανακυκλώσιμα, προέρχονταν από ανακυκλωμένα πλαστικά.

Το 1995 έκανε την εμφάνισή του και το ESP, αρχικά στον προαιρετικό εξοπλισμό των εκδόσεων με τους 8κύλινδρους κινητήρες και στάνταρ με τους 12κύλινδρους. Ένα χρόνο αργότερα, το 1996 παρουσιάστηκε και το Brake Assist System, που βελτίωνε το φρενάρισμα σε περιπτώσεις πέδησης έκτακτης ανάγκης. Το παραμετρικό σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή υποβοήθηση ήταν μία ακόμα καινοτομία και έκανε τους ελιγμούς πιο εύκολους, αφού στις χαμηλές ταχύτητες το τιμόνι χρειάζονταν λιγότερη δύναμη.

Δείτε ακόμα: Πόσο κάνει η νέα Mercedes που καίει 0,9 λτ./100 χλμ.;

Τέλος, τα ειδικά ηχομονωτικά γυάλινα παράθυρα συνέβαλαν και αυτά με τη σειρά τους στην άνεση, αφού εκτός από το ότι παρείχαν καλύτερη θερμομόνωση και ηχομόνωση μείωναν την τάση δημιουργίας θαμπώματος και πάγου.

Πολλά από αυτά τα συστήματα μπορείτε να τα δείτε στο παρακάτω βίντεο:

Get it on Google Play Download on the App Store