Όταν η Lancia Lybra είχε Infotainment το 1999!

600

Τη σημερινή εποχή δεν νοείται αυτοκίνητο χωρίς να έχει οθόνη στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα infotainment ή πολυμέσων όπως ονομάζεται. Για κάποιους μάλιστα οδηγούς αποτελεί βασικό κριτήριο επιλογής ενός καινούργιου μοντέλου.

Δείτε ακόμα: Έρχεται νέο Lancia Ypsilon! (+video)

Ωστόσο, στις βασικές εκδόσεις αρκετών μοντέλων υπάρχουν ακόμα μονόχρωμες μικρές οθόνες, ενώ οι πιο «φαντεζί» μεγάλες έγχρωμες με τα πολυσύνθετα μενού ανήκουν στις πιο πλούσιες και ακριβές. Μέσα από αυτές τις οθόνες αφής με διάσταση περίπου μεταξύ 7 έως 10 ιντσών ο οδηγός μπορεί συνδεθεί με το κινητό του τηλέφωνο και να ελέγξει πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Βέβαια ο χειρισμός στους πολλές φορές δεν είναι εύκολος και χρειάζεται αρκετός χρόνος προσαρμογής ακόμα και για κύριες λειτουργίες, όπως π.χ. του κλιματισμού. Παράλληλα, οι οθόνες των συστημάτων infotaimnent άλλαξαν και τον σχεδιασμό στο εσωτερικό των αυτοκινήτων, αφού πολλά φυσικά χειριστήρια εξαφανίστηκαν και ενσωματώθηκαν στο μενού των οθονών.

Δείτε ακόμα: Lancia Delta ECV: μία ιστορία καινοτομίας και υπεροχής

Πριν από μια δεκαετία περίπου τα περισσότερα αυτοκίνητα είχαν οθόνες LCD στα ακριβά και συνήθως εξτρά εργοστασιακά ηχοσυστήματα, ενώ ακόμα πιο παλιά τα ράδιο CD ήταν πολυτέλεια. Και όμως πριν από 21 χρόνια η Lancia Lybra, όταν ξεκίνησε το λανσάρισμά της το 1999 διέθετε το Integrated Control System (ICS) με την έγχρωμη πολυλειτουργική οθόνη matrix των 5 ιντσών. Το σύστημα αυτό αποτελούσε μια καινοτομία για την κατηγορία του αυτοκινήτου –και όχι μόνο-, όταν πολλοί ανταγωνιστές είχαν ακόμα ραδιοκασετόφωνα. Μέσω του ICS ο οδηγός μπορούσε να ελέγχει το ραδιόφωνο, τον υπολογιστή ταξιδιού, το σύστημα ελέγχου του αυτοκινήτου, το GSM τηλέφωνο, το σύστημα πλοήγησης κ.λπ.

Δείτε ακόμα: Lancia Delta: To άδοξο τέλος ενός θρύλου (+videos)

Το ICS μαζί με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διζωνικό κλιματισμό και το πολυτελές εσωτερικό με τα μαλακά πλαστικά, τις επενδύσεις Alcantara και τα φιλέτα ξύλου, χάριζαν στην Lancia Lybra μια μοναδική φινέτσα και πολυτέλεια.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η Lybra αντικατάστησε την επίσης πολύ φινετσάτη Dedra, ενώ σταμάτησε να παράγεται το 2005 χωρίς να υπάρξει διάδοχο μοντέλο. Στην Ελλάδα δημοφιλέστεροι κινητήρες της Lybra ήταν οι 1.6 λτ. με 103 ίππους και ο πιο δυνατός των 1.8 λτ. με 131 ίππους.

Δείτε ακόμα: Νέα υβριδική Lancia Ypsilon Hybrid