H Lancia Lybra είχε infotainment πριν 21 χρόνια!

Τη σημερινή εποχή δεν νοείται αυτοκίνητο χωρίς να έχει οθόνη στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα infotainment ή πολυμέσων όπως ονομάζεται. Για κάποιους μάλιστα οδηγούς αποτελεί βασικό κριτήριο επιλογής ενός καινούργιου μοντέλου.

Δείτε ακόμα: Έρχεται νέο Lancia Ypsilon! (+video)

Ωστόσο, στις αρχικές εκδόσεις αρκετών μοντέλων υπάρχουν ακόμα μονόχρωμες μικρές οθόνες, ενώ οι πιο «φαντεζί» μεγάλες έγχρωμες με τα πολυσύνθετα μενού ανήκουν στις πιο πλούσιες και ακριβές. Μέσα από αυτές τις οθόνες αφής με διάσταση περίπου μεταξύ 7 έως 10 ιντσών ο οδηγός μπορεί συνδεθεί με το κινητό του τηλέφωνο και να ελέγξει πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Βέβαια ο χειρισμός στους πολλές φορές δεν είναι εύκολος και χρειάζεται αρκετός χρόνος προσαρμογής ακόμα και για κύριες λειτουργίες, όπως π.χ. του κλιματισμού. Παράλληλα, οι οθόνες των συστημάτων infotaimnent άλλαξαν και τον σχεδιασμό στο εσωτερικό των αυτοκινήτων, αφού πολλά φυσικά χειριστήρια εξαφανίστηκαν και ενσωματώθηκαν στο μενού των οθονών.

Δείτε ακόμα: Lancia Delta ECV: μία ιστορία καινοτομίας και υπεροχής

Πριν από μια δεκαετία περίπου τα περισσότερα αυτοκίνητα είχαν οθόνες LCD στα ακριβά και συνήθως εξτρά εργοστασιακά ηχοσυστήματα, ενώ ακόμα πιο παλιά τα ράδιο CD ήταν πολυτέλεια. Και όμως πριν από 21 χρόνια η Lancia Lybra, όταν ξεκίνησε το λανσάρισμά της το 1999 διέθετε το Integrated Control System (ICS) με την έγχρωμη πολυλειτουργική οθόνη matrix των 5 ιντσών. Το σύστημα αυτό αποτελούσε μια καινοτομία για την κατηγορία του αυτοκινήτου –και όχι μόνο-, όταν πολλοί ανταγωνιστές είχαν ακόμα ραδιοκασετόφωνα. Μέσω του ICS ο οδηγός μπορούσε να ελέγχει το ραδιόφωνο, τον υπολογιστή ταξιδιού, το σύστημα ελέγχου του αυτοκινήτου, το GSM τηλέφωνο, το σύστημα πλοήγησης κ.λπ.

Δείτε ακόμα: Lancia Delta: To άδοξο τέλος ενός θρύλου (+videos)

Το ICS μαζί με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διζωνικό κλιματισμό και το πολυτελές εσωτερικό με τα μαλακά πλαστικά, τις επενδύσεις Alcantara και τα φιλέτα ξύλου, χάριζαν στην Lancia Lybra μια μοναδική φινέτσα και πολυτέλεια.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η Lybra αντικατάστησε την επίσης πολύ φινετσάτη Dedra, ενώ σταμάτησε να παράγεται το 2005 χωρίς να υπάρξει διάδοχο μοντέλο. Στην Ελλάδα δημοφιλέστεροι κινητήρες της Lybra ήταν οι 1.6 λτ. με 103 ίππους και ο πιο δυνατός των 1.8 λτ. με 131 ίππους.

Δείτε ακόμα: Νέα υβριδική Lancia Ypsilon Hybrid

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πόσο κοστίζει η συντήρηση μιας Lamborghini Diablo;
Πόσο κοστίζει η συντήρηση μιας Lamborghini Diablo;
Πωλείται μοναδική Lancia Fulvia 1600 HF Competizione
Πωλείται μοναδική Lancia Fulvia 1600 HF Competizione
Πόσο κάνει ένα νέο Lada Niva για τη «Μήδεια»;
Πόσο κάνει ένα νέο Lada Niva για τη «Μήδεια»;
Σε ποιες χώρες γυρίζουν χιλιόμετρα στα αυτοκίνητα;
Σε ποιες χώρες γυρίζουν χιλιόμετρα στα αυτοκίνητα; …
Ποια ελαστικά αντέχουν περισσότερο;
Ποια ελαστικά αντέχουν περισσότερο;
Γνωρίζετε τις πρωτιές της Mercedes E-Class W210;
Γνωρίζετε τις πρωτιές της Mercedes E-Class W210;
Ταμπούρα σε αυτοκίνητο 204 ίππων και 2 τόνων
Ταμπούρα σε αυτοκίνητο 204 ίππων και 2 τόνων
Οι Ιάπωνες «τρελαίνονται» για Tesla Model 3
Οι Ιάπωνες «τρελαίνονται» για Tesla Model 3
Τα καλύτερα και χειρότερα ελαστικά 205/55R16
Τα καλύτερα και χειρότερα ελαστικά 205/55R16
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με του νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό των 13.390 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων