Ποια εταιρία προσφέρει μόνο κλασικό χειρόφρενο;

Μια ματιά στις κεντρικές κονσόλες των καινούργιων αυτοκινήτων αρκεί για να γεμίσει απογοήτευση τους ρομαντικούς. Ο λεβιές του χειρόφρενου έχει σχεδόν εξαφανιστεί, αφήνοντας στη θέση του ένα κενό (που συνήθως καλύπτεται από ποτηροθήκες) και ένα κουμπί. Όπως πολλές λειτουργίες στα σήμερον μοντέλα, έτσι και αυτή του φρένου ανάγκης ή στάθμευσης, στην «καθαρεύουσα», βαίνει ολοταχώς προς εξαφάνιση. Μια εταιρία, όμως, επιμένει στο να κρατάει ψηλά τη σημαία του παραδοσιακού χειρόφρενου.

Η Abarth, πιστή στο αγωνιστικό παρελθόν και το σπορ DNA της, είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που προσφέρει στάνταρ το κλασικό, «χεράτο», χειρόφρενο σε ολόκληρη τη γκάμα της! Κι όχι μόνο αυτό, αλλά μέχρι πρότινος απαρνείτο σθεναρά και ολοκληρωτικά το ηλεκτρονικό χειρόφρενο. Το λανσάρισμα του πρώτου της ηλεκτρικού χάλασε το σερί, αλλά από τη στιγμή που ακόμα δεν έχει ξεκινήσει η διάθεσή του τυπικά συνεχίζεται! Όλα τα Abarth του τιμοκαταλόγου, ήτοι τα 595/595 Turismo/F595 και 695/695 Turismo/695 Competizione αφήνουν στο χέρι του οδηγού το χειρόφρενο, δίχως το ηλεκτρονικό να προσφέρεται ούτε ως προαιρετικό.

Ακόμα και το εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής Classiche 1000SP, που επί της ουσίας πρόκειται για Alfa Romeo 4C, έρχεται με δερμάτινο λεβιέ και ανάλογη φούσκα στο πλάι του οδηγού. Μόνο το 500e αποτελεί εξαίρεση, βάζοντας την ιταλοαυστριακή εταιρία στην ηλεκτρική εποχή όχι μόνο των συστημάτων κίνησης, αλλά και της «πρόσδεσης»/«απελευθέρωσης» του πίσω άξονα. Στη συνομοταξία των αυτοκινητοβιομηχανιών που δεν εγκαταλείπουν ακόμα το κλασικό χειρόφρενο περιλαμβάνονται επίσης οι Fiat, Hyundai, Toyota, Suzuki, Skoda και VW. Μόνο η Abarth, ωστόσο, το έχει αποκλειστική επιλογή σε ολόκληρη τη γκάμα – κι ας απαρτίζεται μόνο από δυο μοντέλα.

Get it on Google Play Download on the App Store