Ποια καινοτομία είχε το Honda Civic του 1987;

Η Honda είναι άμεσα συνδεδεμένη με το Civic, το οποίο άλλωστε αποτελεί το best seller μοντέλο της και ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα στον κόσμο. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι το πρώτο 6μηνο του 2020 η Honda βρέθηκε στην τρίτη θέση των παγκοσμίων πωλήσεων.

Δείτε ακόμα: Ποια πρωτιά κατείχε το Honda S2000;

To Civic έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1972, ενώ πλέον έχει φτάσει στη 10η γενιά, η οποία είναι η πιο ολοκληρωμένη από ποτέ άλλοτε. Ωστόσο, μεταξύ των γενεών του, αυτή που έκανε τη μεγάλη αλλαγή ήταν η 4η γενιά που παρουσιάστηκε το 1987 και κατασκευάστηκε έως το 1991. Βασισμένη στη νέα πλατφόρμα EF, διέθετε κάτι το καινοτόμο στην κατηγορία του, που μπορούσε να το βρει κανείς μόνο σε σπορ ή πολύ ακριβά αυτοκίνητα γενικότερα, όμως το Civic το προσέφερε σε όλες τις εκδόσεις και τύπους αμαξωμάτων του.

Το τέταρτης γενιάς Civic πατούσε σε ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς. Μπροστά δεν υπήρχε η κλασική τυπική λύση με τα γόνατα ΜακΦέρσον, αλλά η πιο ιδανική με τα διπλά ψαλίδια. Ο αείμνηστος Ayrton Senna υπήρξε καταλύτης για την επιλογή αυτή, η οποία χρησιμοποιήθηκε στο θρυλικό NSX (και στους τέσσερις τροχούς είχε διπλά ψαλίδια), αφού ο Βραζιλιάνος πιλότος της F1 ασχολήθηκε με την εξέλιξή και στο στήσιμό του. Παράλληλα, σε αυτό το Civic έκανε την πρώτη εμφάνισή του και ο VTEC κινητήρας. Στον πίσω άξονα εξελίχθηκε μια δομή τύπου πολλαπλών συνδέσμων με βραχίονες, όταν ο ανταγωνισμός είχε άκαμπτους ή ημιάκαμπτους άξονες.

Δείτε ακόμα: Το «διεστραμμένο» στοιχείο του Honda Prelude (+video)

Τα διπλά ψαλίδια μπροστά επιτρέπουν στον τροχό να βρίσκεται πάντα σε επαφή με το δρόμο, ενώ γενικότερα συμπεριφέρεται καλύτερα σε ακραίες συνθήκες σε σχέση με τα ευρέως διαδεδομένα (και πιο απλά στην κατασκευή – φθηνότερα) γόνατα ΜακΦέρσον. Ο συνδυασμός των διπλών ψαλιδιών μπροστά με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω επέτρεψαν στο Civic να πετύχει καλύτερη σταθερότητα στους δρόμους. Στην 8η και 9η γενιά η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση έδωσε τη θέση της σε ημιάκαμπτο άξονα, όμως στην υπάρχουσα 10η γενιά, η Honda εφάρμοσε πολλαπλούς συνδέσμους. Το τωρινό Civic έχει το πιο ιδανικό στήσιμο στο δρόμο χάρη και στο στιβαρό πλαίσιο, συνδυάζοντας ιδανικά την άνεση με το κράτημα.

Δείτε ακόμα: Ποια καινοτομία είχε το Honda Prelude του 1987;

Στην Ευρώπη, το τέταρτης γενιάς Civic, κυκλοφόρησε πιο πολύ με τον 1.3 λτ. κινητήρα. Το μηχανικό αυτό σύνολο είχε ισχύ 75 ίππων και 102 Nm ροπής, ενώ επιτάχυνε το ελαφρύ αμάξωμα των 835 κιλών (σεντάν) στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 172 χλμ./ώρα.

Get it on Google Play Download on the App Store