Ποιο ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο πριν 30 χρόνια;

Οι υψηλές ταχύτητες που μπορούν να φτάσουν τα αυτοκίνητα, ανέκαθεν εξιτάριζαν τους οδηγούς και φυσικά τους κατασκευαστές, από τα πρώτα κιόλας οχήματα που βγήκαν στους δρόμους. Ειδικά όταν ξεκίνησαν οι αγώνες, ο συναγωνισμός ήταν έντονος για το ποια εταιρεία θα είχε το δυνατότερο κινητήρα και θα έφτιαχνε το πιο γρήγορο μοντέλο.

Δείτε ακόμα: Ποιο ήταν το πρώτο ιαπωνικό turbo αυτοκίνητο;

Πρόσφατα, η Bugatti παρουσίασε ένα άνευ προηγουμένου αυτοκίνητο, την Bolide, η οποία έχει σκοπό να μεταθέσει τα όρια της μηχανολογίας και κατασκευής τετράτροχων σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Εν συντομία να αναφέρουμε ότι o 8.0 W16 των 1.850 ίππων και 1.850 Nm ροπής προσφέρει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 2,17 δλ. και η τελική του ταχύτητα αναφέρεται πως είναι «πολύ πάνω από τα 510 χλμ./ώρα».

Δείτε ακόμα: Ποιο Honda πιάνει τα 782 χλμ./ώρα;

Γυρνώντας το χρόνο πριν από τρεις δεκαετίες, τα σκήπτρα του ταχύτερου αυτοκινήτου τα κρατούσε το «αιλουροειδές» Jaguar XJ220 με το έντονα σφηνοειδές αμάξωμα. Ακόμα και σήμερα εντυπωσιάζει με τον έντονο δυναμισμό που εκπέμπει. H XJ220 ήταν ένα πολύ μακρύ (4.930 χλστ.), πλατύ (2.009 χλστ.) και χαμηλό (1.150 χλστ.) supercar της εποχής. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως πρωτότυπο το 1988 στο British Motor Show και μπήκε στην παραγωγή το 1989 με συνεργάτη την TVR. Το πρώτο αυτοκίνητο παραδόθηκε στον αγοραστή του τον Ιούνιο του 1992, έναντι του πολύ υψηλού ποσού των 470.000 λιρών Αγγλίας. Η παραγωγή της διήρκεσε έως το 1994 και συνολικά 275 XJ220 κατασκευάστηκαν.

Δείτε ακόμα: Ποια μεγάλα αυτοκίνητα ήταν «τάφοι» το 1990;

Στο πίσω μέρος της φιλοξενούνταν ο 3.5 λτ. V6 twin turbo κινητήρας, απόδοσης 550 ίππων και 644 Nm ροπής, νούμερα εντυπωσιακά, ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα. Το αλουμινένιο αμάξωμα των 1.470 κιλών χρειαζόταν περίπου 4 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η κίνηση στους πίσω τροχούς μεταδίδονταν μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 5 ταχυτήτων. Εντυπωσιακή ήταν (και παραμένει) η τελική ταχύτητα της Jaguar XJ220. Με 343 χλμ./ώρα ήταν το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής το 1992, ενώ μέχρι σήμερα παραμένει η ταχύτερη Jaguar που έχει ποτέ κατασκευαστεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ferrari 812 SF με 343 χλμ./ώρα στην autobahn (+video)
Ferrari 812 SF με 343 χλμ./ώρα στην autobahn (+video)
«Πρίζωσε» τον τάρανδο το VW ID.4 (+video)
«Πρίζωσε» τον τάρανδο το VW ID.4 (+video)
Οπτασία Nissan Skyline R34 σε σπανιότατο μωβ
Οπτασία Nissan Skyline R34 σε σπανιότατο μωβ
Πάτησε τα πρώτα «-άντα» το Peugeot 106
Πάτησε τα πρώτα «-άντα» το Peugeot 106
Νέα ταυτότητα για τη Dacia!
Νέα ταυτότητα για τη Dacia!
Γνωρίζετε τι σημαίνει το όνομα Dacia;
Γνωρίζετε τι σημαίνει το όνομα Dacia;
Ηλεκτρικό ντεμαράζ από τη Mazda μέχρι το 2025
Ηλεκτρικό ντεμαράζ από τη Mazda μέχρι το 2025
Ποιο SUV είναι διαμάντι σε αξιοπιστία;
Ποιο SUV είναι διαμάντι σε αξιοπιστία;
McLaren F1 θα «πιάσει» πάνω από 12,5 εκατ. ευρώ!
McLaren F1 θα «πιάσει» πάνω από 12,5 εκατ. ευρώ!
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store